Skip to main content

Als ik radio luister met kpn ontvanger valt steeds het geluid weg en komt na enige seconden vanzelf weer terug Ik heb een sony TV KD-49XF8599 en een soundbar Sony HT-CT790 aangesloten met de juiste hdmi kabels. Hoe is dit te verhelpen?

Ik neem aan dat als je radio luistert de tv uit staat? En de ontvanger optisch naar de soundbar gaat.

Maar goed: een reset van de ontvanger lost dit probleem eigenlijk altijd op.


Dank je voor je reactie!

Klopt! TV staat uit en verbinding KPN kastje gaat via optische kabel naar soundbar. TV is ook via HDMI ARC aan soundbar gekoppeld.

Reset van KPN kastje vroeger  al een paar keer geprobeerd, werkt even en dan begint het weer.

Maar.. ga dit nog eens proberen! Was al weer even geleden! Laat het weten of het beter gaat!


Als je kpn ontvanger nog eentje van Motorola is… omruilen dat ding.

kpn.com/omruilen.


Goedemorgen @Ansss, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik ben erg benieuwd of de reset van de tv-ontvanger voorlopig heeft geholpen voor jouw probleem! Kan je dit terugkoppelen? En indien je inderdaad een (wat oudere) Motorola ontvanger hebt kan je de ontvanger sowieso omruilen voor een nieuwere variant!

Laat je het even weten? Ook als het niet geholpen heeft, dan kijken we namelijk even verder.


Nee, helaas heeft een reset niet geholpen, probleem blijft bestaan. Soms gaat het een uur goed en dan valt het geluid ineens weg voor ca. 3-8 seconden en dan doet hij het weer. Kan soms een paar keer achterelkaar gebeuren en dan weer even niet. Geen peil op te trekken!

En nee, de tv-ontvanger is geen Motorola maar een Arris VIP 2952V2..


@Ansss, dan gaan we verder kijken naar de oplossing! Op welke manier heb je de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel of via een draadloze verbindingsset / adapter? Daar komen vaker dit soort problemen achter weg namelijk. Kijk dan ook even op onze website voor storingen met de draadloze verbindingsset. Heb je inderdaad een draadloze adapter, test dan of de tv-ontvanger het bekabeld wel gewoon goed doet zonder wegvallend beeld of geluid.

Bij meerdere tv-ontvangers in huis kan je ook nog de wisseltruc uitvoeren (de ontvangers van plek wisselen om te kijken of het probleem op de locatie blijft of meegaat met de tv-ontvanger).

Wil je daarnaast jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Indien je meerdere (dezelfde) tv-ontvangers hebt graag ook het serienummer!


Ik begrijp dat het geluid bij tv kijken niet hapert. Dan gaat het via hdmi naar de tv en hdmi arc naar de soundbar, toch. Zit er op de tv een optische uitgang? Kun je daar het optische kabeltje eens in steken als je tv kijkt en de soundbar dan op de opt. in. zetten? Laat op deze manier (tv moet dan wel ff aan blijven) ook eens 'radio’ spelen.
Als dat geen haperingen geeft is wel op zeker de opt. uitgang van je Arris defect.

Geeft het wel haperingen dan is vrijwel zeker de opt. ingang v.d. soundbar niet okee. Of een (kleine) breuk in het optische kabeltje.


@Ansss, ik zie helaas geen reactie meer vanuit jou. Heb je Peter zijn bericht nog gezien en getest wat hij aangeeft? Of is het probleem inmiddels verholpen?:blush: