Skip to main content

Hoi, 

Sinds ik vorige week ben overgestapt heb ik een week vol storingen gehad. Gistermiddag was eindelijk alles geregeld en deed zowel internet als tv het. Na een paar minuten TV kijken schakelde mijn TV over de HDR modus. 

 

Sindsdien heb ik voornamelijk zwart beeld en af een toe paar seconden haperend beeld. Op de TV kan ik de HDR modus nergens uitschakelen. Het betreft de LG OLED55B16LA. 

Nu is mijn interactieve TV dus weer totaal onbruikbaar. Op het forum kwam ik meerdere personen met een (LG-)tv tegen met dit probleem. In een van deze topics zag ik de oplossing dat de geforceerde HDR op je signaal kan worden uitgeschakeld. (zie: 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/slecht-beeld-na-hdr-update-4

92028 ) 

 

Graag kom ik met iemand in contact van KPN die dit voor mij kan regelen. Zodat ik mijn tv signaal weer normaal ontvang en kan gebruiken. 

 

Ik hoor het graag.

HDR in de tv ontvanger schakel je gewoon uit via menu 》instellingen》beeldscherm.

 

Of dat zwart beeld en/of haperingen kan opleveren weet ik niet. Klinkt meer als te weining inkomend signaal om HD te kunnen kijken. Heb je een koperverbinding?  Zo ja welke snelheid haal je?

 


Hoi Dennis, 

Dank voor je reactie! Heb HDR nu ingeschakeld, maar de problemen blijven inderdaad. 

Wel toevallig dat de problemen ontstaan zijn op het moment dat HDR modus op de tv werd ingeschakeld. 

Inderdaad een koperverbinding. De monteur die hier is geweest heeft de verbinding doorgemeten en die kwam op 70/75 Mb/s, ondanks dat ik een abonnement voor 100 MB heb. 

 

Hij gaf aan dat dit meer dan voldoende was om te internetten en TV te kijken. Zoals gezegd heb ik dus wel tv kunnen kijken, maar is het slechte signaal pas ontstaan vanaf het moment dat de HDR modus werd ingeschakeld. 


Ok, snelheid is het probleem niet dus.

HDR uitzetten via het menu met de KPN afstandsbediening zoals ik hierboven schreef helpt niet?


Nee, ik heb de HDR instelling uitgezet. Daarna stekker 30 seconden eruit gehaald, modem opnieuw verbinding laten maken, maar nog steeds haperend/zwart beeld helaas.


Hoe zit het met de hdmi kabel dan? Is dat de originele die KPN erbij geleverd heeft?

Evt andere hdmi poort van de tv proberen.


Is de ontvanger wel met een kabel aangesloten op het modem of gebruik je draadloze verbindingsets?


Een andere hdmi kabel heeft het probleem verholpen! 
 

Bedankt voor het meedenken Dennis, en ook nog voor jouw reactie Joep. 

 

Nog een goed weekend!