Skip to main content

Vanmiddag heb ik de nieuwe TV+ Box ontvangen en geïnstalleerd. Enigszins benieuwd omdat hier op het forum toch wel wat problemen werden gemeld. Alles verliep vlekkeloos en alles werkt prima, TV kijken, opnames terugkijken, streamen enz.

Dat zat ik net tegen m’n vrouw te vertellen toen het beeld even stil stond bij het terug kijken van een opname (uren na ingebruikname en perfect werken dus).

Sindsdien is het eigenlijk behoorlijk veel erger geworden, om de paar minuten hangt het afspelen een tot een paar seconden.

De TV+ Box is bekabeld aangesloten via een KPN switch, op exact dezelfde manier als de iTV Box drie jaar vlekkeloos heeft gedraaid. Kabel naar switch ong. 1,5 meter, van switch naar modem 5 (of 7,5?) meter, alles ruim binnen Ethernet marges.

TV+ Box en TV+ App draaien op laatste software versie.

Modem is V12 op 100 Mb glasvezel, is vanmorgen overgezet van 200 Mb naar 100 Mb trouwens maar loopt vlekkkeloos.

Suggesties?

Dank voor de hulp.

Nog een aanvulling. Na de lange 3 uurs opname (met laatste uur de irritante haperingen) ben ik naar een andere (kortere opname gaan kijken en geen enkele keer een hapering gezien. Zou het te maken kunnen hebben met de lengte van je opname?

Laatst had ik Berlin Alexanderplatz opgenomen (meer dan drie uur): nul haperingen. Dus denk niet dat het daaraan ligt.

Ik denk het ook niet.

Heeft u wel af en toe haperingen bij terugkijken van opgenomen programma's?

Zo ja, is dat dan vaak 's avonds wat later of ook overdag?

Wat heeft u al geprobeerd om e.e.a. op te lossen?
Dank

Zeg maar "je" hoor.

Nee, bij opgenomen programma’s gaat het eigenlijk altijd goed, op een enkele kleine verspringing na, die je bij terugkijken ook weleens hebt. Maar zo miniem dat het geen naam mag hebben.

Met uitzondering van een aantal weken geleden toen een programma (van BBC 2 opgenomen) volledig door elkaar liep en het geluid ongeveer 3 minuten achterliep. En dan heb je pech, want die opname is fout en blijft fout.

Misschien was dat in de app trouwens wel goed, maar dat ben ik toen vergeten te checken. (BBC-opnames kan je in de app wel terugkijken).

En helemaal in het begin (heb TV + vanaf het begin in januari) liepen de opnames op Arte niet goed, en zat er een  bromtoon bij het geluid van BBC 2, maar dit is door KPN heel goed opgelost.

Sindsdien ervaar ik geen problemen meer. Of nauwelijks dan toch. Goed opletten, dan kan je een verpeste opname nogmaals maken of live kijken, want veel programma's worden wel 's herhaald.

Tussen overdag en 's avonds heb nog nooit enig verschil gemerkt. 

Ben trouwens benieuwd naar jouw bevindingen de komende tijd.

Dank je. Zo was het bij mij bij iTV ook, TV+ helaas anders. Zullen zien hoe het vanavond gaat…


Bedankt voor jullie tips. Heb nu ook de KPNiTV app erop gezet. Ik kijk meestal via opnames , nauwelijks direct TV. Tot nog toe soms weleens een hapering, maar zoals gisteren was wel (veel te) erg.  Wel met streamen vanaf m'n tablet gemerkt dat dat ook weleens problematisch is (Wifi moet dan wel op 300 zitten om geen bufferen te krijgen) .

Ga vanavond weer proberen met langere opnames.


Misschien lag het dan aan gisteren?

Was voor mij de eerste dag dus geen idee…


Gisteren geen haperingen bij terugkijken opnames…. 


Gisteren geen haperingen bij terugkijken opnames…. 

Hier hetzelfde. 3 opnames gekeken, 0 haperingen.


Helaas!! Weer hetzelfde verhaal bij mij. Een 2,5 uurs opname, na 2 uur start van de haperingen .  Ben toen gestopt met kijken en een korte opname van 15 minuten gaan kijken. Hierna door met de 2,5 uurs opname en DAT GING GOED, tot het laatste stukje weer misging. Hierna nog 2 opnames van 1 uur en weer beide 0 haperingen. 

De KPNiTV app gaf overigens geen oplossing , want opnames van ARTE moet je via de TVbox afspelen .

Ik ga maar eens bellen denk ik.


Helaas!! Weer hetzelfde verhaal bij mij. Een 2,5 uurs opname, na 2 uur start van de haperingen .  Ben toen gestopt met kijken en een korte opname van 15 minuten gaan kijken. Hierna door met de 2,5 uurs opname en DAT GING GOED, tot het laatste stukje weer misging. Hierna nog 2 opnames van 1 uur en weer beide 0 haperingen. 

De KPNiTV app gaf overigens geen oplossing , want opnames van ARTE moet je via de TVbox afspelen .

Ik ga maar eens bellen denk ik.

Ik ben goed geholpen aan de telefoon, uitgebreid overal doorheen gelopen en aantal zaken preventief gewijzigd. Succes!


Helaas!! Weer hetzelfde verhaal bij mij. Een 2,5 uurs opname, na 2 uur start van de haperingen .  Ben toen gestopt met kijken en een korte opname van 15 minuten gaan kijken. Hierna door met de 2,5 uurs opname en DAT GING GOED, tot het laatste stukje weer misging. Hierna nog 2 opnames van 1 uur en weer beide 0 haperingen. 

