Skip to main content

Sinds enkele weken haperend beeld. Beeld staat regelmatig heel even stil. Sommige zenders helemaal geen beeld. Alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar probleem niet verholpen. Hoe is dit te verhelpen?

Dat is niet best. Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ja die heb ik


Dan zullen die voor de problemen zorgen. Dat zien we vaak. Welk type heeft u? 200, 650 of 1200?


DVS1200


Welk modem en welke ontvanger heb je?Zijn beide al gereset?

 


Goedemiddag @MartinTr en bedankt voor je berichtje!

 

Heb jij misschien de mogelijkheid om de tv ontvanger eens rechtstreeks met kabel aan te sluiten op de Experia Box, puur om te kijken of het dan wel goed werkt. Daarmee kunnen we heel wat zaken uitsluiten en weten we in welke hoek we het moeten zoeken! 


Trouwens, mocht je geen kabel hebben dan kan ik je er altijd kosteloos eentje toesturen!


zou je svp zo'n kabel kunnen sturen? Graag


Yes, dat kan ik voor je fixen alleen moet ik je dan wel vragen om je forumprofiel voor me in te vullen, dan heb ik je gegevens en kan ik het voor je regelen @MartinTr :) 


ingevuld


ingevuld

Dankjewel, een kabel is onderweg en deze zal binnen 1 a 2 werkdagen met de post worden bezorgd!


Hoi @MartinTr , heb je de kabels inmiddels ontvangen en dit uit kunnen testen? Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen!


kabels nog niet ontvangen helaas


Mocht je morgen nog steeds niks hebben ontvangen, wil je me dit dan laten weten @MartinTr ?


Kabel ontvangen. Vandaag getest en met aansluiting kabel TV-ontvanger rechtstreeks op Experia-box goed beeld, dus niet haperend. Zouden de draadloze verbindingsets vervangen moeten worden? Want gisteravond weer haperend beeld😪


Mooi dat je de kabel hebt ontvangen en dit hebt kunnen testen @MartinTr ; ik had al het vermoeden dat het op deze manier goed moest werken omdat je aansluiting tot het modem (Experia Box) er prima uitziet. Ik denk niet meteen dat de draadloze verbindingsset vervangen moet worden; dit is een nieuw type met aardig wat vermogen. De makers van deze draadloze verbindingsset (Devolo) hebben ook een handig programmatje genaamd de Devolo Cockpit. Je zou hier eens mee aan de slag kunnen gaan en kijken wat hier uitkomt. In dit topic is er iemand met een vergelijkbaar probleem, wellicht dat je hier ook nog wat aan hebt! 


heeft niet geholpen


Hi,

Soortgelijk probleem gehad. Een nieuwe internet versterker gehaald, niet geholpen. Als laatste de kabel die aan de modem in gele poortje zit in andere gele poortje gedaan en mijn tv doet op dit moment uitstekend. 

Lijkt erop dat het opgelost is.


krijg nu nieuwe TV-ontvanger toegestuurd dus kijken of dat het probleem gaat oplossen


heeft niet geholpen

Je bent aan de slag gegaan met die Devolo Cockpit? Wat gaf deze verder precies aan?

 

 


krijg nu nieuwe TV-ontvanger toegestuurd dus kijken of dat het probleem gaat oplossen

Dan ben ik heel erg benieuwd of deze nieuwe ontvanger er voor gaat zorgen dat je weer zonder problemen televisie kunt kijken! Ik zie de bevindingen in ieder geval graag tegemoet :)


Nieuwe TV-ontvanger maar nog steeds problemen….😫😫


Ai, daar was ik eigenlijk al bang voor; omdat het met kabel wel goed werkte, kreeg ik al de indruk dat het probleem niet in de ontvanger zat. We moeten dit echt zoeken in de hoek van die draadloze verbindingsset; hoe lang heb je deze inmiddels in gebruik?


2 jaar denk ik


Ik zie dat er vorig jaar in (ik vermoed mei of juni) een monteur is geweest. Heeft deze monteur toen ook de draadloze verbindingsset geplaatst? Ik zie namelijk op de factuur van juni 2021 dat er toen kosten in rekening zijn gebracht vanwege meerwerk en materiaal. Ik kan alleen niet zien om welk materiaal het precies gaat maar hopelijk was dat de draadloze verbindingsset. Dan zijn ze nog geen 2 jaar oud en heb je garantie; hiermee kun je dan langs een KPN winkel gaan.