Skip to main content

Wij zitten hier met het zelfde probleem, ze blijven maar zeggen dat er niets mis is met de verbinding maar dat het een bekend probleem is wat ze proberen op te lossen.. maar ik lees nergens dat het werkelijk een probleem is waar ze druk mee zijn.. ik word voor mijn gevoel aan het lijntje gehouden.

Admin: afgesplitst van topic, eigen topic aangemaakt voor vraag

Hi @F.o.u.R, ik zie dat ik jouw bericht heb gemist. Wat is er precies aan de hand en wat is jouw (aansluit) situatie? Heb je 1 of meerdere tv's aangesloten? En op welke tv ervaar je een storing? Hoe heb je die aangesloten; met kabel of DVS? Wanneer we dat weten kunnen we je hier vast verder helpen :)   

De tv is aangesloten via een kabel die is aangesloten door een monteur van jullie.

Maar niet alleen tv werkt slecht met storingen. Ook valt internet steeds weg en hebben we geen bereik met ons mobiel.

 


Hoi, @F.o.u.R, ik heb even een eigen topic aangemaakt zodat we hier verder kunnen helpen. Super irritant dat het tv-signaal niet optimaal werkt!  Laten we de situatie eens goed in kaart te brengen, zodat we samen met de jou aan een oplossing kunnen werken. Kun je de storing op de tv eens goed omschrijven? Wat zie je wel of juist niet? 

De tv is aangesloten via een kabel die is aangesloten door een monteur van jullie.

De ontvanger met een kabel naar de modem aangesloten geeft het beste resultaat, maar helaas ervaar je dat anders. Heb je ook een nieuwe kabel geprobeerd?

Heb je voldoende bandbreedte thuis? Op deze pagina kun je zien wat er op jouw adres (technisch) beschikbaar is. Wil je dat eens controleren?

 


Paar keer per dag moet ik de stekker uit de V10 halen omdat er een blauw scherm tevoorschijn komt.

Dit zegt zap heen en weer van zender om het probleem te verhelpen maar dat gebeurt niet, vandaar de stekker de uithalen dat werkt iig voor een paar uur.

 

Nieuwe kabel heb ik niet geprobeerd, want het probleem was er in het begin niet toen alles net aangesloten was. Dit is iets meer als een jaar geleden.

Ook valt het internet de heletijd weg en zie ik onze mobiel steeds moeten switchen tussen WiFi en 3/4G.

Daarnaast heb ik geen ontvangst met mijn mobiel thuis


Splitter verwijderen
In het topic waarin je een reactie hebt achtergelaten had de topic starter nog een splitter tussen de ISRA en de modem aangesloten. Dat is tegenwoordig niet meer nodig, je modem stuurt de verbindingen. Maar als je de splitter nog hebt, kun je hierdoor veel last van storingen op tv en internet krijgen. Heb jij die ook (nog) aangesloten? Verwijderd deze dan zo snel mogelijk en sluit direct de modem op het ISRA-punt (hoofdaansluiting) aan. 

Hieronder een voorbeeld hoe een splitter er uitziet:

 

Gebruik de juiste switch 
Heb je meer poorten nodig en maak je daarom gebruik van een switch? Dan is het goed om te weten dat je een switch nodig hebt die IGMP snooping ondersteunt. IGMP snooping zorgt er voor dat een tv-stream (multicast IGMP) alleen nog maar doorgestuurd wordt naar die poorten waar een apparaat op aangesloten is die om de tv-stream vraagt. Alleen de KPN tv-ontvanger dus. Heb je een switch ertussen zonder IGMP snooping, dan krijg je last van storingen zoals je die hierboven omschrijft. Lees er hier meer over: De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping 

 

Bovenstaand apparatuur gecontroleerd en nog steeds problemen? Verbinding controleren! 
Heb je voldoende bandbreedte thuis? Op deze pagina kun je zien wat er op jouw adres (technisch) beschikbaar is. Wil je dat eens controleren en hier delen? Daarna is het handig om te weten hoeveel je huidige modem binnenhaalt. Sluit daarvoor een geschikte laptop (of pc) met kabel aan op het modem,  zorg ervoor dat alle multimedia gebruik zoals: tv-kijken, gamen, downloaden etc. is afgesloten. Voer dan de speedtest uit. Wat is daarvan het resultaat?


Deze is al buiten gebruik gesteld door de monteur een tijd terug. Dit was voordat de problemen er waren.

Ik heb een kastje waar de glasvezel naar binnenkomt en vandaar gaat deze naar de V10.


Hey @F.o.u.R, sorry voor de late reactie. Fijn dat de splitter al door de monteur is verwijderd. Je hebt glasvezel, dan mag je zeker een snel en stabiel netwerk verwachten. Ik ben zeer benieuwd waar het dan misgaat.
Heb je een switch aangesloten? En hoe zit verder je thuisnetwerk in elkaar? Zijn er nog andere apparaten verbonden met de KPN Experiabox, een eigen router bijvoorbeeld? 


Hey @F.o.u.R, het is hier al een tijdje stil. Is het probleem opgelost? Laat het ons gerust weten als je nog hulp nodig hebt, we helpen graag :) 


Hey Four ik ga er vanuit dat het probleem is verholpen, we hebben al een tijdje niks meer van je gehoord. Ik sluit hierbij je topic. 

Toch nog vragen? Stel ze ons gerust, we helpen je dan zeker verder :)


Reageer