Skip to main content

Goedemorgen, ik heb een paar weken geleden bij mijn moeder 2 nieuwe televisies geïnstalleerd. Ze houd niet van kabels dus heb 2 samsungs gekocht zodat ze de itv app kan gebruiken. Tv in de woonkamer is bedraad aangesloten op een nieuwe box 12 modem. De tv in de slaapkamer staat op wifi .Nu loopt om de haverklap de app vast wifi snelheden liggen tussen de 50 en 60 mbps in zowel de woonkamer als de slaapkamer. Zou dus ook voldoende moeten zijn. Ik weet nu dus even niet meer wat ik moet doen en het begint echt een ergenis te worden. Thuis heb ik ook op 2 tv’s de kpn itv app geïnstalleerd en ervaar nooit problemen.
Kan iemand mij helpen aub?

 

Mvg Dennis 

Tv in de woonkamer bekabeld aangesloten? Dus niet via WiFi? Die haperd ook?


Goedemorgen Nick,

 

bij de tv in de woonkamer is er minder hapering maar wanneer er overgeschakeld word naar een ander kanaal word het beeld zwart en kan je niks meer. 
modem staat achter de tv in de woonkamer en de tv is dus rechtstreeks bekabeld op het modem. 
bedankt voor je reactie alvast.


Er is wel een interactieve tv abonnement afgesloten? Dat houd dus in dat ze dus in ieder geval wel 1 interactieve tv kastje in huis heeft? Ze heeft een eigen abonnementsnummer met pincode? Die kunt u dan gewoon onder gebruiken toch?


Nick ,

 

In de woonkamer heeft ze idd een kastje staan en deze gebruikt ze nu dan ook .

Maar de app zou ook gewoon moeten werken in de woonkamer, slaapkamer heeft ze geen kastje en dit zal dus echt via de app moeten gaan.

 


Nick ,

 

In de woonkamer heeft ze idd een kastje staan en deze gebruikt ze nu dan ook .

Maar de app zou ook gewoon moeten werken in de woonkamer, slaapkamer heeft ze geen kastje en dit zal dus echt via de app moeten gaan.

 

Tv kijken via dat kastje werkt wel goed? Het is echt een kastje van haarzelf? Met haar eigen abonnementsnummer en pincode?


Via het kastje werkt het prima, ja gewoon abbo nummer en eigen kastje.

 


Wi-Fi: écht onbetrouwbaar want gevoelig voor allerlei storingsbronnen, die soms wel en soms niet optreden: betonnen muren en vloeren, magnetrons (ook van buren), andere W-Fi stations, ook van buren etc. etc. Als ik een speedtest doe over Wi-Fi krijg ik doorgaans wisselende resultaten. TV-streams (zoals van de ontvanger, maar ook van de app) zijn heel gevoelig voor fluctuaties in het (Wi-Fi) signaal, dus een vaste kabel is altijd aan te bevelen.


Hoi @Dennis kwint, als ik het goed begrijp lopen beide apps constant vast. Dat is knap irritant. Wat heb je al geprobeerd? Heb je de apps al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Helpt dat? Zo niet, mag ik eens meekijken op het adres van jouw moeder. Zou je die willen toevoegen aan jouw Forumprofiel. Dan hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Bart, Meerdere malen de app opnieuw geïnstalleerd op beide tv’s. Inmiddels heb ik naar de tv in de slaapkamer een kabel getrokken en de tv in de woonkamer loopt via het interactieve kastje.  


En hoe gaat het nu op de slaapkamer, nu het met een kabel is aangesloten? 


Ik ga uit van goed aangezien ik geen reactie meer heb gezien.