Skip to main content

Ik heb een soort gelijk probleem,  

 Config: box12 in meterkast, 1e superwifi (ook in meterkast) daarop bekabeld aangesloten.

De 2e superwifi staat 9 meter verderop (niet bekabeld) en daarop heb ik de  vip5202 tv decoder aangesloten.

Voor de update werkte dit altijd perfect maar nu wordt het tv signaal zeer vaak onderbroken.

Ik zie dat de 2e superwifi een 5Ghz verbinding (1.73Gbit) heeft met de 1e superwifi.

Apparaten die gebruik maken van de 2e wifi hebben een snelle data doorvoer en als ik met de tv decoder de youtube app open dan kan ik probleemloos en zonder haperingen 4K content streamen dus bandbreedte is er genoeg.

Is er een oplossing voor dat haperende beeld? Svp geen oplossingen aandragen dat er een kabel moet worden getrokken:-)

Hartelijk dank!

Peter 

*admin: afgesplitst

Probleem opgelost. De bekabelde verbinding van 1e superwifi met router verbroken.  Daardoor communiceert de 2e superwifi nu rechtstreeks met box 12


Hoi @PeterdeRooij en welkom op het forum! Wat super dat je zelf de oplossing al hebt gevonden. 😄 Bedankt voor het delen! 


En opnieuw een indicatie dat de oorzaak van dit probleem waarschijnlijk in netwerk loops gezocht moet worden.


Ja, daar lijkt het op. Voor de update was de 1e  bekabelde superwifi de master. Na de update is box 12 de master geworden met het idee dat je dan een mesh netwerk hebt. Maar als de 1e superwifi nog steeds bekabeld aangesloten zit op de router dan treedt er een conflict op, alsof er 2 masters zijn.

Data verkeer van de 2e superwifi werd gestuurd naar de 1e superwifi (in plaats van naar box12) die op zijn  beurt het weer doorstuurt naar box 12 en ook zo weer terug. Djt resulteerde in haperingen in het tvbeeld.

Nu de 1e superwifi niet meer bekabeld is, is er inderdaad een mesh netwerk met 3 wifi punten.

Wifi uitzetten op box12 kan dus ook niet meer want dan werken de superwifi's ook niet meer.