Skip to main content

Bij het kijken naar live tv en opnames skipt het beeld en geluid willekeurig een ongeveer halve seconde. Zeer irritant,  altijd tijdens de hoofduitzending, was het maar tijdens de reclame.  

Dit gebeurt sinds een paar weken, maar het wordt steeds erger. Ook loopt tijdens het terugkijken soms het programma  vast, of gaat het beeld naar superlage kwaliteit. 

Resetten helpt niet. Het lijkt op een bufferprobleem in het datatraject, gezien het internet ook regelmatig zeer langzaam is.

Of is er misschien nog iets anders wat de oorzaak kan zijn?

Beste @EDWIN Smink, welkom! Wat rot dat je hier tegenaan loopt! Toch een aantal vragen om het probleem te verduidelijken:

  • ervaar je dit met tv kijken via de tv-ontvanger, via itv online of via de smarttv app?
  • als het om de ontvanger gaat, welke ontvanger gebruik je?
  • kan je een voorbeeld geven van een programma waarbij je dit ervaart? (graag kanaal/datum/tijdstip en ‘titel’ van het programma + wanneer het dan hapert)
  • test je dit alles bekabeld of via de wifi? Als je het via wifi test, heb je de mogelijkheid om het bekabeld te proberen?

Hallo Marcia, 

- het probleem doet zich voornamelijk voor bij het terug kijken van ALLE opnames. Bij live incidenteel. 

- mijn kpn+ box is bekabeld,  want zelf draadloos vlak naast de router trekt ie niet.

- ik heb al eens een nieuwe box gehad vanwege andere problemen. 

- momenteel kijk ik naar de film the courier,5 september, en ook daar doet het probleem zich voor. (1:44:50 aftellend) hele zin (wel in ondertiteling) wordt overgeslagen. 

- een andere film (momentum) ,6 september opgenomen had ook zulke problemen en zelfs slecht beeld. En bevriezend beeld.

Alleen te verhelpen door de opname te stoppen en opnieuw te starten. Aantal maal. Weet niet meer welke tijd.

- beiden van rtl 7 in dit geval.

- ik zal eens in de gaten houden of het toevallig bij 1 of bepaalde zenders is. Ook zal ik via de 2e box en de app kijken of het probleem zich voor doet.

- resultaten volgen .....


Aanvulling op voorgaande reactie, 

-met nog 24 minuten en 57 sec tot het einde van de film ook een punt waar een stukje wordt overgeslagen. 

- in de tv app. Is het niet anders,

- conclusie: ligt niet aan het netwerk hier of het kastje. 


Dank voor je uitvoerige uitleg! Ik ga het zeker doorgeven. Zou je nog jouw forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Had je al kunnen proberen of het via de tweede box ook het geval is? Ik geef in ieder geval, nadat ik je gegevens heb ontvangen, je eerste bevindingen door. 


Hallo Marcia, inmiddels heb ik de films en serie ook gechecked op de tv boven. Dat gaf zoals verwacht ook dezelfde ‘Skips” op dezelfde tijden. een aantal films hadden zelfs 2 momenten erin zitten.  

Het lijkt er niet op dat het aan een zendergroep ligt, want het is op dit moment bij net5, paramount, veronica en rtl7.

van andere heb ik nog geen opnames terug hoeven kijken.

mvg Edwin


Als ik je lijn meet, zie ik niet echt iets waar het aan zou kunnen liggen. Jij geeft zelf aan dat je soms ook traag internet ervaart. Wat merk je in zo'n geval dan? Hoeveel snelheid haal je als je een bekabelde speedtest doet? Heb jij jouw glasvezelkastje al eens twee minuten stroomloos gehad? Je loopt er nu nog steeds tegenaan? Omdat je zo expliciet aangeeft dat het internet traag is, twijfel ik toch even waar het nu aan ligt. 


Had je nog naar bovenstaande kunnen kijken, @EDWIN Smink?


Hallo Marcia, excuus voor de late reactie.

In het verleden regelmatig alle kastjes moeten resetten. In dit geval had het geen invloed. terwijl de speedtsest meestal dan zo rond de 60 mbs zit (wifi, pc dichtbij router) (nu pc boven 30mbs). en de upload is de helft.

Zodra ik in de mogelijkheid heb om een bekabelde test te doen zal ik de resultaten delen.

het downloadprobleem heb ik niet meer ervaren sinds de start van dit gesprek. 

Echter het verspringen van de content bij het terugkijken van opnames blijft nog wel een hinderlijk probleem. Mijns inziens is dit extern, omdat het niet uitmaakt of ik hier thuis via de box of de app (wifi en zonder wifi of elders) kijk de content scipt gewoon tot wel een seconde, waardoor er dan een hele zin wegvalt.


