Skip to main content

Wanneer ik de TV+ opstart (vanuit de energiezuinige modus) heb ik in de eerste circa 30 seconden diverse haperingen in het geluid wat dan diverse malen kort wegvalt.

Ik had dit ook al bij de vorige TV+ ontvanger die ik als beta-tester had. Bij contractverlenging nieuwe TV+ontvangers gekregen. En ook hierop hetzelfde probleem.

Ik heb als 'gelukkige’ gisteren de software update ontvangen, maar ook hiermee is het probleem niet verholpen.

Is dit een probleem wat anderen herkennen ?


Donald

@groen_duiven Erg irritant dat je bij het opstarten van TV+ de eerste 30 seconden haperend geluid hebt. 

Gebruik je bij het tv kijken het geluid van de televisie of heb je bijvoorbeeld een soundbar of ander geluidssysteem aangesloten? 

En welk merk en type televisie gebruik je? 


Philips tv is aangesloten via HDMI

De optische uitgang is aangesloten op een Samsung Home Cinema Set (Dolby 5.1)


Dit is mij ook opgevallen toen ik de TV+ Box ging gebruiken nadat deze de update 1.120.3 had ontvangen voor de TV+ app. Ik heb hem toen, voor de zekerheid, een keer opnieuw opgestart maar dat is uiteraard een lapmiddel en zou nooit nodig moeten zijn.

@groen_duiven, Heb je dit elke keer dat je de TV+ Box opstart?

Heb je dit ook als je de TV+ Box niet in eco stand laat terugvallen?


Ik ben net weer thuis. Heb de ontvanger aangepast en de ecostand uitgeschakeld.

Zal morgenochtend kijken wat ie dan doet qua geluid.


@wjb Vanmorgen rond 07.00 uur de zaken aangezet. De ontvanger heeft vannacht dus NIET in de eco-stand gestaan.

Het geluid kende nu geen haperingen. Wel 2x geen beeld in de eerste minuut, waarbij het geluid wel doorliep… De eerste keer volgens mij een seconde of 10, de tweede keer was korter.

Daarna de boel weer uitgezet. Ik heb de eco-stand dus voor nu uitgeschakeld gehouden.

Zal einde van de middag tegen etenstijd (wanneer ik mijn vriendin voor kan zijn) de boel weer aanzetten en kijken wat geluid/beeld dan doet.

Donald


Vanmiddag rond 16.45 de boel weer aangezet.

Wederom geluid prima en weer 3 onderbrekingen van het beeld in de eerste minuut.

Zal de ontvanger straks weer op de ECO-stand zetten en dan zien we de volgende keer wat er gaat gebeuren met beeld en/of geluid.


@wjb en @Rutger_  En zojuist de ontvanger weer aangezet vanuit de ECO-stand.
Nu is beeld OK en weer diverse korte geluidsonderbrekingen in de eerste minuut.

Kortom conclusie bij mij:

ECO-stand: Na opstarten beeld OK, geluid korte haperingen. Daarna alles goed.

Niet in de ECO-stand: Na opstarten 2-3 onderbrekingen in beeld en geluid OK. Daarna alles goed.

Donald

 

 


@groen_duiven Toch nog even een vraag over deze situatie. 

Is de tv ontvanger aangesloten met de door KPN meegeleverde HDMI kabel? 

Of heb je een eigen HDMI kabel aangesloten? 


Dit gaat ook weer helemaal nergens over, @wjb@Rutger_ , @groen_duiven.  Het klopt, tijdens het opstartproces hapert het geluid eventjes in de eerste halve minuut, domweg omdat het opstartproces nog niet helemaal is afgerond. Maar wat voor last heb je daar nou van?

Met HDMI-kabels heeft het imho niks te maken.


@Rutger_ Ja, ik gebruik de HDMI-kabel die bij de box geleverd werd.

@Ratonesque , klopt dat het alleen in de eerste (halve) minuut is, maar dan nog steeds is dat niet zoals het hoort.

Donald


@Rutger_ 

IK bedacht me van het weekend ineens dat ik nog een aanvulling heb.

Geluid gaat bij mij namelijk niet via HDMI, maar via SPDIF

DIW7022 - HDMI → Philips TV
DIW7022 - SPDIF → Samsung Dolby Surround systeem



Donald
 

 


@groen_duiven Bedankt dat je deze informatie nog deelt. 

Ik durf niet direct te zeggen waardoor de "vertraging" in het geluid ontstaat. 

Wel heb ik deze situatie doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij dit kunnen onderzoeken. 


Reageer