Skip to main content

Sinds kpn de layout voor de interactieve tv heeft veranderd ervaar ik problemen met de tv.

Zodra er een 2e (of meer) kpn itv kastje aan wordt gezet beginnen ze haperende beelden en geluid te vertonen. Tevens valt het internet dan ook even weg.

Ik heb op alle kastjes de software al opnieuw geïnstalleerd, de experiabox terug gezet naar de standaardinstellingen, de extra switch al uit het netwerk gehaald. Maar blijf het probleem houden zodra er dus een extra itv ingeschakeld wordt

Enig idee waar het probleem in kan zitten? We hebben 4 itv kastjes, welke voorheen altijd prima hebben gewerkt.

Zat als volgt aan gesloten: experiabox → 16 poort unmanaged switch → itv’s & andere apparaten (altijd goed gewerkt)

 

 

Hoi @Josberkel 
Ondersteund je switch wel IGMP snooping?
Zo niet dan kun je deze problemen krijgen.
Ook kan je internetsnelheid te traag zijn.
Zou je even een bedraadde snelheidstest willen doen en de gegevens hier neerzetten?
En heb je glasvezel of Dsl ?


Beste @huistijger 

Het betreft hier een glasvezel aansluiting.
Zojuist via de kpn site een bekabelde speed test gedaan met de volgende uitkomsten.
ping: 2ms
jitter: 1ms
download: 122.4 Mbps
upload: 35.8 Mbps

De switch die er al jaren zonder problemen tussen hangt is een Sitecom LN-142B 


Dag @Josberkel. Van harte welkom hier. Ik zie dat @huistijger al een aantal goede vragen stelt. Als ik google op de Sitecom switch, kan ik niet achterhalen of deze IGMP snooping ondersteunt. Maar je hebt deze er ook al eventjes tussenuit gehaald, begrijp ik. Heb je de tv-ontvangers (twee of meer) toen rechtstreeks met een netwerkkabel aangesloten op je Experia Box? Je had alle tv-ontvangers aangesloten op de switch? En welke tv-ontvangers heb je in huis? Wat voor apparaten zijn er verder nog aangesloten op je Experia Box en de switch? 

Vul verder je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. Laat het me weten als je dit hebt gedaan. Dan kan ik een aantal metingen doen aan deze kant.


Beste @Natasja 

Inmiddels heb ik de sitecom switch vervangen voor een Ubiquiti Unifi US-16-150W switch en heb ik igmp nooping aanstaan. Hierop zitten 4 Arris tv ontvangers, 2 Ubiquiti AP AC-LR accespoints en diverse computers op aangesloten. Helaas blijft het probleem met de happerende/vastlopende tv terug komen. Dit gebeurt ook als ik de tv kastjes uit de switch haal en direct in de Experiabox V9 stop. De tv ontvangers meerdere malen gereset en de software opnieuw geinstalleerd en het modem meerdere malen gerest naar fabrieksinstellingen.


Wat balen dat je nog steeds problemen ondervindt. Het probleem speelt dus op alle tv-ontvangers? Het maakt dus geen verschil als je deze van plek omwisselt? En heb je ook al eens een andere poort getest op de Experia Box? Verder gaf je aan dat je internet ook uitvalt als je een extra tv-ontvanger inschakelt. Welke lampjes branden er op dat moment op je modem en welke kleur hebben die? Als er slechts één tv-ontvanger aan staat, dan is je verbinding wel stabiel? Heb je je glasvezelkastje al eens stroomloos gemaakt? 


@Natasja Het maakt helaas niet uit hoe het aangesloten wordt, alle 4 de poorten op de Experiabox en de tv ontvangers verwisseld, omgedraaid noem het maar op. Alle lampjes op de modem blijven continu groen (of geel wat is het? Kleurenblind haha) branden. Ook het glasmodum is meerdere malen van de spanning afgeweest, maar ook zonder succes


Duidelijk, @Josberkel. Ik heb nu HD uitgeschakeld op alle tv-ontvangers. Wil je eens controleren of je verbinding nu wel stabiel blijft als je extra tv-ontvangers aanzet? 


@Natasja Helaas geen succes


Het lijkt nu te zijn opgelost !? Port vorwardings naar de itv’s verwijderd. Nu werkt alles naar behoren, ook met HD. Even afwachten of het nu werkend blijft, aangezien er als het goed is na enige tijd automatisch weer een forwarding wordt gegenereerd naar de ontvangers.


Het lijkt nu te zijn opgelost !? Port vorwardings naar de itv’s verwijderd. Nu werkt alles naar behoren, ook met HD. Even afwachten of het nu werkend blijft, aangezien er als het goed is na enige tijd automatisch weer een forwarding wordt gegenereerd naar de ontvangers.


Goed om te lezen, @Josberkel. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Werkt alles nog naar behoren? 


Voor als nog lijkt alles naar behoren te werken! De experiabox heeft dan ook nog geen port forwarding aangemaakt naar de tv ontvanger.


Voor als nog lijkt alles naar behoren te werken! De experiabox heeft dan ook nog geen port forwarding aangemaakt naar de tv ontvanger.


Dat zijn in ieder geval positieve geluiden. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 


Reageer