Skip to main content

Ik heb precies dezelfde problemen. Ik heb het kastje 3 dagen. De eerste dag alles zonder problemen. Nu op dag 2 en 3 haperend en wegvallend geluid op de live zenders. Op Disney, Netflix en Hbo zelfs helemaal geen geluid meer…

 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

Hoi,

Ik had dat ook steeds. Werd gek van dat weg vallend geluid steeds. Ook bij tv kijken. Ik hem nu goed gekregen. Ik heb passtrough in het instellingen menu aangezet. En ik heb de video mode van multicast in het info menu onderaan veranderd naar unicast. Sindsdien vlekkeloos geluid. Enigste wat ik mij nu af vraag is wat dit voor de beeld kwaliteit doet.


Heb werkelijk alle instellingen geprobeerd. Staat bij ook op passtrough, maar unicast werkt bij mij niet.


Hi @slavinkje en welkom op het forum! Jammer dat het nog niet gelukt is, dus ik kijk mee.

Heb je ook geluidsapparatuur op je tv-ontvanger aangesloten, of is deze rechtstreeks (met een HDMI-kabel) op de TV aangesloten? 

Heb je de ontvanger ook al eens een reset gegeven? Ik ben benieuwd of dat helpt.


Hi Sanne,

Bedankt voor je reactie.

De TV ontvanger is middels HDMI aangesloten op een receiver (Denon). Deze receiver is dan via HDMI aangesloten op de TV. Ik heb het kastje nog niet naar fabrieksinstellingen gezet, dat hoopte ik zo lang mogelijk uit te stellen ivm alle instellingen die ik gedaan heb in Kodi, Plex en alle streaming-apps.

Ik zal ‘m 1 dezer dagen even resetten. Simpelweg herstarten heeft in ieder geval geen zin. 

Ik hou je op de hoogte!


Van de week de ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ik moet nog even de streaming-apps controleren, maar geluid is er weer op de live tv zenders. Nog steeds niet optimaal. Binnen een minuut toch wel zeker 1 a 2 keer dat het geluid wegvalt voor een seconde.


Hmmm, dus het valt nog steeds weg. Bedankt voor het terugkoppelen! 

Wil je dan de geluidsinstellingen van de ontvanger eens op stereo zetten? Puur om te testen hoe het dan gaat. Test ook wat andere instellingen om te testen wat wel en niet goed werkt bij jou. Merk je dan verbetering of blijft het met alle opties haperen? 

Ik heb zelf geen Denon, dus daarin kan geen exacte tips geven, maar wellicht kun je daar in de instellingen ook het één en ander aanpassen om te kijken hoe het dan gaat?