Skip to main content

Ik heb sinds kort KPN interactieve tv via de nieuwe KPN tv ontvangers. Op mijn Sony Bravia smart tv heb ik geregeld een hapering in het beeld, terwijl het op mijn oude LG tv vloeiend loopt. Ik heb reeds alles geprobeerd. Reset, software updates, ontvangers gewisseld, instellingen tv HDR uit en aan, diverse beeld instellingen veranderd op de ontvanger en tv, andere HDMI en UTP kabels.

Alles is bedraad aangesloten, rechtstreeks op de Experia box 12. Werken de nieuwe ontvangers misschien gewoon niet goed samen met een Sony Bravia smart tv???

Een beetje teleurgesteld ben ik eerlijk gezegd wel, aangezien ik na lang twijfelen toch overgestapt ben van Ziggo naar KPN ivm onstabiel internet. Dit is helaas ook af en toe het geval bij KPN. :(

Groet, Casper

Net via de chat en help lijn een nieuwe HDMI kabel besteld. Dit us waarschijnlijk het probleem.


@Cspr Hoi Casper en van harte welkom op ons forum! Opvallend dat je de haperingen alleen ervaart op je Sony tv. Heb je twee dezelfde tv-ontvangers? En zo ja, had je de tv-ontvangers al omgewisseld?

Net via de chat en help lijn een nieuwe HDMI kabel besteld. Dit us waarschijnlijk het probleem.

Top, dat zijn goede ontwikkelingen 🙂 Ik verwacht dat je 'm binnen enkele werkdagen thuis hebt. Ik hoor graag hoe het gaat zo gauw je de nieuwe HDMI kabel hebt aangesloten.


@Alexandra yes, alles al eens omgewisseld. ontvanger, kabel etc. Hierdoor kwam ik erachter dat het waarschijnlijk toch de HDMI kabel is. I'll keep you posted!


@Alexandrayes, alles al eens omgewisseld. ontvanger, kabel etc. Hierdoor kwam ik erachter dat het waarschijnlijk toch de HDMI kabel is. I'll keep you posted!

@Cspr  Ja, dat de juiste hdmi-kabel heel belangrijk kan zijn, heb ik maanden geleden ook mogen ervaren.

Bij mij waren de problemen voorbij toen ik een kabel van type 2.1 aangesloten had.


Helaas toch weer stilstaand beeld. Ook met de andere kabel van de 2de ontvanger 😭😭😭.

De nieuwe kabel is ook nog niet binnen.

Mijn internet had ook alweer kuren vandaag. Toch echt spijt dat ik ben overgestapt van Ziggo naar KPI 😕


@Cspr Hmm, dat is jammer. De nieuwe kabel is het afwachten en proberen waard natuurlijk, maar je internet werkt ook niet lekker begrijp ik. Kan je specifieker vertellen wat er speelt? Wat voor apparatuur gebruik je en op welke apparaten ervaar je het? Wat gebeurt er precies en hoe vaak is dat? 

Vul je daarnaast ook alvast je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding nakijken.


Ik heb sinds kort ook KPN en ervaar ook de haperingen tijdens het kijken naar Netflix. Op mijn tv app werkt het perfect. Ook Videoland via de KPN app werkt perfect. Ik zie dat de bovenstaande meldingen al van een jaar geleden zijn. Dit is dus nog steeds een probleem begrijp ik?

 

*admin: verplaatst naar eigen topic


@Cspr Om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden hebben we je reactie naar je eigen topic verplaatst. Ik begrijp dat het haperen nu alleen geldt voor Netflix? Gebeurt dit op één of beide tv-ontvangers? Vul je daarnaast ook alvast je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken als dat nodig is.


Hallo @Alexandra ik heb mijn instellingen van mijn Sony tv beeldschermaanpassingen (Motion options) aangepast en dit heeft het verbeterd. Mijn 2de tv (LG) heeft hier geen last van trouwens. Het lijkt erop alsof de vernieuwingsfrequentie niet juist is. Korte schokjes in het beeld tijdens het zgn panning van het beeld. Nu valt er iig wel naar te kijken 😉.


Hallo @Alexandra ik heb mijn instellingen van mijn Sony tv beeldschermaanpassingen (Motion options) aangepast en dit heeft het verbeterd. Mijn 2de tv (LG) heeft hier geen last van trouwens. Het lijkt erop alsof de vernieuwingsfrequentie niet juist is. Korte schokjes in het beeld tijdens het zgn panning van het beeld. Nu valt er iig wel naar te kijken 😉.

@Cspr Ah, het zit 'm dus echt in de instellingen van de tv lees ik. Fijn dat het sinds dien beter gaat, werkt het nu goed? Je zou de vraag eventueel ook aan Sony voor kunnen leggen aangezien zij de fabrikant zijn. Mogelijk hebben ze goede tips of adviezen voor je om dit op te lossen,


@Alexandra het beeld is nog niet helemaal optimaal, dus ik kijk Netflix via mijn smart tv ipv de KPN ontvanger. Netflix blijft ook af en toe hangen zodra ik terug naar het menu ga. Videoland werkt perfect trouwens!