Skip to main content

19-11-2019 ik heb iedere keer nu op de app van netflix geluid haperingen zeer vervelend. Wat kan ik hier aan doen, en wat kan kpn hier aan doen. Ik zou het fijn vinden als kpn mij deed bellen hierover. Ze moeten wel opschieten, want netflix is NIET GRATIS. Je betaald er wel 14 euro voor. Dus Mag wel gecompenseerd worden.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ook ik heb al maanden last van dit probleem, lijkt mij dat KPN met een compensatie komt want zoals eerder is vermeld is Netflix niet gratis


Hallo Berry, welkom op het forum! Ik begrijp dat je dit ervaart via de Netflix app op de tv ontvanger? Welk type ontvanger is het? Hoe is deze aangesloten op je tv en op de Experia Box? Ook belangrijk om te weten: heb je dit met alle programma's die je kijkt, of met sommige? Ik ben ook benieuwd of Netflix wel goed werkt als je de app gebruikt op je tv zelf (als je een smart tv hebt) of via een computer of mobiel apparaat.

 

Henk, eveneens welkom! Voor jou dezelfde vragen, dus als je die zou willen beantwoorden :)


Hoi Erik, de ontvanger is een Arris en deze is via HDMI aangesloten. Tevens is deze ook bedraad aangesloten op de experiabox. Via de Netflix app op m’n iPhone en iPad werkt Netflix wel goed. 


Dank je, Henk! Wil je ook je forumprofiel invullen, en kun je nog aangeven of je dit met alle programma's hebt, of dat het bij sommige meer voorkomt dan bij anderen?


Ik heb het alleen bij net


Alleen bij Netflix 

 


Ik heb voor de volledigheid gekeken naar je verbinding an sich, en daar zie ik geen rare dingen in. Dus dat scheelt in ieder geval al. Wel zie ik dat er ongeveer 33 Mbit binnenkomt op je Experia Box. Als jjij (of huisgenoten) tegelijkertijd met Netflix kijken, ook andere dingen doet op internet dan kan het zijn dat je bandbreedte net niet hoog genoeg is naar de zin van Netflix. Onze tv-ontvanger is, wat betreft de reguliere zenders, ingesteld om ook bij lagere bandbreedte goed te blijven werken. Maar Netflix stelt zo z'n eigen eisen aan bandbreedte. Waardoor het wat issues kan geven.

 

Kun je eens testen of je de haperingen ook hebt als je alleen Netflix kijkt en verder niets doet wat bandbreedte gebruikt. Dus de andere tv-ontvanger uit laten, niet op internet met pc's of mobiele apparaten.