Skip to main content

Beste,

De afgelopen weken hebben wij regelmatig last van stilstaand en haperend beeld en geluid tijdens het televisie kijken. Wij hebben een TV ontvanger HMB 2260 en een draadloze verbindingsset

DVS 200. Bij eerder klachten waarbij wij telefonisch zijn geholpen werd er aangegeven dat de DVS 200 de langzaamste uitvoering is. Omdat het haperende beeld steeds erger werd de afgelopen weken hebben wij de DVS 1200 besteld en geïnstalleerd. Nu staat het beeld nog heel af en toe stil!

Wij hebben een set van 3 stuks met de gedachte om ook een televisie boven aan te sluiten maar dat lukt niet omdat wij maar beschikken over 1 TV ontvanger. Hoe komen wij aan een 2e TV ontvanger? Ik heb ook iets gelezen dat KPN bezig is met het vervangen van de HMB 2260 TV ontvangers klopt dat? P.S. wij hebben een glasvezel verbinding.

Met vriendelijke groet,

Albert van Hees

Hoi @Albert van Hees, goed om te horen dat het met de nieuwere draadloze verbindingsset verbeterd is. Je geeft aan dat het af en toe nog hapert. In dat geval zou ik je aanraden om een tweede tv ontvanger niet ook draadloos aan te sluiten maar toch te kijken of je een kabel kunt trekken. De kans is dan namelijk aanwezig dat het dan toch weer meer gaat haperen. Dit omdat bij een draadloze set het signaal via het stroomnetwerk gaat. De kwaliteit van die verbinding hangt dan af van de staat van je stroomnetwerk, over hoeveel groepen de verbinding loopt, en wat je verder aan elektrische apparaten actief hebt. 

 

Dan, hoe je aan een tweede tv ontvanger komt. Deze kunt je voor €5 per maand aan je abonnement toevoegen. Dit kun je zelf doen via je MijnKPN (kies bovenaan voor Producten, selecteer je thuisproduct en kies dan voor ‘Extra opties wijzigen of toevoegen’). Mocht je daar niet uitkomen, geef het aan, dan help ik je verder. Vul in dat geval ook je forumprofiel in. 


Ter aanvulling: bij iedere DVS die je bijplaatst halveert de snelheid van alle DVSsen. Dus waar bij een set van 2 stuks DVS1200 de (theoretische) onderlinge snelheid 1.200 Mb/s is, is die bij een set van 3 stuks nog maar 600 Mb/s. Dat is nog altijd meer dan de 200 van je oude set maar als bij je nieuwe set al haperingen optreden met 2 stuks is de kans dat die haperingen bij 3 stuks toenemen groot, zoals Erik_ ookal aangeeft


Beste Erik en Henk,

Dank voor jullie reactie en uitleg.

Erik wat betreft de 2e TV ontvanger, als ik kijk via MijnKPN zie ik in het overzicht staan 2 TV ontvanger bij mijn producten!

Toen wij glasvezel hebben gekregen en de monteur kwam om alles aan te sluiten vroeg deze of hij de TV boven ook moest aan sluiten toen ik aangaf dat wij er boven geen hadden zie de monteur oké als je de 2e toch niet gebruikt neem ik hem weer mee!! Nu denk ik dan heeft hij hem weer mee genomen voor KPN of voor zichzelf?

Wat te doen nu er al 2 TV ontvangers op ons producten overzicht staan vermeld?

Met vriendelijke groet,

Albert

 


Oh, dat had de monteur niet zo mogen doen. In zo'n geval had dan namelijk ook je abonnement aangepast moeten worden zodat wij weten waar wel en niet apparaten zijn. Ik ga er vanuit dat de monteur wel netjes het apparaat heeft ingeleverd bij het magazijn, maar zo ontstaan er wel discrepanties in het systeem. Wil je jouw forumprofiel invullen, @Albert van Hees, en hier weer reageren als je dit gedaan hebt? Dan ga ik kijken of ik zo een nieuwe ontvanger kan laten opsturen, of dat we dit toch via een omweg moeten doen.


Beste Erik,

Dank voor je reactie.

Forumprofiel ingevuld!


Dank je, @Albert van Hees. Ik zie dat jij nog een oudere stijl abonnement hebt, Alles-in-1 Standaard. Dat betekent dat het niet hebben van die tweede ontvanger in ieder geval geen financiële gevolgen heeft gehad, daar beide ontvangers inbegrepen zijn in dit pakket. Dus, ook als de ontvanger wel op de juiste manier uit het abonnement was gehaald, was er aan de prijs niets veranderd.

Dan, om weer een tweede tv ontvanger bij je thuis te krijgen moeten we een omweggetje doen. Daarvoor zal ik eerst de tweede ontvanger moeten verwijderen uit je pakket, en hem daarna weer toevoegen zodat je een nieuwe toegestuurd krijgt. Verder verandert dit niets aan je abonnement qua inhoud en prijs. 

Stap één, het verwijderen, heb ik zojuist gedaan. Daar krijg je een bevestiging van per e-mail. Je krijgt dan ook nog bericht over het terugsturen van een ontvanger. Dat kun je natuurlijk gewoon negeren aangezien je die niet hebt. Deze berichten gaan echter geautomatiseerd, dus die kan ik ook niet tegenhouden.

Later vandaag voeg ik de ontvanger dan weer toe. Daar krijg je dan ook weer een bevestiging van per e-mail. De ontvanger wordt dan binnen enkele dagen bij je thuisbezorgd. 


Beste Erik,

De beide mails net ontvangen.

Bij deze alvast bedankt voor de service.


Zojuist heb ik de tweede ontvanger weer toegevoegd, @Albert van Hees. Deze krijg je binnen 5 werkdagen thuisbezorgd met de reguliere pakketpost. 


Dank je wel Erik.

Ik laat het je eten als ik hem heb ontvangen en heb aangesloten.

Groet,

Albert


Beste Erik,

Wij hebben zojuist de 2e ontvanger ontvangen.

Er komt een lang weekend aan dus dan alle tijd om alles aan te sluiten.

Dank voor de hulp en de service.

Groet,

Albert


Ha, da's snel! Ik verwacht dat het aansluiten en installeren geen probleem zal zijn. Mocht je nog wel ergens tegenaan lopen of vragen hebben dan vind je tv stappenplannen/handleidingen hier. En je mag hier natuurlijk ook altijd vragen stellen :)