Skip to main content

Mijn probleem is HET probleem van KPN, haperend/stilstaand beeld of buffering vooral in de avond uren. Dit probleem hebben ze al jaren en er komt maar steeds geen oplossing. De KPN lost het steeds op met resetten etc. om zo snel mogelijk HET probleem weg te stoppen. Ergerlijk vind ik dat ze wel het abonnement verhogen. Een echte klachten lijn over ITV hebben ze niet, je wordt door een woud van vragen en vinkjes op een ander spoor gezet om het op te geven. Kijk maar eens of je iets snel kunt vinden over problemen met ITV.

Het kan anders en simpeler zoals de live stream bij de NPO die werkt ongestoord via de laptop en PC.

KPN ga daar eens naar kijken!!

Welkom hier, @RtV1! Ik begrijp dat je al langer problemen ervaart bij het tv kijken. Je zult dan ook vast al vaker contact hebben gehad en al veel dingen hebben geprobeerd. Maar, ik weet niet wat dat allemaal dan is geweest. Dus ik begin bij het begin. En dat zijn een aantal vragen:

  • Heb je dit probleem op 1 tv-ontvanger, of op meerdere?
  • Welke tv-ontvanger(s) zijn dit?
  • Hoe zijn deze tv-ontvangers aangesloten op je modem?
  • Welk modem is dit?

Ook ben ik benieuwd wat de haalbare snelheid van jouw internetverbinding is. Als je een glasvezelverbinding hebt, dan is dit sowieso de internetsnelheid die in je abonnement staat. Heb je een koperverbinding, dan kan dit minder zijn dan in je abonnement staat. Doe in dat geval eens deze speedtest via een bekabeld aangesloten computer. 


Goedemiddag,

Ja, ik heb vaker aan de bel getrokken, evenzo 10 tallen andere abonnees, resultaat 0.

Ook over het geluid die per zender hard of zacht staat, lekker voor de huisgenoten en buren als je s avonds laat thuis komt van je werk en wil ff het journaal o.i.d kijken.

Nieuwe Experiabox en telkens weer hetzelfde riedeltje van resetten heeft geen resultaat,

Let wel, met haperend en stilstaand beeld heb ik het over ITV via de pc en/of laptop met een vaste lijn en glasvezel.

Wat wel telkens opvalt is dat het extreem gebeurt wanneer KPN een nieuw abonnement/systeem aanbied.

Het voelt als, lekker het signaal knijpen dan gaat men wel over op het nieuwer duurder abonnement.

Leg mij maar eens uit waarom ik NPO wel via de webbrowser ongestoord op mijn PC krijg en via KPN ITV niet.

En dan heb ik het over dezelfde kabel-pc-router etc. alleen rechtstreeks en niet via de omleiding naar de KPN.

Groet R


Let wel, met haperend en stilstaand beeld heb ik het over ITV via de pc en/of laptop met een vaste lijn en glasvezel.

Check, dat is goed om te weten. Want tv kijken via pc/laptop versus via een tv ontvanger is een heel ander systeem. En dus ook andere oorzaken en oplossingen bij problemen.

 

Wat wel telkens opvalt is dat het extreem gebeurt wanneer KPN een nieuw abonnement/systeem aanbied.

Het voelt als, lekker het signaal knijpen dan gaat men wel over op het nieuwer duurder abonnement.

Dit staat hier los van. Als wij een nieuw product of abonnementsvorm introduceren heeft dat geen invloed op de al bestaande manieren. En we doen ook zeker niet aan signaal knijpen. Als jij problemen ervaart, dan is daar een technische reden voor. Wat die reden precies is kan variëren. Vandaar dat we dan ook allerlei factoren moeten uitvragen.

 

 

Leg mij maar eens uit waarom ik NPO wel via de webbrowser ongestoord op mijn PC krijg en via KPN ITV niet.

Hier zijn ook weer verschillende factoren van invloed. Het maakt, bijvoorbeeld, uit of je iets kijkt dat live is, of juist een opname of programma uit het verleden. 

 

Kun je meer vertellen over wat er precies gebeurt als je 's avonds tv kijkt via je laptop/pc? Je kijkt dan naar tv.kpn.com via een browser neem ik aan. Welke browser is dat? Merk je ook dat het anders of beter gaat in een andere browser?

Je noemde al dat het om een bekabeld aangesloten apparaat gaat, en dat je een glasvezel verbinding hebt. Dat scheelt. Maar ik ben nog wel benieuwd of jouw laptop/pc rechtstreeks bekabeld is aangesloten, of dat er nog iets tussenz it. Zoals een switch, of misschien een homeplug. 

Als het hapert, kijk je dan live tv, opnames of gebruik je Terugkijken? Zijn het alleen haperingen, of zie je ook wel foutcodes?


Erik,

Het maakt niet uit welk program ik op dat moment bekijk. De ene dag begint het rond half 9, de andere dag later, overdag helemaal geen probleem, maar rond 22.00u begint het en wordt steeds erger totdat het beeld steeds stil valt en aan het laden is en als ik reset incl. de pc is het na een paar minuten weer hetzelfde, 😖 dan heb ik er weer genoeg van. De pc is aangesloten rechtstreeks op de Experiabox zonder splitsing en nee ik krijg geen fout codes. Heb ook gekeken naar programma's die eventueel tegen die tijd actief zouden kunnen worden en uitgezet. Mss dat je moet kijken/meten naar (of dat bij glasvezel ook zo is??) of de wijk niet aan het einde van de kabel zit. Mijn IP poort ligt circa 15 km verderop en de ping gaat via Noord Holland.

Speedtest;

Zonder KPN-ITV down 82,5 / upload 92,5

Met ITV actief 78,6 down / upload 92,3

Het is maar een meting en die tevens voorrang krijgt.

Groet Rob


Dank voor de toelichting, @RtV1. Daar zie ik niet direct iets in dat eruit springt als een oorzaak. Kun je nog aangeven welke browser je gebruikt? En of je in die browser ook extensies/plugins actief hebt? Gerelateerde vraag: heb je ook geprobeerd of het met een andere browser beter gaat?


Het blijft touwtrekken bij de KPN. Ik zie dat je dit werk al lang doet, je kent daarom de kneepjes van het vak. Heb inmiddels opgezegd en een andere aanbieder gevonden. Voorlopig geen ergenis voor mij. Gegroet.


Reageer