 

 

Echter het verspringen van de content bij het terugkijken van opnames blijft nog wel een hinderlijk probleem. Mijns inziens is dit extern, omdat het niet uitmaakt of ik hier thuis via de box of de app (wifi en zonder wifi of elders) kijk de content scipt gewoon tot wel een seconde, waardoor er dan een hele zin wegvalt.

Dit klopt helaas. Dat is een probleem waar we hopelijk deze of volgende week een fix voor kunnen draaien om het op te lossen!


Ik heb sinds kort Tv+ boxen en precies het zelfde probleem met verspringen bij terug kijken van live programma’s. Er wordt in de thread gesproken over dat het hopelijk binnen een week opgelost zou zijn. Maar dit is nog niet het geval?


Dit is inmiddels opgelost, zoals je in deze reactie kunt lezen. Wel kan je er met oude opnames dus nog tegenaan lopen. Er blijft nog wel een issue met 5 minuten ‘jumps’, dat is nog in onderzoek!


Dit is inmiddels opgelost, zoals je in deze reactie kunt lezen. Wel kan je er met oude opnames dus nog tegenaan lopen. Er blijft nog wel een issue met 5 minuten ‘jumps’, dat is nog in onderzoek!

Wat er bij ons gebeurd is dat we zitten te kijken en op een gegeven moment komt de voortgangsbalk in beeld en lijkt het systeem automatisch een aantal minuten of seconden te verspringen. Het lijkt er op dat dit gebeurd bij het terug kijken op het moment dat de betreffende live uitzending over gaat het volgende programma van de live uitzending. Dus stel ik kijk het journaal terug en zit 10 minuten achter live aan. Het moment dat het journaal in echte tijd over springt naar bijvoorbeeld het weerbericht, omdat dat het volgende programma is, dan verspringt ook mijn live terugkijk actie.

 

Weet niet of dit het geen is wat jullie bedoelen en of dit ook exact klopt, maar dat is wel wat bij ons gebeurd sinds ik ben over gestapt van de oude ontvanger naar de TV+ Box.


Bedankt voor de verduidelijking! Ik laat @TV Apps Team even meekijken, hopelijk kunnen zij je vraag goed beantwoorden. 


Dit is inmiddels opgelost, zoals je in deze reactie kunt lezen. Wel kan je er met oude opnames dus nog tegenaan lopen. Er blijft nog wel een issue met 5 minuten ‘jumps’, dat is nog in onderzoek!

Wat er bij ons gebeurd is dat we zitten te kijken en op een gegeven moment komt de voortgangsbalk in beeld en lijkt het systeem automatisch een aantal minuten of seconden te verspringen. Het lijkt er op dat dit gebeurd bij het terug kijken op het moment dat de betreffende live uitzending over gaat het volgende programma van de live uitzending. Dus stel ik kijk het journaal terug en zit 10 minuten achter live aan. Het moment dat het journaal in echte tijd over springt naar bijvoorbeeld het weerbericht, omdat dat het volgende programma is, dan verspringt ook mijn live terugkijk actie.

 

Weet niet of dit het geen is wat jullie bedoelen en of dit ook exact klopt, maar dat is wel wat bij ons gebeurd sinds ik ben over gestapt van de oude ontvanger naar de TV+ Box.

In het gegeven voorbeeld van maar 10 minuten achter live, zit je altijd in het live-buffer en zou het een ander issue zijn (met Begin Gemist) dat ook van een andere manier bekeken zou moeten worden en andere details vraagt.
In het gegeven voorbeeld en je zou flink veel verder achter live zijn en dan écht Terugkijken (en dus een opname kijken, niet vanuit live buffer), dan kunnen er wel rare dingen gebeuren vanuit een 5 minuten jump, maar dan zou je niet naar live springen normaliter.
Nu gaat het natuurlijk niet om de terminologie, maar om het gegeven dat er iets gebeurt wat je als klant niet verwacht. Alleen lukt het met de huidige info, hoe duidelijk ook, nog niet te ontcijferen.
Vul in ieder geval je profielgegevens op dit forum aan (indien nog niet gedaan) als je wil dat we bij een volgend moment het nauwkeurig kunnen analyseren. Als het weer bij je gebeurt, vermeld dan in ieder geval het exacte tijdstip dat het gebeurde (in deze vorm: 27-11 13:39 als voorbeeld) en check goed of je écht naar live bent gesprongen; op TV+ druk je dan pijltje naar beneden voor de mini-epg en dan staat rechtsonder ‘LIVE’ in de kleur groen als het live is of een knop ‘Terug naar live’ (niet groen) als je niet live bent. En indien je het dan herinnert, wat je keek, hoe ver je was en waarnaar je keek na de fout (welke programma's en zender).


Reageer