Skip to main content

Vandaag tv internet en vaste telefoon van kpn ontvangen.

Alles is vandaag netjes aangesloten door een ervaren KPN Monteur. 2 tv zelf aangesloten. wat zeer makkelijk was.

Nu was ik wat bestanden aan het verzenden en ontvangen, kreeg van het vrouwtje te horen dat het beeld en geluid haperde en vast stond :thinking:

dus ik speedtest gedaan bij meerde, en als de data rond de 600mb komt gaat het geluid en beeld een andere leven lijden.

Aansluiting is nu glasvezel,>> naar modem port_1 TV-1 port_2 TV-2 “Deze Stond uit” port_3 nu nog leeg port_4 naar router,  “deze er tussenuit gehaald dat had ook geen invloed” alle porten met cad 6 afgeschermd kabel bekabeld.

arris itv onder de tv. hdmi kabel van de installatie pakket in port 1 tv

is hier oplossing voor alvast bedankt

Je zou de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen, daarna de modem/router een fabrieks-reset geven en daarna de tv-decoders binnen het instellingenmenu een 'frisse start' geven.

Succes.

 


Hi @Huppeldoos, welkom hier. 

Dit is inderdaad vreemd en vooral erg naar. Het zou ook niet moeten gebeuren, het iTV verkeer krijgt altijd voorrang op internet en bij glasvezel zou dit helemaal niet uit moeten maken. Heeft een herstart van het glasvezelkastje geholpen? 

Is de ontvanger ook rechtstreeks met een kabel op de modem aangesloten of zit daar nog een switch of draadloze adapters tussen? 


sorry voor de late terugkoppeling, en te druk bezig met e-mail problemen met *@kpnmail.nl :joy: .

Alles heb ik twee keer gedaan merkte wel dat ik iets achteruit bent gegaan met snelheid.

Zondag ga ik weer test doen met de twee tv en dan wat Autocad project versturen, dan zal mijn zoon ook wel even aan het gamen zijn. In het middag doe ik de test opnieuw zoals het eerste keer het geval was. 

@Alex_P  zie eerste bericht :-)

@JanD  Dank je voor de snelle reactie.

 

 


Lijkt nu alles netjes te lopen bedankt.

 

Slotje


Lijkt nu alles netjes te lopen bedankt.

 

Slotje

Fijn om te lezen. Weet je ook waar dit aan lag en wat de oplossing was? 


@Alex_P  Nee ik heb alles er uitgehaald, eerst glasvezel opgestart, daarna modem,  toen tv 1 en tv2. pc direct op port 3. tv 1 + 2 aangezet, en een hele grote project file verstuur naar me werk. en een kopie van dat bestand gelijk gedownload. klein tikje niets storend op tv 2.  daarna weer de router er bij gezet.

Alles loopt naar wens

:innocent:


@Alex_P  Nee ik heb alles er uitgehaald, eerst glasvezel opgestart, daarna modem,  toen tv 1 en tv2. pc direct op port 3. tv 1 + 2 aangezet, en een hele grote project file verstuur naar me werk. en een kopie van dat bestand gelijk gedownload. klein tikje niets storend op tv 2.  daarna weer de router er bij gezet.

Alles loopt naar wens

:innocent:

Ha, soms is een reset de oplossing. :smile: