Skip to main content

Laatste 2 dagen hebben we af en toe last van haperend of stilstaand beeld. Soms valt de beeld voor een paar seconden helemaal weg en soms alleen geluid. Modem en tv-ontvanger uitgezet en opnieuw aangezet maar dat hielp niet.

hallo @MaximusD ,

Welk type tv ontvanger heb je?En gebruik je een dvs?


Beste @martijn197108 ,

Mijn ontvanger is ARRIS VIP2952 V2.

Dit is ook niet de eerste keer dat ik problemen heb met deze ontvanger.


En dvs gebruik ik niet, alles loopt via ethernet kabel.


hmm,Welke experia box heb je? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/  en welke snelheid zie je hier?


Experia V10. We hebben fiber aansluiting met max 1000 Mbit/s.


dat is meer dan genoeg.Heb je misschien nog een tv ontvanger?doet die het wel goed?


Heb je een switch zitten tussen de tv ontvanger en het modem?


Nee, van Experia loopt een 5E kabel direct naar tv-ontvanger. 

 


Wat je nog wel zou kunnen proberen is een reset(klik op groene letters).

 


Hum dat is vreemd. De tv ontvanger ook al terug gezet naar fabrieksinstellingen? 


Hoi @MaximusD, welkom op het forum. Stilstaand beeld hebben kan flink vervelend zijn! De ontvanger is direct aangesloten en de snelheid die je noemt klinkt ook niet verkeerd. Heb je de reset die Joep en Martijn voorstellen ook al kunnen doen, geeft dat een verbetering?


Ik heb beide opties gedaan, frisse start en ook software op ieuw geïnstalleerd. Helaas zie ik nu dat de beeld hapert nog af en toe. Een keer is dat 1 seconde waardoor alleen geluid even valt en andere keer iets langer maar dan is beeld ook helemaal weg. Na seconde of 3 is beeld weer terug. Raar.


@MaximusD Welk type HDMI-kabel gebruik je? 


Het is dus nog niet optimaal inderdaad. Naast de HDMI-vraag van Katana ben ik ook benieuwd of je op de momenten van de haperingen iets merkt bij het internet. Blijft dat wel werken die tijd, of hapert dat dan ook een fractie?


Hoi allen,

Bedankt voor jullie steun en meedenken daar ben Ik ontzettend blij om.

Ik merk niets aan de internet kant.

Ik heb inderdaad ook suggestie van @Katana321 geprobeerd, want HDMI kabel die ik nu gebruik is van een tijdje geleden. Nieuwere kabel lag al aangesloten en werd gebruikt voor .in laptop. Tot mijn grote verbazing is na de kabel wissel gelijk probleem verdwenen. 

Dus, als ik zo vrij mag concluderen lad de oorzaak aan een oude kabel die eigenlijktotoppaar dagen terug goed deed.

Dit is wel goed om te delen.

Nogmaals iedereen heel erg bedankt!


Hoi allen,

Bedankt voor jullie steun en meedenken daar ben Ik ontzettend blij om.

Ik merk niets aan de internet kant.

Ik heb inderdaad ook suggestie van @Katana321 geprobeerd, want HDMI kabel die ik nu gebruik is van een tijdje geleden. Nieuwere kabel lag al aangesloten en werd gebruikt voor .in laptop. Tot mijn grote verbazing is na de kabel wissel gelijk probleem verdwenen. 

Dus, als ik zo vrij mag concluderen lad de oorzaak aan een oude kabel die eigenlijktotoppaar dagen terug goed deed.

Dit is wel goed om te delen.

Nogmaals iedereen heel erg bedankt!

Fijn om te horen! Ik zal de oplossing onthouden:thumbsup:


Hoi allen,

Bedankt voor jullie steun en meedenken daar ben Ik ontzettend blij om.

Ik merk niets aan de internet kant.

Ik heb inderdaad ook suggestie van @Katana321 geprobeerd, want HDMI kabel die ik nu gebruik is van een tijdje geleden. Nieuwere kabel lag al aangesloten en werd gebruikt voor .in laptop. Tot mijn grote verbazing is na de kabel wissel gelijk probleem verdwenen. 

Dus, als ik zo vrij mag concluderen lad de oorzaak aan een oude kabel die eigenlijktotoppaar dagen terug goed deed.

Dit is wel goed om te delen.

Nogmaals iedereen heel erg bedankt!

Fijn dat het opgelost is!

@Jasper Ik heb de afgelopen maanden op dit forum al veel over dit soort problemen gelezen. En dan las ik vaak dat mensen bij het telefonische contact met de helpdesk niet op deze mogelijke oplossing zijn gewezen. Ook moderatoren vergaten nogal eens dat een oude/verkeerde hdmi-kabel problemen kan veroorzaken.

Ik denk/vind dat jullie intern deze mogelijke probleem-oorzaak in de draaiboeken moeten opnemen.


Dat is goed om te lezen @MaximusD, die kabel heeft een groot verschil gemaakt waardoor het nu weer werkt! Het is vaak inderdaad niet iets waar aan gedacht wordt inderdaad @Katana321, maar zoals blijkt kan dat voor sommige situaties wel degelijk de oplossing zijn :thumbsup: Het testen/omdraaien van die kabel staat wel in de stappen, maar tegen het einde. Vaak wordt het tijdens eerdere stappen al opgelost, waardoor deze stap niet altijd bereikt wordt.