Skip to main content

Is dit ook een issue voor de KPN plus box?

Mijn KPN plus box hapert ook op het geluid.

Al mijn apparaten stellen de tv geluids instellingen in op bitstream.

Behalve de KPN box deze staat nu op PCM wanneer ik de instelling in de tv instel op bitstream dan wegvallend geluid tijdens het zappen ( tijdelijk).

Ik heb een Android device op de tv aangesloten en deze werkt probleemloos op bitstream,waarom de KPN plus dit niet doet is mijn vraag.

Admin: afgesplitst van originele topic

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit er allemaal tussen).

 

Zie ook hier. 

 

Wij hebben Dolby en werkt goed. 


Box met HDMI naar de tv Modem V10

Bitstream hoort in de elektronica van de box vind ik.

PCM word ingesteld door de TV.

Als ik Bitstream instel,op de TV dan gaat het geluid niet goed hoort dus bitstream te zijn.

 


Box met HDMI naar de tv Modem V10

Bitstream hoort in de elektronica van de box vind ik.

PCM word ingesteld door de TV.

Als ik Bitstream instel,op de TV dan gaat het geluid niet goed hoort dus bitstream te zijn.

 

 

Maar wat zit er tussen de V10 en de DIW7022?

 

P.S.

Bij mij staat hij op automatisch (als ik het goed heb). 


Aangelegde UTP kabel door KPN monteur.

Mijn TV heeft in de HDMI instellingen en dat zijn er 4 de overige apparatuur zelf op bitstream gezet daar kan ik ook niets in veranderen.

Echter de DIW heb ik wel keuze in,in het keuze menu van de TV dus de DIW geeft geen automatisch signaal in de tv.


Hi @Hassie! 

De geluidsproblemen ontstaan dus als de geluidsinstellingen op bitstream gezet worden. Past de TV het automatisch aan naar bitstream? 
 

Al mijn apparaten stellen de tv geluids instellingen in op bitstream.

Behalve de KPN box deze staat nu op PCM wanneer ik de instelling in de tv instel op bitstream dan wegvallend geluid tijdens het zappen ( tijdelijk).


Hieruit lijkt het namelijk of het automatisch al op PCM staat en de problemen ontstaan wanneer je PCM aanpast naar bitstream. Als dat zo is, is er dan een reden waarom je hem niet op PCM laat staan?  

Ik heb ook een pagina gevonden met meer uitleg over PCM en bitstream audio-instellingen, mocht je dat interessant vinden of mocht het helpen, dan kun je die ook doornemen!Â