Skip to main content

Geluid hapert van de tv box plus

Ik sluit me hierbij aan. Ik ben nu een week op vakantie geweest. En gisteren voor het eerst tv willen kijken. Maar geluid hapert verschrikkelijk veel. 

Inmiddels een fabrieksherstel uitgevoerd en wat lopen spelen met de audio instellingen van mijn tv box. Maar beide lijkt niet te werken. Mijn tv box is een DIW7022.

Edit: inmiddels ook mijn soundbar herstart die ik aan mijn tv gekoppeld heb zitten. En dit lijkt het probleem opgelost te hebben.


Hi @Jan1951! Welkom op het forum. Vervelend dat het geluid van de TV+ ontvanger niet soepel loopt. 

Wil je wat meer informatie geven? Bijvoorbeeld of het altijd voorkomt, of alleen op sommige momenten? En of het bij alle programma's en zenders is, of alleen opnames. 

Laat ook weten of je geluid via de tv loopt of via een soudnbar. 

Hoe meer informatie, hoe beter ik je kan helpen.🙂

Kijk ook of de tip van @Frank0312 over het herstarten van de soundbar voor je van toepassing is. 


Bij mij werkt het in inmiddels weer. Probleem lijkt hem in de soundbar te hebben gezeten. Na een reboot van de soundbar is het opgelost.


Hi @Jan1951! Welkom op het forum. Vervelend dat het geluid van de TV+ ontvanger niet soepel loopt. 

Wil je wat meer informatie geven? Bijvoorbeeld of het altijd voorkomt, of alleen op sommige momenten? En of het bij alle programma's en zenders is, of alleen opnames. 

Laat ook weten of je geluid via de tv loopt of via een soudnbar. 

Hoe meer informatie, hoe beter ik je kan helpen.🙂

Kijk ook of de tip van @Frank0312 over het herstarten van de soundbar voor je van toepassing is. 

Hallo Bram,

Ik verneem het alleen bij programma’s en meestal niet meteen maar na ± 1 uur.

Geluid is alleen van de tv en maakt niet uit of ik de versterker aan heb.

 Met streamen of terug kijken opnames geen last.

Heb van alles geprobeerd zoals bijde instellingen de box gereset etc.

 


@Jan1951 wil je bevestigen dat je het geluid op de volgende manier hebt ingesteld:

Het aansluitadvies

STB <== HDMI ==> TV <== HDMI ARC ==> SOUNDBAR.
De TV+ box geluid instellen op ‘Automatisch’
De televisie op passthrough en eARC support.

Als dit zo is, bevestig dan nog dat je de laatste update op de ontvanger hebt draaien. 

Als dit zo is, vul dan je profiel in. Dan kijk ik of er vanuit onze kant een oorzaak te vinden is. 


@Jan1951 wil je bevestigen dat je het geluid op de volgende manier hebt ingesteld:

Het aansluitadvies

STB <== HDMI ==> TV <== HDMI ARC ==> SOUNDBAR.
De TV+ box geluid instellen op ‘Automatisch’
De televisie op passthrough en eARC support.

Als dit zo is, bevestig dan nog dat je de laatste update op de ontvanger hebt draaien. 

Als dit zo is, vul dan je profiel in. Dan kijk ik of er vanuit onze kant een oorzaak te vinden is. 

Ter info , ik gebruik geen soundbar en alleen heel af en toe een versterker die met 2 plugjes aangesloten is op de tv.

Geluiden heb ik op Automatisch gezet en er zijn geen nieuwe update’s , welke er geïnstalleerd zijn kan ik nergens terug vinden.


@Jan1951 welke versie je hebt zie je bij: Instellingen > informatie. Daar staat welke KPN TV+ firmware je hebt. En welke KPN TV+ app je hebt. 

Verder wil ik aansturing doen. Maar er viel me iets op dat eerst opgelost moet worden. De diensten zijn geleverd, maar de order staat administratief nog open. Ik heb aansturing gedaan om dit op te laten lossen. 

Ik ben bang dat ik geen verdere aansturing kan doen tot dit is opgelost. 


@Jan1951 welke versie je hebt zie je bij: Instellingen > informatie. Daar staat welke KPN TV+ firmware je hebt. En welke KPN TV+ app je hebt. 

Verder wil ik aansturing doen. Maar er viel me iets op dat eerst opgelost moet worden. De diensten zijn geleverd, maar de order staat administratief nog open. Ik heb aansturing gedaan om dit op te laten lossen. 

Ik ben bang dat ik geen verdere aansturing kan doen tot dit is opgelost. 

Heb de firmware gechecked , 0.21.2  en 1.111.2 (Kpn tv +app)

De order is nog steeds niet gemeld heb ik zeker 10 keer over gebeld, wordt niet begrepen of is te moeilijk ben zelfs een keer in de wacht gezet totdat ik het genoeg vond.

