Skip to main content

Sinds een week hebben wij last van haperingen en stilstaande en zwarte beelden als we tv kijken via de app. Nu las ik op het forum al dat vele hier last van hebben maar het probleem nog steeds niet opgelost is. Wanneer gaan jullie daar eens mee aan de gang KPN?? Ik betaal ruim 80 euro in de maand!! en daar mag wel iets voor terug komen.

Ziggo heeft deze problemen niet op ios toestellen. 

Graag wensen wij spoedig een goede oplossing.

Met vriendelijke groet Ben.

Hier ook al een week last van die haperingen en stilstaande beelden. Nog even dan ga ik weer terug naar ziggo. Ook haal ik de beloofde internet snelheid niet, diverse keren over gebeld maar word gezegd we nemen contact met u op. Ik hoop deze eeuw nog dan? 

dus KPN als je ons al klant wil houden zou ik het maar oplossen gezien ik zo weer overstap. 

 

Admin: afgesplitst en verplaatst naar eigen topic


Ik kijk zonder problemen tv via de iOS app. Ik vermoed niet dat dit aan de iOS app ligt.

Spelen deze problemen sinds kort? Is de draadloze verbinding in orde? Wellicht kan het helpen om de WiFi manager te gebruiken om te kijken of het draadloze netwerk in orde is.


Sinds een week speelt dit. Alles herstart, WIFI modem staat 3 meter van mij af en signaal is maximaal. 

De vrouw klaagt dat de opnames stotteren, stil staan en zwarte beelden vertonen en dan weer 5 seconden terug gaat. enzo. Zeer irritant. 


Er zijn op dit moment geen problemen bekend bij KPN met de iTV app, ook ik heb op mijn iPhone 14 pro Max geen problemen.

Is er al eens geprobeerd om de app opnieuw te installeren, de telefoon te herstarten en/of te kijken via 4g/5g om uit te sluiten dat het aan het WiFi signaal ligt? 


Dat is inderdaad niet prettig tv kijken. Ik neem aan dat met herstart ook de modem is herstart? En de iOS app?
Gaat het overigens alleen over de opnames of is live tv kijken hetzelfde?


De oplossingen die je noemt heb ik deels getest. Herstarten, WIFI check. (= 1GB/500mB) 

Wij zijn bang dat als we de app verwijderen om deze opnieuw te installeren dat de opgenomen films en programmas verloren gaan. En dan gaat mijn vrouw niet blij worden. 


De oplossingen die je noemt heb ik deels getest. Herstarten, WIFI check. (= 1GB/500mB) 

Wij zijn bang dat als we de app verwijderen om deze opnieuw te installeren dat de opgenomen films en programmas verloren gaan. En dan gaat mijn vrouw niet blij worden. 

Alle programma’s zijn in de cloud opgeslagen en niet op je device. Je kunt zonder zorgen je app verwijderen en opnieuw installeren.


Ik vond de tips van @Ik_Combineer wel sterk. Zet even WiFi uit om WiFi problemen uit te sluiten. Je moet dan wel de app toestemming hebben gegeven om mobiele data te kunnen gebruiken.

Ik zou beginnen met de iOS app even volledig te herstarten. Swipe naar boven en dan weer starten. Pas als dat geen oplossing is iOS even volledig herstarten. Pas dan de app herinstalleren. Je hoeft je geen zorgen te maken over de opnames. Die zitten veilig in de cloud bij KPN en zijn niet lokaal opgeslagen op de telefoon.


De oplossingen die je noemt heb ik deels getest. Herstarten, WIFI check. (= 1GB/500mB) 

Wij zijn bang dat als we de app verwijderen om deze opnieuw te installeren dat de opgenomen films en programmas verloren gaan. En dan gaat mijn vrouw niet blij worden. 

Alle programma’s zijn in de cloud opgeslagen en niet op je device. Je kunt zonder zorgen je app verwijderen en opnieuw installeren.

Thx, wellicht is dat nog een laatste redmiddel. Ik ga dat morgen maar eens proberen dan. Dank voor je reactie! 


Ik vond de tips van @Ik_Combineer wel sterk. Zet even WiFi uit om WiFi problemen uit te sluiten. Je moet dan wel de app toestemming hebben gegeven om mobiele data te kunnen gebruiken.

Ik zou beginnen met de iOS app even volledig te herstarten. Swipe naar boven en dan weer starten. Pas als dat geen oplossing is iOS even volledig herstarten. Pas dan de app herinstalleren. Je hoeft je geen zorgen te maken over de opnames. Die zitten veilig in de cloud bij KPN en zijn niet lokaal opgeslagen op de telefoon.

Ook bedankt voor je reactie, ik ga dit morgen eens testen. Hopelijk lost dit het op! 


@BenBokeh 

Heb je hem al gereset?

