Skip to main content

Ik heb sinds gisteren glasvezel van KPN. Een verbinding rechtstreeks met I-TV in de woonkamer en een verbinding via switch naar boven, daarvandaan naar 2 andere tv's. Ook gaat deze kabel via de switch naar een pc. Ik ben internet van Ziggo gewend, erg snel en (met antenneversterker) prima tv kijken. Op 3 tv's tegelijk tv kijken, geen enkel probleem!

Nu glasvezel van KPN. Ik dacht minimaal dezelfde kwaliteit, maar helaas, de tv's boven haperen verschrikkelijk, als ik al wat krijg. Hoe kan dit, 200 Mbps zou toch voldoende zijn voor meerdere tv's? Zou het helpen als ik de snelheid verhoog naar 500 Mbps?

Ik heb 2 weken om te proberen, maar als dit zo blijft gaan, gaat alles terug en ga ik weer naar de Ziggo!

Nu heb ik nog een andere vraag. De monteur heeft op zijn rekening staan als meerwerk dat er nog 2 2x I- tv tuners zijn geïnstalleerd. Dit klopt echter niet, hij bood het wel aan, maar ik heb deze heb ik achteraf zelf gedaan. Als ik het binnen 2 weken annuleer, moet ik deze (niet gemaakte, wel berekende) extra kosten dan zelf betalen?

Hoi @WimS55 . Welkom op het forum.

Wat voor switch gebruik jij? Deze moet IGMP ondersteunen .  Kun je dat voor mij controleren?

Wat die bon betreft. Heb je, toen de monteur vertrok ook de bon gelezen en getekend? 

 

  

Ik heb namens jou een klacht ingediend bij de monteursorganisatie. Zij zullen contact opnemen voor verder onderzoek en eventuele creditering (daar kan ik zelf geen uitspraak over doen.)

  

Is al gebeurd ja, bedankt.

Fijn dat ze dat zo snel hebben opgepakt. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden.

 


Vandaag de Switch vervangen door IGMP exemplaar, na advies vanaf het forum. Ben benieuwd.  Geen bon gezien en ook niets getekend.


Gisteren 2 switches vervangen door 2 x Netgear GS308E. Alles liep gelijk prima, kijk maar naar de Speedtest van de laatste dag. Heel consistent!! De aangesloten tv hapert ook niet meer! Erg blij mee, hoop dat dit het inderdaad was.


Fijn! Dat lijkt dan opgelost. Nu nog even over die kosten. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik daar eens naar kijken.


Oké, gedaan.


Ik heb namens jou een klacht ingediend bij de monteursorganisatie. Zij zullen contact opnemen voor verder onderzoek en eventuele creditering (daar kan ik zelf geen uitspraak over doen.)


Is al gebeurd ja, bedankt.


Is al gebeurd ja, bedankt.

Fijn dat ze dat zo snel hebben opgepakt. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden.