Skip to main content

Ik heb net een nieuwe SetUp Box (Arris Vip2952) aangesloten, bij de TV zenders zie ik naast de HD zenders nu ook HD zenders met de toevoeging 'glas'.
Ik heb en glasvezel aansluiting.
Wat is het verschil?

Groet!

 

Die zenders hebben een hogere bitrate en zouden een beter beeld moeten geven. Het kan aan mijn ouder wordende ogen liggen maar meestal zie ik het verschil niet.


@Fernee Welkom op het KPN Forum! De zenders in kwestie hebben inderdaad een hogere bitrate dan de reguliere zenders voor een beter beeld.


Bedankt!

Wanneer zullen de zenders netjes op volgorde worden gezet? Dus niet meer op 600 maar gewoon op 1,2 en 3? Dit is namelijk al lang geleden door kpn beloofd. 

Gr 

Christo 


@Daar is op dit moment helaas nog geen informatie over beschikbaar. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit op korte termijn zal worden doorgevoerd. Je kan er wel voor kiezen om via de instellingen van je ontvanger een eigen zenderlijst te maken.


Dat is dan weer veel beloven weinig geven...Dat is namelijk al meer dan een half jaar geleden beloofd door KPN….En ja ik weet dat je een zenderlijst kan maken maar dat is natuurlijk iet echt handig….

 


Dat is dan weer veel beloven weinig geven...Dat is namelijk al meer dan een half jaar geleden beloofd door KPN….En ja ik weet dat je een zenderlijst kan maken maar dat is natuurlijk iet echt handig….

 

Ach, het is even werk maar dan kan je ook meteen al die andere onlogica in de zendervolgorde oplossen. ;)

Toegegeven, ik kan het natuurlijk onlogisch vinden omdat ik al zo lang door Ziggo geindoctrineerd was. :p


@Fernee Op dit moment is dat helaas het enige alternatief wat ik kan bieden vrees ik. Het is inderdaad even werk maar dan kun je wel de zenders naar wens invullen.


Wat is bitrate?


Wat is bitrate?

Hoe hoger de bitrate (hoeveelheid data per tijdseenheid) hoe beter de beeldkwaliteit.


Dat is namelijk al meer dan een half jaar geleden beloofd door KPN….

Een half jaar ... je zult bedoelen zo'n vijf jaar.