Skip to main content
Vraag

haperend geluid

  • September 3, 2020
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

2007Pluto
Helper
Forum|alt.badge.img

Hallo,ik heb sinds vanavond weer last van haperend geluid.Het valt om de 5 seconde weg,en komt dan weer terug.Kan een van de moderatoren mijn probleem verhelpen / oplossen !

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2020

De moderator zal dan wat meer info nodig hebben. Is het beeld wel goed? Welk type ontvanger heeft u? Is deze direct aan gesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


2007Pluto
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 3, 2020

Het beeld is perfect,en de type ontvanger die er tussen staat is de ARRIS VIP 5202 KPN.Deze is direct aangesloten op de Experiabox.Heb wel een switch er tussen zitten,want ik kwam een poort tekort voor de camera.De klacht speelt sinds vanavond,en weet niet waar het vandaan komt,en het geluid is goed geweest daarvoor.Heb de switch er nu bijna een week tussen zitten.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2020

2007Pluto
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 4, 2020

Goedemorgen Joep,ik heb de NETGEAR GS / 305 P netwerkswitch 5PT POE/POE+GIGE Unmanaged er achter zitten,en weet niet of deze igmp snooping ondersteunt.Deze materie is niet aan mij besteed,heb er niet zoveel verstand van.De apparaten die met de switch zijn verbonden,zijn de WiFi versterkers en de camera,het andere is allemaal verbonden met de Experiabox.Internetten doe ik draadloos,en tv kijken bekabeld.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 5, 2020

Ondersteuning van igmp snooping is essentieel voor een probleemloos gebruik van de tv ontvangers.


Heine
Topper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud moderator
  • September 8, 2020

Hoi @2007Pluto, 

Niet fijn dat je haperingen in het geluid ervaart. Wanneer je de tv-ontvanger via een switch hebt aangesloten, is het zoals @Joep1965 terecht opmerkt van belang dat deze switch IGMP snooping ondersteunt. Voor zover ik via een zoekopdracht op internet heb kunnen vinden, ondersteunt de Netgear GS305P inderdaad IGMP snooping, dus dat lijkt goed. Om de switch toch uit te sluiten als oorzaak, wil ik je vragen om bij wijze van test de tv-ontvanger eens met een rechtstreekse kabel (dus zonder de switch ertussen) op de Experiabox aan te sluiten. Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat. 

Verder raad ik je aan om de tv-ontvanger eens te resetten via manier 2 zoals beschreven op deze pagina. 


2007Pluto
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 9, 2020

Goedemiddag Heine,de tv-ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox,altijd al geweest.En de tv-ontvanger heb ik ook al ge-reset.Het probleem met haperend geluid is verholpen.


Heine
Topper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud moderator
  • September 10, 2020

Goed om te lezen dat het inmiddels verholpen is, bedankt voor het laten weten! :slight_smile: