Skip to main content

Goedendag,

Ik heb al geruime tijd een itv-ontvanger met een harde schijf. Lang geleden heb ik kreeg ik plots een ander menu te zien en bleek dat ik een gratis proefperiode had gekregen om voortaan opnames in het netwerk te maken i.p.v. op de harde schijf. Ik heb daar verder geen punt van gemaakt en gelaten voor wat het is. Nu gaat de ontvanger kuren vertonen en zal die vervangen moeten gaan worden. Probleem is dat ik me realiseer dat er opnames opstaan die ik niet kwijt wil (zo zat in het verleden BBC4 in het KPN-pakket, een zender waar regelmatig concerten op te zien waren en die ook op de harde schijf staan)

Kan ik deze opnames op e.o.a. manier nog naar voren halen voordat ik de itv-ontvanger terugstuur?

 

Dank

Euhm... wat is het merk en type van uw kastje dan? Dat moet dan wel een prehistorisch model zijn, want KPN werkt al vele jaren niet meer met een harde schijf in de ontvanger. De nieuwe ontvangers hebben er geen.


Kan ik deze opnames op e.o.a. manier nog naar voren halen voordat ik de itv-ontvanger terugstuur?

Opnames op de harde schijf, al sinds oktober 2014 niet meer in gebruik op welke ontvanger van KPN dan ook, gaan sowieso verloren bij omruil.
Opnames zijn niet voor de eeuwigheid. Wie kan nou nog z'n VHS tapes afspelen?

Wel gek, ik kon na een jaar van de uitschakeling van de HDD die opnamen niet meer benaderen. Volgens mij zou dat bij jou ook niet afspeelbaar meer (moeten) zijn.

Opnamen die nog geen jaar oud zijn staan op het netwerk en zullen bij wisseling van decoder op de nieuwe ook weer beschikbaar zijn. Sinds oktober 2014 zijn opnamen max. 1 jaar bewaarbaar.


Hoi @Androiditv . Dat is een opmerkelijk verhaal.

Je hebt je profiel ingevuld en ik heb een meting gedaan. Jij hebt zo te zien nog een 1963 thuis staan. 

Het lukt nu dus ook nog om die opname terug te kijken? Want dat zou officieel al lang geblokkeerd/uitgezet moeten zijn. Ik ben zeer benieuwd.

 


Ik was gewoon nieuwsgierig. Na het antwoord van Erwin kon ik dit vinden. Hier staan wat handvatten. Ik heb even gezocht met Google in het Engels.

Een van de mogelijkheden zou zijn dat de ontvanger en de bestanden zichtbaar zouden zijn in het netwerk.

Via File (Windows) explorer (niet de Internet browser) zou dit zichtbaar moeten zijn als je het netwerk niet hebt afgeschermt. Tegenwoordig kom je er voorzover ik weet niet meer bij omdat KPN er een eigen wachtwoord op heeft gezet. Maar die Motorolla van jou is oud dus mogelijk was dat toen nog niet. Hier is de link toen ik zocht op “data” waar het van windows in staat. 

https://www.askmefast.com/Can_I_transfer_a_film_from_the_motorola_vip_1963_to_my_computer-qna1343933.html

Maar als je zoekt met “motorola 1963 copy movies” vind je zelfs veel meer. 

 


Thanks CorL  Ik ga eens kijken hoever ik hiermee kan komen.


Ik ken deze ontvanger niet, maar in z’n algemeenheid is het zo dat je de harde schijf aan een computer kan hangen en dan zo de data bekijken of kopiëren .

Nu kan het zijn dat men een ander bestandsformaat heeft gebruikt, ik vermoed daar bij opzet om het niet te eenvoudig te maken :-/

Bij mijn toenmalige digitenne ontvanger gebruikte men FAT20 (als ik me niet vergis) met een of ander programma kon ik de schijf toch aan een computer hangen en uitlezen.

Maw, haal de harde schijf er uit voor je ‘m terugstuurt.


Ik hoop dat het lukt, @Androiditv .  Mocht je andere vragen hebben of als er iets is dat ik voor je in werking moet stellen, laat het maar weten.