Skip to main content
Beantwoord

Haperend geluid sinds wijziging TV menu

  • December 20, 2020
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo,

Sinds de wijziging van het TV-menu heb i het volgende probleem. Ik heb dit ook aangemeld bij YAMAHA. Alleen het heeft bijna twee jaar goed gewerkt en de fout is er ingeslopen met de nieuwe software voor KPN TV.

Het probleem is  dus dat het geluid van de KPN STB steeds wegvalt op een receiver YAMAHA RX-V485 en kan dit nu simuleren en herstellen.

Op HDMI 1 zit een blu-ray speler en op HDMI 3 een (oude) mediaspeler, met beide geen probleem.
Op HDMI 2 zit de settopbox van KPN. Als ik de RX-V485 aanzet: het geluid valt steeds weg. 
Ga ik met de INPUT-toets op de afstandsbediening van de RX-V485 naar HDMI 1 of HDMI 3 en weer terug naar HDMI 2 dan is het probleem opgelost.

Simulatie:
Via SETUP naar HDMI dan naar HDCP Version: (Alles staat standaard op Auto)
wijzig HDMI 2 in 1.4 VERSIE --> fout komt er onmiddellijk in.
terug wijzigen in AUTO -->  fout blijft.
Ga met input naar HDMI 1 of 3 -->   opgelost.
De fout lijkt dus met HDCP te maken te hebben.  Hopelijk hebben jullie hier een oplossing voor.
met vriendelijke groet,
Chris
 

Beste antwoord door Chris'59

Hallo Bram,

Rechtstreeks aangesloten op de TV dan zijn er geen problemen.

Echter dit is niet de gewenste oplossing. Ik mis dan een aantal features als het niet via de AV-versterker loopt zoals visueel zien hoe hard de volumeregeling staat of het menu van de AV-versterker zelf, etc.

met vriendelijke groet,

Chris

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • December 27, 2020

@Chris'59 Hoe zit het op het moment dat je een directe verbinding maakt tussen de tv ontvanger en de tv zelf? Is het geluid dan wel stabiel?


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • December 27, 2020

Hallo Bram,

Rechtstreeks aangesloten op de TV dan zijn er geen problemen.

Echter dit is niet de gewenste oplossing. Ik mis dan een aantal features als het niet via de AV-versterker loopt zoals visueel zien hoe hard de volumeregeling staat of het menu van de AV-versterker zelf, etc.

met vriendelijke groet,

Chris


Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • December 28, 2020

Ik snap dat heel goed. Het is echter wel iets waar ik altijd om moet vragen om te zien waar het probleem ontstaat en wat we kunnen doen om het op te lossen. In dit geval heb ik niet direct een oplossing. Welke instelling gebruik je op dit moment op de TV ontvanger? Je kan via “instellingen” en dan “geluid” dingen aanpassen. Je zou ook kunnen kijken of je de verbinding via Optical kan aansluiten. 


  • Auteur
  • Topper
  • December 29, 2020

Ja instellingen heb ik allemaal nagelopen, die staan goed. Helaas heb ik maar 1 aansluiting op de versterker voor glas en die is in gebruik voor de apps van de TV. 

Â