Skip to main content

Mijn hbm2260 reageert vaak niet op inschakelen via de afstandbediening en gaat soms spontaan uit.

Resetten heb ik gedaan echter zonder resultaat en batterijen van de afstandbediening zijn vervangen.

Al met al nogal storend. Heeft iemand een oplossing?

Dank alvast,

Groet Max

Welkom op het forum.

Probeer eerst een volledige reset, incl. software.

Zie hier. 

Met het nieuwe menu kan je dit via het menu en instellingen doen. 


Dank je wel Joop.

Ik ga ermee aan de slag 

Groet, Max 


Hoi @Max883 . Welkom op het forum.

Is de reset gelukt? En is daarmee het probleem verholpen? Zo niet, laat het weten!


Goedenavond,

Bij een van mijn ontvangers is het gelukt, werkt tot nu toe zonder problemen. De tweede heeft nu een ander probleem: het beeld blijft geregeld stilstaan. Ook na een tweede reset.

Is daar nog een oplossing voor?

Dank alvast beiden.

Groet, Max 


Hoi @Max883 . Fijn dat die ene het nu goed doet. 

Hoe is je problematische tuner aangesloten? Zit daar een lange netwerkkabel tussen? Of is er misschien gebruik gemaakt van draadloze verbinding sets? (van die witte stekkers)

 


Dag Erwin,

De tweede tuner is draadloos aangesloten.

Vriendelijke groet,

Max


Probeer die eens met een kabel aan te sluiten.


@Max883 @Nick83  en ik zijn fan van kabels ;-)

Op die manier kun je uitsluiten of het met die DVS'n te maken heeft.  Een draadloze verbinding set kan makkelijk verstoort worden. Vaak is dat door een ander elektrisch apparaat. Soms wil het helpen om een ander stopcontact te gebruiken.  

Hier is een stappenplan om de DVS’n zo storingsvrij mogelijk aan te sluiten: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

 


Dank je wel voor jullie reacties. 

Juist draadloos aangesloten om geen kabels te hoeven gebruiken. Alhoewel ik om een fan van kabels ben. T vreemde is dat de storing begon na de update. 

Binnenkort hoop ik te gaan verhuizen en dan zal ik alles bedraad aansluiten. 

Nogmaals dank voor jullie adviezen! 

Groet, Max