Skip to main content

Sinds een paar dagen hapert mijn televisie.
Ik maak gebruik van een draadloze ontvanger voor de tv..  Als ik die ertussen weg haal, dan werkt 

alles wel naar behoren.

De storing zit denk ik dus in de draadloze ontvanger..
Nu probeer ik de klantenservice te bellen, en ik heb al 9 sms-jes gespaard met een link naar dezelfde pagina.
Ik wil dus gewoon iemand spreken die me kan helpen met deze storing.

Welkom @Paulbo 

 

Hopelijk helpt deze site je verder zie Storing draadloze verbinding oplossen


Niet echt….
 

Het probleem is opgelost als ik de draadloze ontvanger ertussen uit haal..

Maar als ik die ontvanger aan de laptop wil hangen zegt het programma dat de meest recente software al is geinstalleerd.

Het probleem is overigens pas sinds een week of 3.
Ik heb voor die tijd niets aan de bekabeling veranderd


@Paulbo  

Misschien een apparaat,of wat anders dat stoort op de draadloze verbinding set? Zoals bv kerst verlichting?


Lijkt me sterk... de kerstverlichting zit op een ander stopcontact..


Draadloze verbindingssets zijn heel gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Dat kan een slechte ledlamp zijn of een dimmer of de zonnepanelen van de buren 2 huizen verder. Helaas is daar niets aan te doen. De enige oplossing is kabels trekken.  Veel werk maar succes is gegarandeerd.


Aangezien 3 weken geleden het probleem begon, zou de kerstverlichting wel eens de schuldige kunnen zijn, maar dat is makkelijk te testen,de kerstboom moet er toch uit eerdaags 😀


Lijkt me sterk... de kerstverlichting zit op een ander stopcontact..

Ja... en die stopcontacten zijn allemaal met elkaar verbonden...


Hoi @Paulbo. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het beeld op jouw tv-ontvanger hapert. Zoals het hierboven al genoemd wordt kan jouw kerstverlichting dit probleem inderdaad veroorzaken. Je geeft zelf aan dat het met een vaste kabel wel goed werkt, dat betekend dus dat het probleem in de verbinding zit tussen de ExperiaBox en de tv-ontvanger. De Draadloze verbindingsset zorgt voor deze onderlinge verbinding en kan verstoort worden door kerstverlichting. Om dat te kunnen uitsluiten zou ik je willen vragen om al het kerstverlichting uit alle stopcontacten te halen en het daarna nog eens te testen.

Wanneer je onze klantenservice (0800 0402) belt en inspreekt dat je een medewerker wilt spreken krijg je één van mijn collega's te spreken. 


@Paulbo Heb je jouw kerstverlichting al verwijderd? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al verholpen is. Als ik nog iets voor jou kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je!


Het heeft allemaal even wat langer geduurd dan ik van plan was ;-)  Vriendin was nogal gehecht aan de kerstboom..
Maar inmiddels is de kerstverlichting verdwenen en daarmee ook de problemen!  Alles werkt weer als vanouds..
Ik had niet verwacht dat dat de oorzaak zou zijn, maar het is opgelost.

Allemaal bedankt voor het meedenken!!
 


Wat goed dat het probleem verholpen is. Graag gedaan! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!


Reageer