Skip to main content

Mijn interactieve tv van kpn werkt niet meer. Ik heb haperend/stilstaand beeld en geluid idem dito. Netflix werkt wel. Ik heb alle acties die aanbevolen zijn voor experts box tv ontvanger etc allemaal gedaan. Gebeld met klantenservice na een half uur kreeg ik de melding ik weet niet wat er aan de hand is ik maak een ticket aan voor de backoffice en het duurt drie werkdagen voordat u reactie krijgt. Nou denk ik zelf dat mijn tv ontvanger kapot is. Al eerder meegemaakt. Als ik nu op backoffice wacht heb ik na een week weer tv. Iemand een oplossing 

Is de tv-ontvanger rechtstreeks op de Experiabox of KPN Box aangesloten? Met een utp-kabel bestaande uit 1 stuk? Zonder dat er nog iets tussen zit? Geen kastjes er tussen? Geen switch, router of iets anders er tussen?


Ik weet niet hoe dat heet maar de koppeling tussen experia box en tv ontvanger vindt plaats via apparaten op stopcontact. Ook nagekeken hebben drie lichtjes die aangegeven dat ze werken. Ik hoop dat dit duidelijk is


Ja, een draadloze verbindingset. Vaak de oorzaak van het probleem. Kunt u tijdelijk een lange kabel uitleggen vanaf de Experiabox/KPN Box en hier de tv ontvanger op aansluiten?


Helaas zo’n lange ethernet kabel heb ik niet


Waarschijnlijk zal je toch eerst een kabel moeten gebruiken om te testen dat het niet aan de verbindingsset ligt die je gebruikt, er word namelijk alleen garantie gegeven met een rechtstreekse verbinding.

Heb je de verbindingsset als eens opnieuw gepaard, wil soms wel eens het probleem oplossen, daarbij, welke set heb je in gebruik, de oudere kunnen niet zo best met o.a. ledlampen omgaan.


Staan geen led lampen op en nieuwe/ andere stekkers gebruikt. Probleem blijft


Zou een kabel van 10 meter lang genoeg zijn? Misschien wil een KPN medewerker wel een kabel toesturen. 

Welke draadloze verbindingset heeft u? DVS 200, 650 of 1200?


Staat alleen stroomnetwerkadapter Kpn. 10 meter kabel zou net lukken


Deze misschien? 

 


Ja dat is hem


Ik heb ook dit probleem. Haperend beeld en geluid. Soms komt het na een paar minuten weer uit zichzelf weer terug, maar 21 keer op één dag is wel erg veel. Vrijdag, zaterdag en zondag gebeld en elke keer hetzelfde antwoord. Modem en tv-ontvanger opnieuw opstarten werd gezegd. Niets heeft geholpen!! Wat kan ik nog doen?? ik word er zo moe van. 


Tot mijn stomme verbazing werkt het in eens weer. Stroomnetwerk adapter eruit gehaald en weer in stopcontact gedaan en het werkt weer. Waarom?


Zo'n draadloze verbindingset is gewoon een onbetrouwbaar systeem. Als het werkt: prima, niks aan veranderen. Als je er problemen mee hebt, dan zit er eigenlijk maar 1 ding op: kabel leggen.

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is om een nieuw set te kopen.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

Misschien helpt het. Als het niet helpt kun je ze binnen 14 dagen terug sturen.


Dank jullie wel voor alle goede tips


Hoi @Robmobiel. Welkom op het KPN Forum! Wat goed om te lezen dat het op dit moment weer goed werkt. Ik wil je toch adviseren om te bekijken of het mogelijk is om een netwerkkabel te gebruiken. Als je dat wilt kan ik proberen om een kabel van 10 meter te versturen. Dit voorkomt dat het beeld misschien weer stil komt te staan terwijl je net helemaal midden in een film of serie zit. 


Als zoals in mijn geval internet, youtube en Netflix wel acceptabel werken zonder hapering op de zelfde plek met dezelfde aansluiting (Fritz 3000 repeater) dan ligt het toch echt aan het KPN systeem. Dit te meer daar de storing zich zeer onregelmatig voordoet. Met Develo powerline aansluiting zelfde laken en pak.


Werken met 10 meter kabel is geen optie. Experia box in meterkast in hal . Tv staat uiteraard in woonkamer. Indien ik met kabel ga werken dan moet ik door muren boren om de draad van hal naar woonkamer te krijgen en dan een kabelgoot over de muur. Mijn vrouw ziet dan niet zitten.  Vandaar stroomnetwerk adapter


Bedankt voor het meedenken. Heb nu alles bekabeld en een nieuw modem. Het werkt nu perfect. Zelfs internet is sneller (of het lijkt zo). Hopelijk geen problemen meer in de toekomst. 


\probleem opgelost door kpn. Nu heb ik een nieuwe tv gekocht en meteen weer zelfde probleem. Voorheen lag het aan een instelling in de tv, maar als ik kpn bel is er niemand die het kan oplossen.

 


En wat is het probleem @Hans NausÂ