Skip to main content

Hier hetzelfde probleem ,sinds ik een hussel glas  abbo heb met 4k en de arris ontvanger heel vaak onderbreking van een paar seconden  van het geluid.

Modem resetten en ontvanger al een paar keer naar fabrieks instelling gereset maar dit heeft niets geholpen.

Alles is bedraad aangesloten met 8k hdmi kabels en cat6 ethernet kabels met max lengte van 2mtr voor ethernet en 1.5 mtr voor hdmi.

Geluid loopt via eARC naar denon reciever.

Als ik het geluid via tv afspeel het zelfde probleem 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

@Gorbatjov, dat klinkt vervelend. Je bedoelt dat het best wel even duurt voordat het geluid bij het het beeld actief wordt? Of is het echt tijden het kijken?

Je hebt het in ieder geval op dezelfde manier aangesloten als ik, maar ik ervaar geen onderbrekingen van het geluid.

Ik wilde dan ook even jouw verbinding doormeten, maar ik kan deze niet bereiken. Kun je per lampje vertellen in welke kleur deze brandt/knippert1? 

En hoe dis de ontvanger op het modem aangesloten? 


Goede middag, geluid onderbreekt tijdens het kijken, vetraging bij opstarten vind normaal omdat geluid via een dolby atmos reciever loopt. Ontvanger is met ethernetkabel aangesloten op modem, en met een hoogwaardige hdmi naar tv, beeld en geluid zijn verder prima op een onderbreking van een paar seconde na dan. Wel mis een cec funtie op de ontvanger omdat ik liever de ontvanger eerst naar de reciever wil aansluiten en dan naar tv, maar dan moet ik telkens elke bron(hdmi) toewijzen op de reciever, zoals het nu is is het niet optimaal maar werkt nu wel met 1 knop op de remote

 


Met of zonder receiver aangesloten maakt geen verschil toch? HDMI tussen ontvanger en tv al eens los gehad? Even voor de zekerheid. 


Ook al gedaan andere 8k hdmi ook geprobeerd ,netflix en youtube geven geen problemen

 


Beide ontvangers ook al omgeruild? Verhuist dan het probleem mee met de ontvanger? Want dan is de ontvanger het probleem. Als het op dezelfde plek blijft zit het toch ergens in de aansluiting. Of speelt het probleem op beide ontvangers?


Tweede ontvanger is gewoon een hd ontvanger en geen 4k die heeft het probleem niet, gister avond het probleem ook niet meer gehad op de 4k ontvanger. Kan ook gewoon films op netflix kijken met dolby atmos zonder problemen, heb wel weer wat nieuws, soms krijg ik een code in beeld met de melding dat de verbinding tussen modem en ontvanger er niet is, na zappen naar 1 kanaal hoger of lager is het weer goed, begin nu modem te verdenken omdat er soms ook geen internet verbinding is, wel wifi maar geen internet, en ja modem al een paar keer gereset maar alles elke keer opnieuw instellen word ik ook niet vrolijk van. 


Daarom ben ik wel benieuwd hoe het gaat als je de kastjes van plaats omruilt. Als dan het geluid ook op de gewone ontvanger wegvalt zit het in de aansluiting. Zeker ook omdat je daar een foutmelding krijgt. 

En je geeft aan ook dat je soms geen internet hebt? Is dat dan puur de wifi die even geen internet heeft? Of ook het internet via de kabel? Als het alleen internet betreft wil ik je aanraden de tips voor wegvallende wifi te doorlopen. 


Tweede ontvanger had het niet bij wisselen maar probleem met geluid heeft zich al 2 dagen niet voorgedaan, wegvallen internet wel, wifi blijft actief dat is geen probleem, het is puur het internet wat soms wegvalt, als ik naar de ledjes kijk op modem brand het wel groen bij geen internet, raar en heel bijzonder 


Fijn dat het geluid nu goed blijft te zijn. Blijft echter het internet nog over. Als ik je verhaal zo lees klinkt het alsof alleen de wifi wegvalt, oftwel alleen het internet via de wifi. Wifi is net als een kabel een manier om internet van modem naar apparaat te krijgen. Vandaar ook mijn vraag of het via een kabel ook wegvalt. Zo kunnen we uitsluiten of enkel de wifi problemen geeft of er meer aan de hand is. En als het wegvalt, krijg je dan ook melding op de tv?