Heb ook Viaplay besteld maar zolang de order niet gemeld is lukt het niet.

Hoop dat deze soap snel opgelost wordt want op zich vind ik het heel fijn om mee te werken.

 

 


@Jan1951 welke versie je hebt zie je bij: Instellingen > informatie. Daar staat welke KPN TV+ firmware je hebt. En welke KPN TV+ app je hebt. 

Verder wil ik aansturing doen. Maar er viel me iets op dat eerst opgelost moet worden. De diensten zijn geleverd, maar de order staat administratief nog open. Ik heb aansturing gedaan om dit op te laten lossen. 

Ik ben bang dat ik geen verdere aansturing kan doen tot dit is opgelost. 

Heb de firmware gechecked , 0.21.2  en 1.111.2 (Kpn tv +app)

De order is nog steeds niet gemeld heb ik zeker 10 keer over gebeld, wordt niet begrepen of is te moeilijk ben zelfs een keer in de wacht gezet totdat ik het genoeg vond.

Heb ook Viaplay besteld maar zolang de order niet gemeld is lukt het niet.

Hoop dat deze soap snel opgelost wordt want op zich vind ik het heel fijn om mee te werken.

 

 

Denk dat het geluid nu goed is, kwam waarschijnlijk door een hdmi kabel welke niet correct werkte.(KPN kabel )

Ik dacht laat ik eens kijken of die plug goed in kpn tv box+zit en ik drukte hem aan en het beeld viel weg dan weet ik genoeg, Nieuwe kabel aangesloten en ogenschijnlijk geen last meer dus even afwachten en dan 👌

Trouwens het geluid is nu ook wat voller.


@Jan1951 welke versie je hebt zie je bij: Instellingen > informatie. Daar staat welke KPN TV+ firmware je hebt. En welke KPN TV+ app je hebt. 

Verder wil ik aansturing doen. Maar er viel me iets op dat eerst opgelost moet worden. De diensten zijn geleverd, maar de order staat administratief nog open. Ik heb aansturing gedaan om dit op te laten lossen. 

Ik ben bang dat ik geen verdere aansturing kan doen tot dit is opgelost. 

Heb de firmware gechecked , 0.21.2  en 1.111.2 (Kpn tv +app)

De order is nog steeds niet gemeld heb ik zeker 10 keer over gebeld, wordt niet begrepen of is te moeilijk ben zelfs een keer in de wacht gezet totdat ik het genoeg vond.

Heb ook Viaplay besteld maar zolang de order niet gemeld is lukt het niet.

Hoop dat deze soap snel opgelost wordt want op zich vind ik het heel fijn om mee te werken.

 

 

Denk dat het geluid nu goed is, kwam waarschijnlijk door een hdmi kabel welke niet correct werkte.(KPN kabel )

Ik dacht laat ik eens kijken of die plug goed in kpn tv box+zit en ik drukte hem aan en het beeld viel weg dan weet ik genoeg, Nieuwe kabel aangesloten en ogenschijnlijk geen last meer dus even afwachten en dan 👌

Trouwens het geluid is nu ook wat voller.

Helaas nog steeds ondervind ik geluids haperingen ,welliswaar niet zo vaak maar toch.


@Jan1951 wel apart dat dan met die nieuwe HDMI kabel er toch verbetering is. Dan vraag ik me af of het een kwestie was van zowel een brakke HDMI kabel als een storing met het geluid. Toch goed om te horen dat er verbetering is. 

Ondertussen is het serviceticket voor het afronden opgepakt. Zodra er daar meer te vermelden is laat ik het je weten. 


@Jan1951 wel apart dat dan met die nieuwe HDMI kabel er toch verbetering is. Dan vraag ik me af of het een kwestie was van zowel een brakke HDMI kabel als een storing met het geluid. Toch goed om te horen dat er verbetering is. 

Ondertussen is het serviceticket voor het afronden opgepakt. Zodra er daar meer te vermelden is laat ik het je weten. 

Dan wordt ik toch nog volledig KPN lid, geweldig alvast bedankt .


@Jan1951 zou je nog willen bevestigen dat je huisnummer geen toevoeging heeft? En dat het huisnummer dat in je profiel staat volledig is?

Als je wel een toevoeging hebt, laat het dan weten in het veld “Persoonlijke opmerkingen”.


@Jan1951 zou je nog willen bevestigen dat je huisnummer geen toevoeging heeft? En dat het huisnummer dat in je profiel staat volledig is?

Als je wel een toevoeging hebt, laat het dan weten in het veld “Persoonlijke opmerkingen”.

Huisnummer in mijn profiel is volledig, nr 46 en heeft geen toevoeging.


Hi @Jan1951! Het ligt nu bij de juiste afdeling. Doorlooptijd is maximaal 5 werkdagen. 

Ik kijk over 5 werkdagen voor je na of het is opgelost en zal je hier verder informeren. 🙂


Hi @Jan1951! Het ligt nu bij de juiste afdeling. Doorlooptijd is maximaal 5 werkdagen. 

