Skip to main content

Goedemorgen

Ook wij hebben al weken last van haperend beeld. Alle stappen meerdere malen doorlopen die op internet worden aangegeven om het op te lossen.

We worden er gek van. Problemen zijn erger geworden nadat er glasvezel is geïnstalleerd in de wijk. Maar daarvoor bestond het probleem ook al. 

Denk zelf dat het in de tv ontvanger zit,  aangezien de problemen zich niet voordoen indien we via onze mobiel  “tv kijken het beeld naar de tv zenden”.

Hoop dat er snel een goede update komt of een andere ontvanger, zijn de problemen inmiddels spuugzat

 

Hallo @JolandaD 

Haperend beeld is vervelend en kan verscheidende oorzaken hebben.

Is er ook haperend beeld bij NPO1 ?

Welk merk en type heeft de TV ontvanger ?

Is de TV ontvanger bekabeld aangesloten ?

Groet Bart

 


Het is juist bij NPO1 en ik heb de indruk dat dit vooral ‘s avonds zich voordoet. De tv is bekabeld aangesloten. Type ontvanger  Arris VIP2952 

 

Groet Jolanda


Hallo @JolandaD 

NPO1 storing, dan is het dus niet de centrale Talpa storing. Bekabeld aangesloten is ook goed, is er al eens getest met een andere CAT5e kabel ?

Nu is er glasvezel maar met DSL was er ook al storing. Het glaskastje kan soms ook storen, was soms help is 2 minuten de adapter spanningsloos maken.

Welke Experia box zit achter het glaskastje ?

Zit de TV ontvanger direct op de Experia box of zit daar nog iets tussen?

Als het NPO1 is zit er dan verschil tussen 1 (HD) en 661 (Glas) ?

Sorry voor al die vragen, ik probeer een beter overzicht te krijgen.

 

Groet Bart

 


Voor zover ik weet is er gebruik gemaakt van een CAT5e kabel. Er is een Experia box v 10A en daar zit de ontvanger rechtstreeks op. Ik ga vanavond checken of NPO1 op 661 beter gaat.

 

Alvast bedankt


Hoi @JolandaD, welkom op het forum! 
Is het inmiddels al weer mogelijk zonder haperen TV te kijken? 
Anders kijk ik graag even mee!
Wat voor TV ontvanger heb je? Als dit nog een Motorola is kun je deze gratis omruilen via www.kpn.com/omruilen 
Heb je ook de mogelijkheid eens een andere kabel te proberen?


Hallo @Thomas,

JolandaD schreef:

Type ontvanger  Arris VIP2952 

Omruilen is dan niet aan de orde. Probleem zit voornamelijk in NPO1.

(De Arris waarschijnlijk ook niet).

Groet Bart