Als hij aan staat, hou de knop bovenop de DIW7022 ingedrukt totdat je een keuzescherm krijgt.

Daarna kies voor opnieuw opstarten.

Meestal zijn daarna de problemen over. 

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉


Ik heb indd alles gereset, en de app er opnieuw opgezet maar de opnames blijven een drama om te kijken. Het probleem is hier juist bij het terug kijken van opgenomen content. 

Altijd fijn dat klanten elkaar helpen 😁 


@BenBokeh 

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Wat zit er allemaal tussen? 

 

Bij ons loopt alles soepel en ook de opnames lopen goed. 


@BenBokeh

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Wat zit er allemaal tussen? 

 

Bij ons loopt alles soepel en ook de opnames lopen goed. 

Het TV kastje gaat naar een 10GB switch (Netgear XS748T) en die gaat vervolgens naar de Experiabox 10 

Dit draait al zeker 1,5 jaar zonder problemen. Maar voor mijn beeldvorming, wat heeft het TV kastje er mee van doen als je opnames terug kijkt? Gaat dit ook via dat kastje of gaat dat via wifi/cloud zonder tussenkomst van het kastje? 


@BenBokeh 

Alles gaat via de KPN tv decoder.

Opnames gaan via Unicast.

Live kijken tv via Multicast.

Als je het vast bekabeld hebt (het beste), dan gaat alles via de UTP kabel.

Via WIFI kan ook, maar dan heb je met de V10 geen Multicast (beste beeld).

 

Vul je profiel gegevens zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderator het voor je nakijken. 


@BenBokeh

Heb je hem al gereset?

Als hij aan staat, hou de knop bovenop de DIW7022 ingedrukt totdat je een keuzescherm krijgt.

Daarna kies voor opnieuw opstarten.

Meestal zijn daarna de problemen over. 

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉

Dat laatste kan gewoon met de afstandsbediening knopje KPN even ingedrukt houden en je krijgt keuze om te booten.


Alles gaat hier via kabel, behalve de Ipad, daar kijkt mijn vrouw de opgenomen content op terug. En daar gaat het ook mis dus. Als tv ontvanger gebruik ik de VIP5202

Tot vorige week nooit geen problemen gehad en kom er nu maar eens weer vanaf.  

Heb alles al eens van het stroom gehad, de app opnieuw geïnstalleerd enzo. 

@joop2011 heb mijn profiel ingevuld nu. 
Ik dacht dat terug kijken via de Ipad over WIFI ging en rechtstreeks naar buiten zonder tussenkomst van de TV decoder.  


Alles gaat hier via kabel, behalve de Ipad, daar kijkt mijn vrouw de opgenomen content op terug. En daar gaat het ook mis dus. Als tv ontvanger gebruik ik de VIP5202

Tot vorige week nooit geen problemen gehad en kom er nu maar eens weer vanaf.  

Heb alles al eens van het stroom gehad, de app opnieuw geïnstalleerd enzo. 

@joop2011 heb mijn profiel ingevuld nu. 
Ik dacht dat terug kijken via de Ipad over WIFI ging en rechtstreeks naar buiten zonder tussenkomst van de TV decoder.  

 

Ik dacht dat je keek via de Arris 5202

Met de Ipad, mobiel, tablet, etc. ga je rechtstreeks (zonder tussenkomst van de KPN tv decoder).

Alles staat in de Cloud.

Alleen de HD glas kanalen 661 - 670 kan je alleen via de KPN tv decoder kijken.

Op de DIW7022 (ik dacht dat je die had) is dat anders. 

 

P.S.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Je moet even op een moderator wachten. 


Ik wacht even op een reactie van een moderator. Kijken wat die ervan zegt. 

Bedankt allen voor het meedenken en de reacties. 


Hoi @BenBokeh, ik ben me ook niet bekend van problemen hiermee.
Heb je dit issue op verschillende toestellen in huis of alleen de ipad?

Werkt het wel goed als je via de browser tv.kpn.com gebruikt? En via een andere browser?


Hoi @BenBokeh, ik ben me ook niet bekend van problemen hiermee.
Heb je dit issue op verschillende toestellen in huis of alleen de ipad?

Werkt het wel goed als je via de browser tv.kpn.com gebruikt? En via een andere browser?

Sorry van de late reactie, Ik heb dit probleem op de Ipad, en soms zie ik ineens blokjes op de gewone TV, (LG 65 inch G2) 

Het gaat met name om het terug kijken van opgenomen programma's. 


Blokjes op beeld is een indicatie dat de verbinding van de ontvanger op dat moment niet 100% is maar ik vermoed dat dat een ander probleem is dan het TV kijken op je ipad, hier hebben we ook een stappenplan voor (Oplossen van slecht of haperend beeld). Kun je de andere tips eens proberen op je ipad?