Skip to main content
Is het mogelijk om via de USB Uitgang geluid af te spelen via mjin stereo installatie met 2tulp stekkers?
Hi Henk, welkom op het forum.



Via de USB aansluiting zal dit zeker niet lukken. Maar er zijn andere manieren om dit te doen. Je stereo installatie heeft een ingang met 2 tulpjes? (Stereo wit/rood) Dan zou dit makkelijk moeten kunnen met een verloopkabel. Welke ontvanger heb je precies?



Ik kan dit ook voor je nakijken. Zou je dan je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?



Ik hoor graag van je.
Ik krijg binnenkort de 4K HD ontvanger. Ik begrijp ondertussen dat de audio via de optical aansluiting en een omvormer naar analoog en een analoge tulpkabel naar mn stereoset kan sturen. Een kpn medewerker zou zo’n omvormer (vrd bij KPN?) opsturen maar ik ontving vandaag het analoge tulpkabeltje.
Welke heb je precies gekregen? Zou je hier een foto ervan willen plaatsen? Dat is, gok ik, ook de juiste. Van Optisch naar analoog/tulp kan wel, maar die leveren wij niet.



Ik ben benieuwd naar de foto. 🙂


Dat kabeltje snap ik wel maar hij zou de benodigde omvormer sturen en was vlg hem op voorraad😳
KPN heeft een zo'n omvormer helemaal niet.



Van Optisch naar analoog/tulp kan wel, maar die leveren wij niet.

Ik denk dat hier dus weer sprake was van interpretatieverwarring.

Voor analoge audio stuurt kpn inderdaad het afgebeelde kabeltje.

Die is voor de HD decoders Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260.



Een DAC voor optisch naar analoog zul je zelf moeten aanschaffen. Of direct een moderne versterker natuurlijk. Heb je gelijk 5.1 surround geluid...



Deze omvormer kost maar € 19,95 bij Bol.com. Hij werkt van digitaal (optisch en coax-tulp) naar analoog audio (rood en wit tulp). Wacht niet te lang met bestellen; op=op. Deze apparaatjes zijn volgens mij niet meer in productie. Om 'm te gebruiken ook een optische audiokabel aanschaffen! En in je voorraadla ligt vast nog wel een tulp-tulp audiokabeltje 😉



(die lui aan de telefoon hebben soms het technisch vernuft van een graspolletje 😦)
Hallo @PeterG , die DAC's zijn nog steeds in iedere goede radiozaak te koop.