Ik kijk over 5 werkdagen voor je na of het is opgelost en zal je hier verder informeren. 🙂

Geweldig,dank je 👌


Hi @Jan1951! Het ligt nu bij de juiste afdeling. Doorlooptijd is maximaal 5 werkdagen. 

Ik kijk over 5 werkdagen voor je na of het is opgelost en zal je hier verder informeren. 🙂

Geweldig,dank je 👌

Bestelling is gereed. Zojuist een mail ontvangen.


@Jan1951 en daarom is de "juiste” afdeling de “juiste” afdeling. 😉

Wel moet ik je voor die tijd nog 1 keer vragen de Experia Box te resetten. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan doe ik verdere aansturing voor het geluidsprobleem van de TV+. 


@Jan1951 en daarom is de "juiste” afdeling de “juiste” afdeling. 😉

Wel moet ik je voor die tijd nog 1 keer vragen de Experia Box te resetten. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan doe ik verdere aansturing voor het geluidsprobleem van de TV+. 

Het gaat er niet om hoeveel mensen je kent, maar dat je ‘DE’ mensen kent 👌

hij is vandaag za 12/8 om 22:15 gereset..

 


@Jan1951 en daarom is de "juiste” afdeling de “juiste” afdeling. 😉

Wel moet ik je voor die tijd nog 1 keer vragen de Experia Box te resetten. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan doe ik verdere aansturing voor het geluidsprobleem van de TV+. 

Het gaat er niet om hoeveel mensen je kent, maar dat je ‘DE’ mensen kent 👌

hij is vandaag za 12/8 om 22:15 gereset..

 

Kpn belt mij binnen een dag ivm de storing


@Jan1951 en daarom is de "juiste” afdeling de “juiste” afdeling. 😉

Wel moet ik je voor die tijd nog 1 keer vragen de Experia Box te resetten. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan doe ik verdere aansturing voor het geluidsprobleem van de TV+. 

Het gaat er niet om hoeveel mensen je kent, maar dat je ‘DE’ mensen kent 👌

hij is vandaag za 12/8 om 22:15 gereset..

 

Kpn belt mij binnen een dag ivm de storing

De juiste man op de juiste afdeling heeft mij net gebeld.

Aantal instellingen moesten er aangepast worden en dan is haperen voorbij, zo niet ken ik hem terug bellen.

In iedergeval heel hartelijk bedankt voor de ondersteuning.

vriendelijke groet Jan1951


De juiste man op de juiste afdeling heeft mij net gebeld.

Aantal instellingen moesten er aangepast worden en dan is haperen voorbij, zo niet ken ik hem terug bellen.

In iedergeval heel hartelijk bedankt voor de ondersteuning.

vriendelijke groet Jan1951

Dan ben ik nu wel benieuwd wat die medewerker dan gewijzigd heeft aan jouw instellingen. Stond daar iets niet goed? Of heeft ie iets gevonden wat bij alle gebruikers (nog) aangepast moet worden? Zo ja, gaat dat dan nog gebeuren en wanneer?

@Bram_ kun jij een tipje van de sluier oplichten?


De juiste man op de juiste afdeling heeft mij net gebeld.

Aantal instellingen moesten er aangepast worden en dan is haperen voorbij, zo niet ken ik hem terug bellen.

In iedergeval heel hartelijk bedankt voor de ondersteuning.

vriendelijke groet Jan1951

Dan ben ik nu wel benieuwd wat die medewerker dan gewijzigd heeft aan jouw instellingen. Stond daar iets niet goed? Of heeft ie iets gevonden wat bij alle gebruikers (nog) aangepast moet worden? Zo ja, gaat dat dan nog gebeuren en wanneer?

@Bram_ kun jij een tipje van de sluier oplichten?

Hij belde mij en ik moest zelf de instellingen aan passen. Zal kijken of ik dat nog kan achterhalen maar ging zo snel…


Hij belde mij en ik moest zelf de instellingen aan passen. Zal kijken of ik dat nog kan achterhalen maar ging zo snel…

Ah, ik had jouw bericht wat anders opgepakt. Ik had het gelezen dat de medewerker iets in de kpn-systemen had gewijzigd, in jouw account dus. 😏

Zou mooi zijn als je de wijzigingen die je gedaan hebt, hier kunt delen.


Hij belde mij en ik moest zelf de instellingen aan passen. Zal kijken of ik dat nog kan achterhalen maar ging zo snel…

Ah, ik had jouw bericht wat anders opgepakt. Ik had het gelezen dat de medewerker iets in de kpn-systemen had gewijzigd, in jouw account dus. 😏

Zou mooi zijn als je de wijzigingen die je gedaan hebt, hier kunt delen.

Helaas kan het niet meer terug halen, moest we een nummer bellen als hij bleef haperen misschien heb je daar wat aan ?