Skip to main content

Probleem doet zich bij mij geregeld voor, ook met de nieuwe Artis ontvanger. Na een paar minuten verdwijnt het vaak weer. Kan er nu echt niets aan gedaan worden, dat gehaper, hetvisngewoon erg storend, bijvoorbeeld bij de kiwi’s Twe voor twaalf, vanavond weer een paar vragen niet kunnen volgen, uiterst frustrerend!,!!!



*admin: eigen topic aangemaakt.

Hoi @Fijko van der Laan!

Sorry voor mijn late reactie. Het is erg druk op het forum waardoor ik nu pas op jouw topic kan reageren.

Super irritant dat je telkens haperingen hebt als je tv kijkt via de tv-ontvanger. Ik kan me de frustratie voorstellen! :sweat:  Heb je alleen haperend beeld of alleen haperend geluid, of beide? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box? Gebruik je daar een draadloze verbindingsset (witte adapters in het stopcontact) voor, of is de tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel verbonden met de Experia Box?


@Fijko van der Laan Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Sorry, ook een beetje traag met reageren. Ik gebruik de draadloze verbindingssets zowel in de woonkamer als op zolder. Het gaat om haperend beeld en geluid. Beide ontvangers hebben er last van, de wat oudere in de woonkamer en de nieuwe Arris ontvanger op zolder. Bij het vervangen op zolder alle kabels en aansluitingen grondig nagelopen aangezien ik in eerste instantie een defecte Arris ontvanger kreeg. De tweede doet het wel maar de haperingen zijn er nog steeds. Duurt meestal enkele minuten, soms begin van de avond, dan weer eens rond 22.00, onvoorspelbare tijden. Ook overdag trouwens en soms bij opgenomen programma’s heven terugspoelen en weer doorgaan helpt dan weer even).


Geen probleem @Fijko van der Laan. Bedankt voor je toelichting. Je geeft aan dat beide tv-ontvangers zijn aangesloten op de Experia Box door middel van een draadloze verbindingsset. Ik ben bang dat dit de "boosdoeners” zijn. Heb je de mogelijkheid om in elk geval één van de tv-ontvangers rechtstreeks met een kabel op de Experia Box aan te sluiten? Ervaar je de haperingen dan ook?


We zien dat bij de DVS op zolder zo nu en dan het middelste lampje rood knippert in plaats van groen, heeftvdatvnog speciale betekenis?


Goed dat dat je is opgevallen. Dat heeft zeker een betekenis, namelijk dat de adapters niet goed met elkaar zijn gekoppeld. Ik raad je daarom aan om de adapters opnieuw met elkaar te koppelen. Laat je weten of het heeft geholpen?


Ha Fijko! Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het is opgelost. Anders hoor ik het graag!


Na diverse pogingen lijkt het nu weer goed te werken, bedankt voor de tips. Overigens, bij de KPN winkel raadde men mij aan om de DVS kastjes niet tegengesteld op elkaar te koppelen maar gewoon allerdrie in dezelfde stand op elkaar klikken en dan de reset knopjes activeren.


Goed om te lezen dat het weer goed werkt, Fijko! :relaxed:  Goed om te weten dat het koppelen ook lukt als je ze alle drie de adapters in dezelfde stand op elkaar klikt. Bedankt voor je terugkoppeling!