De KPNiTV app gaf overigens geen oplossing , want opnames van ARTE moet je via de TVbox afspelen .

Ik ga maar eens bellen denk ik.

Ik kijk ook veel opnames van Arte terug, bij werkt het altijd goed (afkloppen!), zowel bedraad als via WiFi....dus waar dat aan ligt...misschien zitten klanten op verschillende servers ofzo.…

Het is inderdaad heel jammer dat opnames van Duitse zenders niet via de app afspeelbaar zijn (BBC bijvoorbeeld wel).


Inmiddels gebeld met klantenservice. Er zit bij mij een kleine verstoring op het TV signaal , dus het gaat zoeken worden waar dat wordt veroorzaakt. Vanavond verder met een aantal zaken uitproberen.


Aha, dan is dat de verklaring, @ariedesnoo.

Lijkt me wel vaag, maar ja. 

Succes!


Helaas… het is onmogelijk om een programma terug te kijken vandaag. Om de een a twee minuten hangt het opgenomen programma een paar seconden vast. Niet te doen :-(


Ik had gisteravond ook geen succes met de veranderde instellingen.  Dus ik ga zo weer bellen.


Ik had gisteravond ook geen succes met de veranderde instellingen.  Dus ik ga zo weer bellen.

Hoe was het bij u op zaterdagavond?

BIj mij is het overdag prima. Vrijdagavond prut. Zaterdagavond prima. Zondagavond prut.

Voelt bijna niet als een lokaal probleem maar overbelasting ergens in het netwerk (hoewel ik met mijn “oude” kastje nergens last van had).


Het is inderdaad geen vast patroon . Ik kijk alleen s'avonds en bijna altijd via opnames. Problemen bij langere opnames, direct kijken en kortere opnames geen probleem. Gisteravond een opera van 3 uur, na een half uur begon het bufferen. Ik kwam erachter dat diezelfde opera ook op de Arte app te zien is. Via de app. De laatste 2,5 uur probleemloos kunnen kijken. Dus inderdaad lijkt het probleem niet bij mij in huis, maar de KPN cloud!!

Ik ga straks weer bellen


Het is inderdaad geen vast patroon . Ik kijk alleen s'avonds en bijna altijd via opnames. Problemen bij langere opnames, direct kijken en kortere opnames geen probleem. Gisteravond een opera van 3 uur, na een half uur begon het bufferen. Ik kwam erachter dat diezelfde opera ook op de Arte app te zien is. Via de app. De laatste 2,5 uur probleemloos kunnen kijken. Dus inderdaad lijkt het probleem niet bij mij in huis, maar de KPN cloud!!

Ik ga straks weer bellen

Ben benieuwd naar de reactie. 

De medewerker vertelde mij dat er meer mensen zijn die deze problemen ervaren (dat is al fijn, voor ons dan) en dat het een bekend probleem is waaraan wordt gewerkt. Helaas geen oplostijd op te geven. Ik mag kiezen: doorgaan met TV+ en het even uitzitten of terug naar oude abonnement (heb nog dag of 9 bedenktijd)…. daar ga ik eens even over nadenken… ben nu goedkoper uit en best bereid wat ongemak te ervaren, maar wel binnen het redelijke (niet dit dus).

Ik heb zojuist de KPN iTV app geïnstalleerd op de TV+ Box. Heel bijzonder, je hebt dan een vrijwel identieke TV app naast de “TV”… een iTV app (gemaakt voor smart TV's) dus naast de TV+ app. Die heeft ook een gids, laat je ook TV kijken en je opgenomen programma's terugkijken… eens kijken of dat werkt als de TV+ app hapert (je weet nooit).

Las ook dat sommigen alleen last hebben bij bepaalde zenders en dan kijken via de app van die zender op het TV+ kastje, even bijzonder… en ik wil ook nog wel proberen hoe het gaat door een programma terug te kijken met de app op m'n telefoon en deze dan te casten (Chromecast) naar het TV kastje (immers Chromecast ingebouwd)…. 


KPN iTV app had ik geprobeerd, maar werkt niet voor  buitenlandse zenders. Dus voor mij geen optie.

Ik krijg morgen de monteur op bezoek.


KPN iTV app had ik geprobeerd, maar werkt niet voor  buitenlandse zenders. Dus voor mij geen optie.

Ik krijg morgen de monteur op bezoek.

Hopelijk kan ie wat vinden! (lastig storing zoeken als het niet optreedt)

Succes


Probleem opgelost.  Monteur heeft alles doorgemeten. Er zat toch een storing op de kabel naar TVbox. Modem (naar KPN box12b) en switch (naar Netgear GS105Ev2) vervangen. 

Direct maar even getest , 4 uur zonder enige buffering een opname laten spelen.


Probleem opgelost.  Monteur heeft alles doorgemeten. Er zat toch een storing op de kabel naar TVbox. Modem (naar KPN box12b) en switch (naar Netgear GS105Ev2) vervangen. 

Direct maar even getest , 4 uur zonder enige buffering een opname laten spelen.

Mooi!! Hopelijk blijft het stabiel!


Zojuist Vandaag Inside terug gekeken. Via de app op mijn tv haperingen. Hetzelfde programma via de tv box geen enkel probleem. 


Zojuist Vandaag Inside terug gekeken. Via de app op mijn tv haperingen. Hetzelfde programma via de tv box geen enkel probleem. 

Bij mij is het nu (overdag) stabiel. Gisterenavond haperde de opnames via de TV+ Box. Via de iTV app op de box heb ik terug kunnen kijken zonder haperingen. Raar maar werkbaar, er vanuit gaand dat KPN dit binnen nu en een paar weken/maanden oplost.