Skip to main content

Ik huur drie Arris TV-decoders VIP 2952 V2 via KPN. De internetverbinding is stabiel 100Mb in en 100Mb out. De hieronder vermelde decoders zijn rechtstreeks aangesloten op een Experia box.

Twee van deze decoders geven met grote regelmaat, maar kortstondig(1-2 seconden) een zwart scherm met haperend geluid. Binnen een film vindt dit soms meerdere malen plaats.

De geadviseerde work-up (herstarten van modem en TV-ontvanger) geeft slechts een korte tijd (ongeveer 1-2 dag(en)) een stabiel scherm.

We hebben nu al weer enige tijd deze decoders. In het begin deden ze dit zeker niet.

Kan het zijn dat decoders “slijten” in gebruik? Het apparaat dat we namelijk het vaakst gebruikten, liet dit als eerste zien. Nadat we het hadden gewisseld met een decoder die minder werd gebruikt, begon na enig gebruik ook deze “minder gebruikte” tweede decoder kuren te vertonen.

Hoe kan ik vaststellen of de twee decoders vervangen moeten worden?

Hoi @Boer -, welkom hier. 

 

Drie ontvanger dus, waarvan er 2 regelmatig problemen geven. Allen zijn rechtstreeks met een kabel verbonden op het modem. Als je ze herstart werkt het even. Zijn de ontvangers ook al gereset? Zorgt dat voor verbetering? Zo niet, heb je de ontvanger die goed werkt als een omgeruild met een ontvanger die niet goed werkt. Blijft die ontvanger dan wel goed werken? Of blijft het probleem op dezelfde plek?

Ik ben benieuwd. 

En zou je voor de zekerheid vast jouw profiel van gegevens willen voorzien. Dan kan ik meekijken indien nodig.