Skip to main content

Ik heb regelmatig haperende beelden bij kijken TV in de huiskamer.  Bij de TV op de bovenverdieping niet. Alle voorgestelde oplossingen op de site hielpen niet.

Bij start haperen haalde ik de draadloze verbinding set uit het stopcontact (10 seconden) daarna word er weer geladen en had ik goed beeld. meestal was het dan de rest van de avond weer goed. De laatste week komt het vaker op de avond voor.

Ik heb gisteren de draadloze set van de andere TV gehaald (van de bovenverdieping en die beneden gebruikt. Beneden waren nu de beelden goed en bleven goed maar nu had ik het probleem bij de TV boven. Daarom denk ik dat het aan de draadloze verbindingset ligt. Kan ik deze omruilen voor een goed werkende ?

Hoi @DFCF, welkom op het forum! 
Het probleem wat je beschrijft lijkt inderdaad in de draadloze verbindingssets te zitten.
Slim om ze even met elkaar om te wisselen, zoals je het beschrijft lijkt het inderdaad iets in deze specifieke adapter te zijn. Dit betekent echter niet direct dat hij defect is.
Welk type heb je precies?

Een paar dingen die het proberen nog waard zijn:
-opnieuw koppelen van de adapters met de knopjes aan de onderkant/zijkant
-Devolo cockpit downloaden om deze adapters te beheren (site fabrikant)


In dit topic vind je nog een aantal andere tips en oplossingen voor problemen met deze adapters:
 

 


Ik heb begrepen dat de haperende beelden na 20 januari zouden zijn opgelost.

Bij mij in huis is dat niet het geval.

Gisteravond tot 6 keer toe de draadloze verbindingset (kpn) moeten resetten. daarna was het weer even goed.

Het wordt zo langzamerhand zeer irritant en wil een duurzame oplossing

 


Dan weet u ook nu waar het probleem zit. De draadloze verbindingsets!! Die kunnen werken maar ze geven heel veel problemen. Ze kunnen bijvoorbeeld slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers. U kunt ze beter vervangen door een kabel.