Skip to main content

Wij hebben al geruime tijd problemen met ons tv-kastje.

tijdens het kijken, valt het beeld weg, moest het kastje opnieuw opstarten, komt we een foutmelding in het beeld dat de voeding van apparaatfout gecontroleerd moet worden. Vervolgens herpakt hij zich weer en valt weer weg.

Alles opnieuw opstarten/aansluiten etc heeft geen zin, want dit is dagelijkse kost.

Wij hebben al geruime tijd problemen met ons tv-kastje.

tijdens het kijken, valt het beeld weg, moest het kastje opnieuw opstarten, komt we een foutmelding in het beeld dat de voeding van apparaatfout gecontroleerd moet worden. Vervolgens herpakt hij zich weer en valt weer weg.

Alles opnieuw opstarten/aansluiten etc heeft geen zin, want dit is dagelijkse kost.

Welke ontvanger heeft u?


Arris VIP5202


Arris VIP5202

Ok,heeft u een dvs?


Hallo @MVSK 

Welke ontvanger en welk modem heb je?

Is de ontvanger rechtstreeks met een kabel verbonden met het modem of zit daar nog wat tussen, zoals een DVS?


Er is een internet aansluiting in de muur gemaakt en deze is aangesloten op het modem 


Verder,wat mij opvalt aan de ethernetkabels van kpn is dat het cca is geen volledig koper.dat valt me erg tegen.


Er is een internet aansluiting in de muur gemaakt en deze is aangesloten op het modem 

Welk type kabel?en welk modem?


Er zit dus wel een ethernetkabel in de tv ontvanger 


Ja een cat.6 kabel 

modem

is kpn box 12


Ja een cat.6 kabel 

modem

is kpn box 12

Hmm. Toevallig trage adsl?


Nee volgens mij niet. Nieuwe abonnement 100 Mbit/S


Nee volgens mij niet. Nieuwe abonnement 100 Mbit/S

Dan zou je tv ontvanger best kapot kunnen zijn.Bel anders even 0800-0402.


Dank voor de moeite


Hier ook problemen normaal nooit problemen.


Hallo @slingshot ,

Kan je antwoord geven op de vragen die ik ook aan @MVSK heb gevraagd?


tijdens het kijken, valt het beeld weg, moest het kastje opnieuw opstarten, komt we een foutmelding in het beeld dat de voeding van apparaatfout gecontroleerd moet worden. Vervolgens herpakt hij zich weer en valt weer weg.

Hi @MVSK, op deze manier is het niet echt lekker relaxed tv kijken natuurlijk :confused:

Was je hier al verder mee gekomen met onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402? Of wordt je liever via deze weg geholpen?

In het laatste geval: Als het beeld wegvalt, staat de tv-ontvanger dan nog wel aan? Of brand daar geen enkel lampje meer op? De melding over de voeding komt me niet direct bekend voor, echter gebeurt het wel vaker dat er een issue is met de stroomadapter waardoor de ontvanger opnieuw op gaat starten. Ben dus benieuwd hoe dat bij jou precies zit!


Ik heb 0800-0402 gebeld en het keuzemenu gehoord 

vervolgens een keuze gemaakt, om

vervolgens te horen dat ik geen keuze had gemaakt, hierop begon het keuzemenu weer opnieuw. Wederom keuze gemaakt, om vervolgens weer te horen dat ik geen keuze had gemaakt.

 

toen ben ik gestopt met jullie bellen…..

 

maar om antwoord te geven op je vraag:

als het beeld wegvalt , staat de ontvangen nog aan (lampje in groen)


toen ben ik gestopt met jullie bellen…..

Nou, dat snap ik wel, dit schoot absoluut niet op natuurlijk :rolling_eyes:

maar om antwoord te geven op je vraag:

als het beeld wegvalt , staat de ontvangen nog aan (lampje in groen)

Ok duidelijk, dan lijkt het in ieder geval niet om de stroomadapter te gaan.

Heb je wellicht een foto van de foutmelding op je tv, of zou je die kunnen maken als de melding weer tevoorschijn komt? Dan kunnen even met je meekijken!


Kunnen we je hier nog verder mee helpen @MVSK of heb je het inmiddels via een andere weg opgelost? Hoor het graag!


Als ik de foutmelding weer in beeld heb, zal ik een foto maken en deze verzenden. Het gaat nu toevallig een paar dagen goed (hopen dat dit zo blijft)


Ah ok, ik hoop met je mee @MVSK!


Nou daar gaan we weer:

 


Wat staat hier nu eigenlijk?

Wat is een voeding van een apparaatfout?


Wat staat hier nu eigenlijk?

Wat is een voeding van een apparaatfout?

Het is inderdaad een hele vreemde melding @wjb die ik niet direct kon plaatsen, vandaar dat ik om een screenshot heb gevraagd zodat we 'm met eigen ogen kunnen zien 🕵🏼‍♀️

Dit lijkt een melding van je tv zelf te zijn @MVSK, wat ik er uit opmaak, is dat je tv niet detecteert dat je tv-ontvanger aan staat. Dan kan aan je tv liggen (een fout met de HDMI poort bijvoorbeeld), of aan de HDMI kabel óf aan de HDMI poort van de tv-ontvanger. Zou je de tv-ontvanger eens op een andere HDMI ingang willen testen? Als de foutmelding dan weer terugkomt, lijkt het testen van een andere HDMI kabel me de beste vervolgstap. Heb je zelf een extra kabel in huis? Zo nee, dan kan ik er kosteloos 1 naar je opsturen, mocht dat nodig blijken te zijn!


Kunnen we je hier nog verder mee helpen @MVSK? Heb je inmiddels een andere HDMI poort en/of andere kabel kunnen testen?