Skip to main content
Vraag

Haperend geluid op de Soundbox

• March 2, 2026
  • 6 reacties
  • 20 keer bekeken

Beste pluk

Ik heb vanaf dag één dezelfde problemen en ook al een tweede soundbox gekregen zelfde drama

Zinnen en woorden worden half afgebroken ,praatprogramma is niet te volgen

Ik heb dus alle apparaten van. Kpn

Router v10 en soundbox men heeft mij vertelt dat er in maart een update voor de soundbox komt en alles zou goed worden

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

6 reacties

• Deelnemer
  • March 2, 2026

Ik heb de soundbox teruggestuurd in de hoop mijn oude kastje weer terug te krijgen. Die bestaan niet meer en nu heb ik een Android ding gekregen zonder de mooie speaker. Is iets beter maar er zitten nog genoeg fouten in. Netflix doet het niet goed maar XS4All zegt “dan moet je bij Netflix zijn, het ligt aan hun”. Te idioot voor woorden want op mijn tablet en telefoon, beide ook Android, welkt het prima. Verder als je bij opnames wat heen en weer spoelt dan is het geluid niet meer synchroon en moet je herstarten. Als je de gids heen en weer kijkt is je cursor ineens uit beeld of staat een aantal uren vooruit of achteruit. Dat laatste is ook op de TV ap zo.

In een van de eerste contacten vertelde de helpdesk van XS4All dat hij zag dat in mijn Soundbox pakketten gedropt werden. Dus in de box, niet op het netwerk. Daar is nooit meer iemand op teruggekomen.

Nee, de techniek is zeker niet goed. Vroeger was KPN technisch heel goed maar administratief een bende, nu lijkt het andersom te zijn, alhoewel je een eigen aansluiting kan hebben maar gedeeltelijk in een ander huishouden kan zitten. Heel vreemd en lastig als je extra’s wilt hebben.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2026

Hoi pouk 

Ik had dus zelfde in gedachten 

Soundbox inlevering en lekker het kleine goed werkende boxje terug

Is dus niet meer mogelijk helaas.

Ik ga het volgende doen het oude perfecte boxje van de slaapkamer wisselen met die drama soundbox in de woonkamer.

Dank je voor je verhaal en succes verder

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@C.borst, welkom op de community! Ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt, omdat we graag met je meekijken. Je geeft aan dat je met de tweede Soundbox dezelfde klachten ervaart als met de eerste, dat is vervelend! Omdat dit je eerste bericht(en) op de community zijn, zal ik waarschijnlijk vragen stellen, die je al eens eerder beantwoord hebt. Sorry daarvoor. 

• Gebruik je de bij de Soundbox geleverde HDMI-kabel?
  • Heb je de Soundbox rechtstreeks bekabeld aangesloten op de V10? (dus zonder een switch, draadloze verbindingsset etc.)
  • Als je de Soundbox verhuist naar de slaapkamer, ervaar je de problemen daar dan ook?

Ik zet jouw ervaring graag als voorbeeld door naar de ontwikkelaars. Wil je hiervoor ook je profiel aanvullen met je adres, klantnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer (ter verificatie, dat kan dan onder de ‘persoonlijke opmerkingen')? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan geef ik het door. 

Daarnaast nog een checkvraag: je zegt dat je de Soundbox niet in kunt leveren voor de kleine goedwerkende box. Wat bedoel je hiermee? Het is zeker mogelijk, zelfs heel makkelijk via MijnKPN, om de Soundbox om te ruilen voor een TV+ Box. 

@Pouk voor het overzicht heb ik jouw reactie ook meeverhuisd naar dit topic. Mocht je willen dat we verder naar jouw TV+ Box kijken, kan je dit gerust in je eigen topic melden. Of misschien nog beter: een nieuw topic aanmaken. We zetten je feedback ook graag door naar de ontwikkelaars!

• Deelnemer
  • March 4, 2026

Ik heb divesre malen gevraagd om naar die box te kijken. De Helpdesk komt niet verder dan kastje herstarten, modem resetten, glasvezel kastje herstarten… Alles behalve we zullen eens goed naar de software kijken.  Het probleem ligt bij mij en niet bij jullie. Er zijn nu dus al 3 mensen die problemen met die TV+ kastjes. Soundbox of niet. KPN verschuilt zich achter alles. Wat heeft bijvoorbeeld de HDMI kabel te maken dat Netflix vaak gewoon films niet kan laden? En wat is er fout aan mijn door XS4All geleverde Fritzbox? Ik heb dat ding al 15 jaar en kijk al 15 jaar TV ermee. En als de Fritzbox  en TV+ niet samen kunnen moeten jullie dat aangeven als ik zo’n kastje aanvraag. Sinds jullie de android TV leveren gaat het fout. Ik heb een 1 gbps glasvezel aansluiting en de TV+ box is met een kabel aangesloten.. Al deze klachten heb ik niet op mijn telefoon waarmee ik door het huis kan lopen en nergens last van heb. En aangeven dat klachten over Netflix bij Netflix aangemeld moeten worden is natuurlijk helemaal idioot. 

Jullie leveren die kastjes, wij hebben de ellende. Ik ben prima bereid om mee te werken aan een onderzoek maar dan moeten jullie het serieus aanpakken en de schuld niet bij mij leggen.

Gr Poul

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 4, 2026

Goede avond 

Ik gebruik de geleverde HDMI kabel

Alles is bekabeld aangesloten

Probleem gaat met de box mee

Ik heb ook nog het kleine + boxje overal geprobeerd deze geeft totaal geen probleem.

Tijdens mijn contact met helpdesk werd gezegt ,probleem zitten in alle soundboxen is een software probleem van de fabrikant en dat zou in maart  opgelost zijn ,dus weer een ander verhaal helaas

Ook tijdens dat gesprek had ik begrepen dat de oude box niet meer te leveren was ,sorry dat dan verkeerd gehoord

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 4, 2026

Je kunt altijd terug overstappen van de Soundbox naar de normale DIW 2022 TV+ box. Kun je desnoods zelf regelen in MijnKPN app of website als je er met de helpdesk niet uit komt.