Wifi blijft juist verbonden wifi versterkers blijven ook groen, het is ook heel willekeurig ben er nu achter dat signaal naar tv dan ook wegvalt dus niet aleen geluid maar ook beeld varierend van paar seconden tot minuut, na herstel verbinding moet ik wel eerst zappen van kanaal, en op laptop krijg melding opnieuw verbonden 


Ja de wifi blijft verbonden, dat klopt. Alleen er komt geen internet over. Net als een kabel die verbonden blijft. 

Maar ook de tv valt weg. Dat zou duiden op een verbrekende verbinding.

Welk modem gebruik je? Ik kan jouw modem namelijk niet bereiken.

En kun je per lampje vertellen in welke kleur deze brandt/knippert?

En hoe is het modem aangesloten op het aansluitpunt in jouw woning?

Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter?


Modem is een v10 verbonden met rode ethernet aan glasvezel, alle lampjes blijven groen op modem en versterkers 

 


Ik wil nog graag wat van mijn kant testen, ik moet daarvoor het modem wel resetten. Ik hoor graag of je daarmee akkoord gaat, ben wel benieuwd of het dan beter wordt. 


Liever niet maar als je denkt dat het iets oplost dan moet het maar


Probleem is nl dat mijn thermostaat op 1 of andere manier aleen verbind met wifi op de modem en niet op de versterker


Ik snap het, maar anders loop ik vast. Dus bij deze het modem gereset. Valt hierna de verbinding nog steeds weg?


Grappig jullie hebben modem gerest  nu heb ik wel internet maar geen tv beeld en geluid epg doet het wel  om de minuut melding geen verbinding die spring gelijk weer weg voordat ik lezen wat er precies is ,wat is er loos?

 


Na drie keer een frisse start van de ontvanger heb ik weer beeld, het is toch niet de bedoeling dat ik om de haverklap ontvanger en modem moet gaan resetten want dan ben ik er gauw klaar mee.


Wat ook opviel bij downloaden van software ontvanger na reset was het beeld zwart wit waar het normaal in kleur is .Bij 70% gaat weer naar kleur , ik heb de hdmi kabels getest en die komen glansrijk door de test ,geschikt voor 8k weergave ,zowel bij denon reciever als Tv test.


Dat is zeker niet de bedoeling nee. Beeld is nu weer helemaal goed? En de verbinding? Blijft deze stabiel? Daar ben ik wel benieuwd naar.


Wegvallen internet heeft zich nog niet voorgedaan hikup van paar seconden geluid is er nog steeds.

Dit doet zich alleen voor bij tv via zenders ,youtube en netflix geven geen problemen


Er is ook iets bijgekomen bij zappen naar ander kanaal blijft geluid iets achter en begint dan met een irritante klik/kraak geluid en loopt niet synchroon ,als ik via instellingen geluid vertraag is het goed totdat ik ga zappen dan weer niet synchroon en weer vertraagd en irritante tik/klik/kraak .


Sinds vandaag ook om de zoveel tijd 2x een klik klik, klik klik op de vaste telefoon lijn 

 


Ik weet niet wat jullie zitten te kloten daar maar word van kwaad tot erger, net een speedtest gedaan waar ik normaal tegen 190 Mbps stabiel download bij een 200  abbo heb ik nu heel instabiel tussen 40 en 80 Mbps DOE ER WAT AAN. Begin het een beetje zat te worden met elke keer dezelfde oplossing resetje  hier resetje daar, zijn uw kabels wel goed probeer eens een ander hdmi probeer eens een een andere ethernet kabel ,hoe is het aangesloten etc etc ,ik kom niet uit een ei deze stappen loop ik eerst zelf allemaal wel door .


Sorry voor bericht hierboven had ik zo niet moeten doen maar irritant is het allemaal wel ,had me zo verheugd op glasvezel met 4k maar met mijn vdsl verbinding had ik zelden problemen op een paar maanden terug na wat prima is opgelost .

Modem maar weer eens opnieuw opgestart (geen reset) en nu is het iets beter maar niet stabiel ligt dit aan super wifi ? Zit ongeveer 2mtr bij eerste punt vandaan , wifi via v10 aangezet  en kijk wat er gebeurd stabiel rond de 200Mbps achter een vpn ,zit dus in versterker wat kan ik daaraan doen? Opnieuw opstarten maakt niks uit vpn uit ook niet.