Skip to main content

Ik word langzamerhand knettergek van de TV+ …

 

Zaterdag de hele avond korte haperingen in beeld en/of geluid, dan wel de zender bevriest.

Vervolgens startik de ITV-app op de ontvanger en kan dan zonder problemen alles zien.

 

Zondag was het weer ok.

Vanavond is het weer bal. Ik schakelde rond 18.00 uur de tv aan (op RTL4) en de haperingen/bevriezingen begonnen weer. Vervolgens weer de app gestart. Rond half 10 weer gecheckt, zowel op SBS6 en ook NPO1 weer de haperingen. En nu dus maar weer via de app verder kijken.

( en al vast: ontvanger met ethernetkabel aangesloten, herstart gedaan, spanningsloos gemaakt)

Donald

Hi @groen_duiven! Niet de bedoeling dat dit gebeurt dus ik kijk met je mee.

Goed dat je noemt dat de ontvanger bekabeld aan is gesloten. Je hebt een herstart al gedaan, wil je nog een reset van de TV+ Box doen? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. 

Mocht dat niet helpen, dan nog wat vragen: 

  • Gebeurt dit dan de hele dag door? Of op bepaalde tijdstippen?
  • Is er bijvoorbeeld een apparaat wat gaat downloaden waardoor de TV verbinding gaat haperen?
  • Hoe gaat het met het internet op het moment dat de TV hapert? 

Ik hoor het graag! 


@Sanne_M

Meestal gaat de ontvanger pas aan rond 17.30/18.00 uur en staat dan de hele avond aan.

De ontvanger staat trouwens in de eco-mode / energiezuinige modus wanneer deze is uitgeschakeld.

Ik heb de ontvanger dinsdagmorgen voordat ik naar mijn werk ging om 06.45 uur aangezet, toen ook de haperingen.
Vervolgens heb ik ook al een reset gedaan van de ontvanger.
Ook daarna weer haperingen.

Internet werkt wel zonder problemen.

Ik kon ook via de ITV app op de TV+ box zonder problemen wel tv kijken, dat is dan ook wat we paar avonden gedaan hebben.
Dacht ook nog even aan de snelheid van de verbinding (de verbeterde HD-zenders), maar ook zenders boven de 10 hadden last van de haperingen.

Heb ook nog even op de TV+ box een speedtest app geïnstalleerd. Deze geeft een download van rond de 90 Mbit en een upload van ruim 40 Mbit
 

Sinds dinsdagavond gaat alles weer goed.

Heb woensdag ook de laatste (nieuwste) versie van de software geïnstalleerd.

Ook gisteren en nu (=donderdagavond) nog geen problemen.

 

Dus geen idee wat het is / is geweest.…

 

Donald

 


Fijn dat het nu goed gaat. Wellicht dat de update dan toch iets recht heeft gezet. 

Bedankt voor het terugkoppelen! Mocht het toch weer gaan haperen, trek hier gerust weer aan de bel!