Skip to main content

Goedemiddag KPN,

 

Ik ben al 4K klant vanaf (bijna) het eerste uur. De laatste weken hapert de ontvangst op verschillende momenten wat hinderlijk is. 

Ontvanger is bedraad aangesloten en snelheid van onze Glasvezelverbinding is prima. 

Graag kom ik in aanmerking voor de Arris ontvanger. Hoe kunnen wij dat regelen?

 

Groet, B. van Kampen.

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @BvK71, bedankt voor je bericht. Dit hoort natuurlijk gewoon goed te werken! Ik kan de ontvangers niet bij voorbaat al omruilen maar ik kijk graag mee naar een oplossing. 
Je glasvezelverbinding sluit al een hele hoop uit, dat je ontvangers bekabeld aangesloten zijn ook.

Zitten je TV ontvangers direct op je experiabox bekabeld aangesloten of heb je hier nog apparaten tussen zitten?

Heb je dit probleem op beide ontvangers? Zo nee, zou je ze dan eens met elkaar om willen wisselen?


De tv ontvanger in de woonkamer is bekabeld vanaf de experiabox aangesloten (Door kpn zelf).

Boven is de ontvanger aangesloten via de DVS adapter. Dat daar af en toe het beeld hapert nemen we op de koop toe……

Ontvangers al een keer omgewisseld en op beide de software verwijderd. Allemaal zonder het gewenste resultaat…...

 


………...het blijft angstvallig stil opeens….?


Excuses. Thomas is een lang weekend weg en ik neem zijn cases waar. Ik krijg momenteel helemaal geen contact met jouw experiabox. Is deze van het stroom gehaald?


Nee, onze experiabox wordt nooit voor langere tijd uitgezet.....staat nu gewoon aan.


Bedankt voor je geduld @BvK71 en bedankt voor het waarnemen @Erwin_ . Ik heb de lijn nog een keer uitgelezen en vanaf hier lijkt er eigenlijk niet veel aan de hand op dit moment. Je experiabox haalt netjes de 200Mbit/s en je TV-ontvangers hebben beiden 99% ontvangst op dit moment. Heb je deze storing vaak rond een bepaalde tijd? 


Nee, helaas niet op vaste momenten…….

 

Ik heb dus inmiddels de 2 ontvangers met elkaar verwisseld; geen verandering/verbetering

Ik heb software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op ontvanger; geen verandering/verbetering.


Op dit moment constateer in eigenlijk helemaal geen problemen met het signaal en de ontvangers. Dat ziet er allemaal uitstekend uit, alles zou nu dan ook gewoon moeten werken zoals het hoort!


Ja?? Maar het beeld staat dus geregeld even stil……..dus vlekkeloos is het zeker niet. 

Moet ik als klant dan maar mee leven en hopen op betere tijden?


Daar komt het helaas wel op neer, ik zie vanaf hier eigenlijk geen problemen. 99% is dan ook ver boven de marges om goed TV mee te kunnen kijken. Ik kan de ontvangers hierom niet ruilen.


Daar komt het helaas wel op neer, ik zie vanaf hier eigenlijk geen problemen. 99% is dan ook ver boven de marges om goed TV mee te kunnen kijken. Ik kan de ontvangers hierom niet ruilen.

@Thomas Da's wel een kort door de bocht reactie zeg. Gisteren half uur met jullie gebeld, software vervangen in de Arris, etc. En ook hier hapert het beeld af en toe. Dus @BvK71 staat niet alleen in de klacht. Wat gaat KPN hier aan doen?


Thomas, dus eigenlijk zeg jij nu dat ik (technisch gezien) geen klacht zou kunnen hebben???

Dat vind ik een bijzonder vreemde en klant onvriendelijke reactie. 

Daarbij; ik zit niet perse te wachten op omruilen van apparatuur als dat geen oplossing biedt! 

Maar iets meer blijk van empathie en (samen) zoeken naar een oplossing had ik op zijn minst verwacht.

 

 


Excuses, zo bedoelde ik mijn bericht niet maar als ik het zo teruglees is dat inderdaad nogal kort door de bocht.  
Als je storing ervaart zijn we natuurlijk nog niet klaar en moet dit ook gewoon opgelost worden.
Ik focuste teveel op het omruilen van de ontvanger, op basis van deze resultaten is dát simpelweg niet mogelijk.

Heb je dit haperende beeld op alle zenders en on-demand content?
Vind je het ook goed als ik op afstand meekijk hoe alles verbonden is met je experiabox?

 

@WybeSmit welkom op het forum, als je vergelijkbare problemen hebt met jouw ontvangers wil ik je vragen je je profiel aan te vullen en hier ook een topic voor aan te maken. Omdat de oorzaak hiervan zodanig divers is is hier vaak geen universele oplossing voor. 


