Skip to main content

Hier hetzelfde probleem ,sinds ik een hussel glas  abbo heb met 4k en de arris ontvanger heel vaak onderbreking van een paar seconden  van het geluid.

Modem resetten en ontvanger al een paar keer naar fabrieks instelling gereset maar dit heeft niets geholpen.

Alles is bedraad aangesloten met 8k hdmi kabels en cat6 ethernet kabels met max lengte van 2mtr voor ethernet en 1.5 mtr voor hdmi.

Geluid loopt via eARC naar denon reciever.

Als ik het geluid via tv afspeel het zelfde probleem 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Wat een gedoe allemaal zeg. Ik ben er dan ook even weer ingedoken. Ik heb je een nieuw modem kunnen sturen. Oude kun je omruilen bij het servicepunt in de buurt. Gegevens haal je uit de sms. Ik hoor graag of dat de oplossing is. 


Nu weer instabiel maar word opgelost deze mag op slot bedankt voor het meedenken


Ik hoor nog graag of het nieuwe modem de oplossing is. Ben benieuwd hoe deze test. 


Vandaag nieuwe modem box12 geinstaleerd, het eerste wat opviel dat het tv beeld veel scherper is wat op zich raar is maar daar ben ik blij mee, hapering in geluid heeft zich nog niet voorgedaan, was wel ff stoeien om superwifi weer aan de gang te krijgen maar dat werkt ook, helaas 1e punt nog niet draadloos, vind wel de interface niet erg noob vriendelijk en in het engels. Ik had graag 2 gescheiden netwerken gehad 2,4 en 5 Ghz maar dat heb ik nog niet voor elkaar maar het werkt wel als je wifi 6 (ax) uitzet.Speedtest geeft net iets boven 200 aan met een wifi verbinding en rond de 195 achter een vpn en alles stabiel. Tot nu tevreden met resultaat, hartelijk dank en nogmaals exuus als ik soms wat bot overkom. 


Bij de frustratie snap ik dat. Ik ben blij te lezen dat het nu een stuk beter werkt. 🙂 Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten. 


Helaas hik up/uitval geluid van paar seconden is er nog steeds evenals de elektronische klik/kraak bij zappen ,ook duurt het heel lang voordat terug kijken start, gisteravond ook een paar keer uitval internet, lampje op box12 is dan ook uit ,vandaag geen uitval gehad en internet is stabiel 200Mbps zonder en 193 Mbps achter VPN dus dat is prima.

Blijft over of de arris ontvanger of glasvezel kastje. Kunnen julie dat testen/doormeten?


Glasvezelkastje heb je ook al stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? Box 12 heb je ook gereset na eerste keer aansluiten?

Ik zie wel verbrekingen van gisteren, maar die lijken allemaal door herstarts/resets door jou? Maar als ik het goed begrijp heb je dat niet gedaan?


Klopt zelf geen restart gedaan, ga de boel nu uitzetten(stroomloos) en morgen ochtend weer opstarten, glasvezel kastje is iid nog niet stroomloos geweest, laat het resultaat morgen wel weten, internet is op uitval na wel stabiel en netflix geeft geen problemen

 


Ik ben benieuwd of het na vandaag goed blijft. 

 


Helaas het probleem doet zich nog steeds voor zowel onderbreking geluid alsmede  tik/kraak  bij zappen, heb al een andere hdmi kabel en poort geprobeerd maar heeft niet geholpen, had ergens gelezen geluid op stereo zetten maar daar heb ik geen dolby atmos systeem voor gekocht, ik heb speciaal omdat ik glasvezel kreeg een nieuwe tv en dolby atmos systeem gekocht 


Wat mij ook opvalt is dat de arris 4k heel slecht en traag op afstandsbediening reageert maar misschien is dat wel normaal dat weet ik niet


Heb je het wel getest door de geluidsinstellingen aan te passen? Of doet het probleem zich dan nog voor? En ook als je het Atmos systeem helemaal loskoppelt? Zo kunnen wij natuurlijk wel kijken waar het vandaan komt? En bij omruilen van de ontvangers? Want de andere is geen 4K ontvanger toch? 


Heb alle geluidsinstellingen geprobeerd op stereo heeft ie het ook en ook idd zonder reciever dus puur tv dan heeft ie het ook , rare is wel alleen bij zenders kijken ,netflix en youtube geven geen problemen ,  ook spontaan niet synchroon lopen van geluid doet zich spontaan voor dat gebeurd wel bij netflix en zenders  . Tv boven heeft geen 4k wel hd en heeft het probleem ook niet ,probleem van de afstandsbediening was mijn eigen schuld na weer een frisse start proberen vergeten om bluetooth te koppelen ,nog wel steeds dat terug kijken vaak niet in 1 keer gaat moet dan meerder keren proberen en duurt ook erg lang. Heb nogmaals alle kabels getest ook de cat kabel en die geven geen storing aan, en verbinding is ook nog steeds stabiel.


Maar heb je de ontvangers wel eens omgeruild van plek? Dus de niet 4K ontvanger beneden. Verhuist het geluid dan mee met de ontvanger? Want dan is het echt de ontvanger. Of blijft het probleem beneden? Dan zit het toch ergens in de aansluiting. Dat wil ik nog graag eens weten. 


Dat had ik al eens gedaan zie eerdere post ,de hd ontvanger van boven naar beneden en dan geen probleem ,had ik volgens mij al een keer aan gegeven.


Heb ik daar overheen gelezen, excuses. Ik heb een aanvraag gedaan om de ontvanger om te ruilen. Met de gegevens uit de sms lees je precies waar en wanneer je de ontvanger om kan ruilen. Hoor graag hoe deze werkt. 


Vandaag nieuwe arris 4k ontvangen even een paar dagen aankijken wat er gebeurd ik hou u op hoogte.

Nog wel 1 dingetje ik kreeg een sms dat de ontvanger onderweg was en dat ik de oude compleet moest inleveren bij post nl afhaalpunt als ik de nieuwe kwam halen nu is bij mij compleet dus compleet, maar de nieuwe kwam in een bubbeltjes enveloppe wat op zich prima is want een doos in een doos in een doos is niet nodig maar door het kleine pakketje was ik niet zeker of alles erin zat , dus niet kwam zonder afstandsbediening dus die gauw uit de doos voor retour gehaald anders zat ik op de bank naar een zwart kastje met een lampje te kijken kleine tip voor de sms dat de arris zonder afstandsbediening retour moet .


Ja zonder afstandsbediening inderdaad. Enkel ontvanger en stroomadapter. In ieder geval hoop ik dat deze ontvanger goed werkt. 


Even een paar dagen aangekeken tot nu toe geen problemen ondervonden wat wel opvalt is dat deze arris lang niet zo warm word als de oude, deze word handwarm en de oude was gewoon heet.

Dit topic mag van mij op slot als zijnde opgelost, bij problemen meld ik mij weer met een nieuw topic.

Hartelijk bedankt voor het meedenken en oplossen van de storing.


Dat is mooi, dan was het dus de ontvanger die voor de problemen zorgde. 

Mocht er weer wat zijn, zien we je graag weer.