Skip to main content

Beeld blijft haperen terwikl geluid doorgaat

 

Alles al gereset en ook naar fabrieks instellingen gezet, software ook opnieuw laten installeren.

Niets helpt

Hier hetzelfde gebeurt vorige week. Vanavond helemaal geen beeld en geluid meer, slechts foutmeldingen (303, 840,846 enz) Klantenservice gebeld: “u wordt binnen 24u teruggebeld” Ik hoop dat er nu een structurele oplossing komt!


Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem of gebruikt u draadloze verbindingsets?


Vanuit de modem gaan de beide kabels rechtstreeks naar de ontvangers. 2 ontvangers 2 kabels. 

Kabels werken goed, is zaterdag nog helemaal nagekeken. Toen werkte alles, na 3 dagen weer perfect.

Vanavond weer hommeles

Internet werkt wel goed


Hoi @Danny Peters en @t.syp wat vervelend dat jullie beiden haperend beeld hebben op TV. 

Haperend beeld op TV wordt doorgaans veroorzaakt door een slechte/trage verbinding richting de TV-ontvanger. De internetsnelheid is dan niet snel/stabiel genoeg voor een continue stream aan TV beeld. Het kan dan op meerdere plekken in de verbinding fout gaan, je kan problemen hebben met je algehele internet en dat alleen in de TV stream merken, het kan ook fout gaan tussen het modem en de TV-ontvanger. Bijvoorbeeld doordat een draadloze verbindingsset (netwerk adapters) niet goed is gekoppeld, of doordat een kabel verouderd is. Op onze storingspagina kan je zelf uitmeten of er problemen zijn. Mocht dit niet helpen, dan raad ik jullie aan om contact op te nemen met mijn collega's van de telefonische klantenservice. Zij kunnen meekijken en ook uitmeten waar de problemen zich bevinden. Mijn collega's zijn te bereiken op 0800-0402. 

Natuurlijk denken we ook hier op het forum graag met jullie mee. 

@Danny Peters, zou je de vraag van Joep kunnen beantwoorden? Ik ben ook erg benieuwd namelijk. :slight_smile:


Er komt morgen een monteur. Ik hoop dat die het kan oplossen 


Hoi joep1965,

 

Alles is met kabels aangesloten.


Hoi @Danny Peters, 

Ik raad je aan om net als @t.syp even te bellen. Wie weet kan er bij jou ook een monteur langs komen.


De monteur heeft  het modem en de 2 ontvangers een monteurs reset gegeven. Dat lijkt tot heden afdoende te zijn


Het haperende beeld waar wij al meer dan een maand last van hadden, is na een tip van de KPN helpdesk medewerkster opgelost. Zij adviseerde, na een aantal zaken te hebben doorgelopen, om de TV rechtstreeks op de Experia box aan te sluiten i.p.v. via de geinstalleerde switch. Maar waarom dit probleem zich ineens voordeed is mij echter niet duidelijk geworden. Desalniettemin een verademing om ook eens goed en zelfs snel geholpen te worden. Zij zou mij na 1 a 2 welen nog terug bellen om te checken of alles goed is blijven werken, maar daar is het tot nu toe niet van gekomen (wat in dit geval natuurlijk ook geen probleem is).Â