@Thomas Profiel aangevuld. Waarom willen jullie verzanden in topics met hetzelfde? Mijn beeld hapert af en toe, op alle zenders, en op bijv Netflix ook. 4K ontvanger slaat de instellingen niet op, dwz: UHD@50hz blijft niet opgeslagen. Kastje uit, is instellingen weg. Heb het 2e kastje ook al aangesloten op de tv, zelfde verhaal. Lijtk een kastjes-probleem? Alle software is up to date.


@WybeSmit  dit is omdat de mogelijke oorzaak en unieke aansluitsituatie vaak zo verschillend is dat het eigenlijk altijd handiger is hiervoor ieder geval als unieke situatie te behandelen.

 

Ik krijg net nog een tip, hebben jullie heel toevallig Samsung TV's?
De “Auto Motion Plus” functie geeft met deze ontvanger soms haperingen/hickups. Als je deze uitschakelt op de TV moet dit het probleem oplossen.
Meer informatie daarover kun je onder andere in dit topic vinden.​​​​​​​


Thomas,

Netflix kijken gaat goed. On Demand kijken doen we eigenlijk niet (als je daarmee bedoelt de KPN On Demand films).

Het gaat dus om het tv kijken. Probleem treedt niet bij 1 specifieke zender op. Heb geen Samsung maar een Philips tv. Oerigens, het niet niet vasthouden van de instellingen UHD@50hz is ook bij ons heel lang een probleem geweest. Maar dat gaat nu wel al een flinke periode goed. 

En ja, geen probleem als je op afstand meekijkt in de Experiabox. Moet erbij zeggen dat alle aansluitingen zoals deze nu zijn zijn aangebracht door jullie eigen monteur. Dus mag aannemen dat dat allemaal goed zit…...mocht dat niet zijn, hoor ik het graag.


@WybeSmit  dit is omdat de mogelijke oorzaak en unieke aansluitsituatie vaak zo verschillend is dat het eigenlijk altijd handiger is hiervoor ieder geval als unieke situatie te behandelen.

 

Ik krijg net nog een tip, hebben jullie heel toevallig Samsung TV's?
De “Auto Motion Plus” functie geeft met deze ontvanger soms haperingen/hickups. Als je deze uitschakelt op de TV moet dit het probleem oplossen.
Meer informatie daarover kun je onder andere in dit topic vinden.

Inderdaad, Samsung TV, zal dat eens uitzetten. Maar dat neemt niet weg dat het 4K kastje van KPN de instellingen niet bewaard. Is daar een oplossing voor?


@WybeSmit ik zie dat je deze vraag ook in een ander topic hebt gesteld. Dit topic gaat ook daar specifiek over. Ik wil je vragen daar reactie van mijn collega moderator af te wachten. 

 

@BvK71 heeft jouw TV misschien een vergelijkbare functie als “automotion plus” die je uit zou kunnen schakelen? Als ik het goed lees zou dit op een philips TV Perfect Natural Motion (PMR)  heten. Ook vind ik op de site van philips dat je ontvanger op 50hz moet staan, ik begrijp dat dit ook zo op je ontvanger ingesteld staat?

Ik zie verder geen rare dingen op je netwerk, wel dat je ene ontvanger verbonden is via de draadloze verbindingsset en de andere via een wifiversterker. Als daar problemen in zouden zitten zou dat te zien moeten zijn in het kwaliteitspercentage. Vooralsnog moet dat dus geen probleem zijn. Op dit moment vermoed ik dat het iets van een instelling van je TV-ontvanger in combinatie met een instelling van je TV is.


Hoi @BvK71 het is inmiddels een paar dagen later, heb je de oorzaak voor dit probleem nog kunnen vinden?


Hoi Thomas, 

Ontvanger staat inderdaad altijd op 50hz. Perfect Natural Motion stond inderdaad ingeschakeld op het laagste niveau. Dit heb ik gisteren uitgeschakeld. Tot nu toe gaat t goed.

We hebben boven de ontvanger via een DVS aangesloten. Daar wordt veel minder gekeken en als daar een keer het beeld hapert dan is dat niet zo'n enorm probleem. 

We gaan de komende dagen zien of de aangepaste instelling van de tv de oplossing is…..

 


Top! Hou ons op de hoogte!


Hoi @BvK71 het is inmiddels een paar dagen later. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Heeft het probleem zich nog voorgedaan?


Hoi, het probleem komt nog voor maar wel minder zo lijkt t…….ik ga het de komende tijd even aanzien….


Ik ervaar hetzelfde probleem.

Met de 4k tv ontvangers ervaar ik flinke haperingen en soms uitval. Zodra ik de "oude" HD ontvangers van KPN installeer heb ik nergens last van.

Mijn internet is 500mbs en alles is bedraad aangesloten.

Ga nu de automotion plus instelling uitzetten en de 4k ontvangers terug installeren. 

Kwalijke zaak van KPN dat ik erop achteruit ga met een "upgrade" naar 4k. de ontvangers lijken minder te functioneren 

 


Ik had ditzelfde probleem, staat toevallig bij je beeldscherm functies je HDR aan? 
Na dat ik deze heb uitgezet lijkt het probleem opgelost te zijn. 
Succes!