Skip to main content

Hallo allemaal,

Er zijn al meerdere berichten geweest over een haperend beeld, maar ik kom vanuit een XS4All-omgeving en daardoor wordt ‘mijn situatie’ (nog) niet behandeld. Het probleem is hetzelfde: het tv-beeld hapert en het geluid gaat wel door. KPN-monteurs hebben al eerder een nieuwe router FritzBox 7583 en een nieuwe tv-ontvanger geplaatst. Toch blijft de hapering. Ik maak gebruik van powerlines en de `KPN-monteur gaf aan dat er ruim voldoend Mbit’s ‘verstuurd’ worden om een goed signaal te krijgen. Internet, laptop, pc, wifi, dat werkt allemaal perfect. Overigens, die hapering is er niet elke dag (avond). Ik kan geen moment aanwijzen waarop de hapering altijd wel of altijd niet optreedt...

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Dank voor een reactie. 

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? 

De powerlines.

Trek de telefoonlijn of coax uit de muur en stop er een netwerkkabel voor terug.

Hapering zullen dan vast en zeker tot het verleden behoren.


Hoi @Corne7ius . Welkom op het forum.

De snelste manier om  te controleren of die powerlines de boosdoener zijn is (tijdelijk) een kabel te trekken. Als de storing dan wegblijft weet je waar je het zoeken moet en is het de moeite waard om @wjb 's suggestie op te volgen.


@Erwin, @wjb,

Dank voor jullie adviezen. Ik heb jullie raad opgevolgd en een proef gedaan. Zonder powerlines werkt het prima. Eerdaags wordt daarom een netwerkkabel getrokken. (Kennelijk zijn de powerlines dan toch niet zo prima als Devolo op zijn site veronderstelt).


@Erwin, @wjb,

Dank voor jullie adviezen. Ik heb jullie raad opgevolgd en een proef gedaan. Zonder powerlines werkt het prima. Eerdaags wordt daarom een netwerkkabel getrokken. (Kennelijk zijn de powerlines dan toch niet zo prima als Devolo op zijn site veronderstelt).

Het zijn ondingen die vaak de oorzaak zijn van veel soorten problemen bij internet en tv . Ik blijf me verbazen dat KPN ze ook nog steeds verkoopt. 


Nog even een update. Ik ben inmiddels verbonden met een netwerkkabel en het werkt als een tierelier. De powerlines zijn er tussenuit. Wat ben ik blij dat ik jullie adviezen heb opgevolgd. Heel veel dank 🙏🏻