Skip to main content

Sinds kort hebben wij een nieuwe Samsung smart tv. Vanaf dat moment haprt de tv 1) bij het switchen van zender (beeld blijft dan steeds even stilstaan) en 2) beeld blijft geregeld zomaar in een uitzending stilstaan. alle verbindingen, Experiabox etc. al gecheckt. allemaal in orde. Lijkt te maken te hebben met de connectie tussen de set-up box en de Samsung tv. Daarvoor niet deze problemen. Graag advies. Mogelijke andere set-up box?

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen?


De ontvanger is direct via een kabel aangesloten op de Experiabox.


Heb je de HDMI kabel al vervangen?


Sorry, de set-up box is wel met een kabel aangesloten, maar loopt via een Devolo-set. Waarom de HDMI-kabel vervangen overigens? Bij de vorige tv werkte die ook prima.  


Aha bij Devalo's gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Wil je testen met een kabel direct aan de experiabox?


Heb gisterenavond getest met een kabel direct tussen de Experiabox en de set-up box. Dit maakt weinig tot niets uit met de situatie via de Devolo. Constatering zijn hetzelfde als eerder vermeld. Overigens gaf ik in mijn eerste bericht aan dat het een nieuwe Samsung tv betreft; excuses, maar het is een LG tv.


Hi Uden, welkom op het forum. 

Een nieuwe tv zou geen verschil mogen uitmaken, behalve als je de tv ook hebt verplaatst en op een ander stopcontact hebt aangesloten. Ik zeg dit omdat ik lees dat je draadloze adapters gebruikt. Zijn deze via KPN aangeschaft? Een model met 3 lampjes of met 1? Welke kleur heeft het (middelste) lampje? 

 


Devolo-set destijds via KPN aangeschaft (staat ook KPN-logo op), model met 3 lampjes, alle drie kleuren groen. Bij de vorige tv bleef het beeld ook geregeld midden in een uitzending stilstaan, maar bij deze tv blijft het beeld ook steeds even stilstaan na het switchen naar een andere zender.


TV is overigens ook niet verplaatst of op een ander stopcontact aangesloten.


Laten we dan eerst beginnen met het resetten van die adapters. 

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. 

Helpt dit?


De reset met alle Devolo's uitgevoerd. Maar het beeld blijft bij het overschakelen naar een ander kanaal nog steeds eerst even stil staan, al lijkt het iets korter. Of het haperen ook zomaar tijdens een uitzending nog steeds plaatsvindt, zullen we nog moeten zien. 


Ik hoop dat het zo goed blijft. Maakt het nog uit wanneer je de adapter in een ander stopcontact doet? Welk modelnummer zijn die adapters? Kan ook zijn dat het tijd wordt voor een nieuw setje. 


Helaas is het nog steeds niet goed. Vanavond geconstateerd dat het beeld niet alleen bij het overschakelen naar een ander kanaal steeds even ‘stil staat’, maar ook nog steeds midden in de programma's met regelmaat blijft ‘hangen’.

Op de adapter staat ‘MT 2185’; is dat het modelnummer? 


Dat zijn de Devolo 200's, als ik met niet vergis heb jij deze al best wel een tijdje. Het beste wat je kunt doen is een kabel trekken, dat is altijd het beste. Een andere optie is om nieuwere adapters aan te schaffen en dit te proberen, de nieuwere modellen zijn verbeterd. Inmiddels model 1200. Je kunt ze ook binnen 14 dagen weer inleveren mocht dat ook niet helpen.Â