Skip to main content

heb problemen met een constante ontvangstĀ van het tv en radiosignaal. Het valt telkens voor korte tijd weg , moet dan schakelen naar andere zender maar dit soms wel 20 x p/minuut ! Diverse keren kontakt gehad , veel beloftes maar geen oplossing. Vandaag een medewerkster die wifi versterkers aanbeveelt ( ā‚¬ 120Ā  voor 3 stksĀ  terwijl wij al eerder stopcontactversterkers aan hebben geschaft bij de KPN ) waarbij er tevens gĆ©Ć©n garantie wordt gegeven dat het probleem nu opgelost zou zijn. Ook geen tegemoetkoming v.w.b. de kosten. ā€œzoek het maar uit klant ā€œ is het dus eigenlijk
Is de oplossing dan dus van provider veranderen of gaat/kan de KPN wel iets doen hieraan ?Ā 

Ā 

dus je hebt van die draadloze verbindingset om tv te kijken.

dit zijn helaas geen versterkers. en ja ze zorgen voor de storing die jij beschrijft. en idd kpn kan daar vrij weinig aan doen.

Ā 

je kan ze vervangen en ze zullen iets beter werken. maarja af en toe storing.

om geen storing te hebben moet je een kabel trekken door het huis of door de leidingen in de muren, of via de kruipruimte.

ik zou om een monteur vragen die kan jou beter adviseren op locatie. overigens doet kpn dat niet gratis.

tenzij je een hele lange kabel vanaf de experibox over de vloer wilt naar de tv toe


Hi Darkie117

Ā 

dankjewel voor deze reactie

Megs


Hi @Megs,welkom hier! Dus het klopt dat er gebruik van een ā€œdraadloze verbindingssetā€ (witte adapters in het stopcontact) wordt gemaakt? 9 van de 10 keer zit er dan ergens een storingsbron die roet in het eten gooit. Je hebt ongetwijfeld al veel dingen geprobeerd om dit op te lossen, maar check eventueel deze pagina voor het oplossen van storingen daarmee.

Indien je al oudere versies hebt van de verbindingsset, en het wordt niet beter, kan je overwegen om een nieuwere versie van de draadloze verbindingsset aan te schaffen. Eigenlijk zou ook mijn advies zijn om kabels te trekken. Wellicht even veel werk, maar je hebt er veel plezier vanā€¦

Als je wil dat ik het signaal controleer dan doe ik dat graag.Ā Kun je in dat geval je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste @Megs,

Heb je de TV ontvanger eens rechtstreeks aangesloten op de Experiabox met de kabel? Ervaar je dan nog haperend beeld? Dit zou je dan eens kunnen testen. Heb je dan ook hapering in het beeld dan kunnen we verder kijken waar het aan ligt, dan kan @Paul_Ā eventueel je lijn doormeten.Ā 


dank voor deze info Paul / Dennis

wat ik ā€œgrappig ā€œvindt is dat dit soort info nog niet in 1 van de zeker 20 telefoontjes die ik met 0800-0402 gehad heb mij medegedeeld is. :-(

Enfin , ik heb e.e.a. qua stopcontacten aangepast en de software van de adapters gedownload ( waarbij aangegeven werd dat onze adapters als over de nieuwste software beschikken dus dat dit niet nodig was.

Wachten nu maar even af ( had net al enkele seconden enkeleĀ haperingen op de radio maar misschien moet het even settelen .

Ā 

Al met al bedanktĀ 


Beste Paul ,Ā 

ik heb ondertussen ook al maar vast jouw suggestie opgevolgd mijn profiel aangepast..Mocht je dus iets voor ons kunnen betekenen hoor ik dat t.z.t. graag.Ā 

groetĀ 


dank voor deze info Paul / Dennis

wat ik ā€œgrappig ā€œvindt is dat dit soort info nog niet in 1 van de zeker 20 telefoontjes die ik met 0800-0402 gehad heb mij medegedeeld is. :-(

Ja hier op het forum zitten de echte techneuten die veel weten over interactieve TV! šŸ˜šŸ‘šŸ¼


Ik heb een meting uitgevoerd, en met het signaal lijkt niets mis te zijn. Dat houdt in dat de kans zeer groot is, dat het probleem bij de draadloze set zit. De snelste manier om dat te bevestigen, is om de tv-ontvanger tijdelijk bekabeld aan te sluiten, en dan kijken of je geen storingen ervaart. Welke versie van die draadloze setĀ (zie stap 3A) gebruik je?

Je hebt dan 2 opties denk ik:

  • Gaan/laten bekabelen. Dit is altijd het beste, maar waarschijnlijk wel het lastigste.
  • Een nieuwere draadloze set (1200) aanschaffen. Die zijn een stuk minder gevoelig dan de voorgangers. Kan daar geen garanties op geven, maar je kan ze natuurlijk (binnen 2 weken) retourneren en je geld terugkrijgen mocht het niet werken.

Ā 

Ik zie trouwens dat 1 van de tv-ontvangers nog een Motorola is. Je kan overwegen die om te ruilen aangezien ā€˜ie flink verouderd is.


Dankjewel PaulĀ 

Ā 

ik zal idd overwegen een nieuwe set ( 3 stuksĀ  # 1200Ā  ) draadloze aan te gaan schaffen om uit te proberen want bekabelen is in ons geval idd geen optieĀ 

Wifi versterkers hoor ik je helemaal niet over , dit was wel een suggestie van de telefonische dienst.Ā  Ā  Ā Lees daar trouwens wel wisselende berichten over . De een is er dik tevreden over en de ander zegt dat het helemaal niet goed werkt .

Ā 

In ieder geval nogmaals dank en fijne feestdagen


Dankjewel PaulĀ 

Ā 

ik zal idd overwegen een nieuwe set ( 3 stuksĀ  # 1200Ā  ) draadloze aan te gaan schaffen om uit te proberen want bekabelen is in ons geval idd geen optieĀ 

Wifi versterkers hoor ik je helemaal niet over , dit was wel een suggestie van de telefonische dienst.Ā  Ā  Ā Lees daar trouwens wel wisselende berichten over . De een is er dik tevreden over en de ander zegt dat het helemaal niet goed werkt .

Ā 

In ieder geval nogmaals dank en fijne feestdagen

Wifi versterkers zijn in principe puur voor de wifi, en niet voor de tv. Je kan best een tv erop aansluiten, maar eigenlijk wil je die wifi versterker dan wel bekabeld aansluiten, en dan kan je ze net zo goed bekabeld aansluitenā€¦Ā Ik denk dat mijn 2 genoemde opties beter zijn eerlijk gezegd.

Graag gedaan en jij ook fijne dagen! Mocht er toch nog wat zijn, laat het me vooral wetenā€¦Ā Als ik kan helpen doe ik het graag.