Skip to main content

Normaal tv kijken is iedere avond een gok. Aantal keer per week haperend beeld en geluid, ook bij uitzending terugkijken. Tv ontvanger herstarten, soms ook modem herstarten. Soms valt de tv ontvanger compleet weg en is er na 3 min weer beeld, zeer irritant bij tv kijken. Dit is nu al een jaar aan de gang. Als het niet wordt opgelost stop ik met kpn. 

Zegge en schrijven gaat het beeld weer op zwart 1 minuut met een draaiend symbooltje


Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Beste @Rolfos, jammer om te lezen dat het niet naar behoren werkt! Ik ben ook benieuwd of jij alles aangesloten hebt volgens het aansluitbeleid. Kan je er iets meer over vertellen?


Alles is door kpn monteur geïnstalleerd vorig jaar, tv ontvanger via superwifi. Modem in meterkast met superwifi 4 meter verderop


Geen bekabelde aansluiting dus. Is niet mogelijk en zou totaal geen probleem zijn volgens monteur


Nu weer de hele avond haperend beeld, tv kijken niet mogelijk 


Ik denk dat ik iets te voorbarig was met het linkje naar de TV+-Box, jij maakt daar geen gebruik van? Welke ontvanger gebruik je dan? Heb je wel de mogelijkheid om eens te testen om de tv-ontvanger met een kabel aan te sluiten op de Experia Box? Wil je daarnaast je forumprofiel eens aanvullen met je adres en klantnummer? Zie je ook veranderingen op het modem op de SuperWifi punten qua lampjes, als het niet werkt? 

Je kunt trouwens op het moment dat je hier tegenaan loopt ook meteen telefonisch contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan meteen met je meekijken en, indien nodig, actie ondernemen. 


Ik heb de kpn tv+ box achter de tv met kabel op superwifi punt. Deze SW connect met superwifi punt met modem in meterkast. Moet ik niet een kpn box 12 hebben?


De binnenkomende dsl snelheid is hier sowieso zeer matig


In de meterkast zit de experiabox v10


Wat voor snelheid haal je bij de tv op speedtest ?


77.1 mbps


Zojuist een opgenomen uitzending gekeken, haperend beeld, stilstaand beeld blokken. 15 minuten haperend beeld van de 40 min durende uitzending. Nu live tv weer normaal beeld


Misschien tv+ eens proberen, dan heb je sowieso geen 2e superwifi punt meer nodig.. werkt namelijk prima via wifi. En is ook iets goedkoper.


Ik heb een tv+ box echter deze hebben ze met kabel op superwifi versterker aangesloten 


Is niet perse nodig, ik heb ook superwifi en ik merk dat het beter werkt als ik de 2e superwifi gewoon uit zet. Dus via wifi op de superwifi in de meterkast.

 

 Heb je wel de zwarte superwifi punten?


Ik heb inderdaad de zwarte wifipunten. Zal de 2e eens uitzetten, kijken of dat beter werkt. Dank voor het delen van je ervaring 


Ben benieuwd, ik haal zo op deze manier een behoorlijk hogere wifi snelheid op de tv dan als ik er nog een draadloze wifi punt tussen zet.


Ps misschien kun je een speedtest app eens installeren op de tv+ box en kijken wat voor snelheid je haalt op de box over wifi.


Ik heb inderdaad de zwarte wifipunten. Zal de 2e eens uitzetten, kijken of dat beter werkt. Dank voor het delen van je ervaring 

Ha @Rolfos, het is wel noodzakelijk om in ieder geval 1 SuperWifi punt aan te laten staan. Hier onder een foto van het aansluitbeleid. Zoals je ziet is het belangrijk dat het aangesloten wordt zoals de nummers 1 t/m 4. Nummers 5 t/m 7 wil alleen als je een Box 12 hebt. 

Â