Skip to main content

Volgende week krijg ik een nieuw modem de V12 en nieuwe TV ontvanger TV Plus box.

Nu krijg ik ter voorbereiding een mail waarin staat dat:

“Opnames van HD Glas zenders (kanaal 661 t/m 670) zijn niet meer te bekijken.”

 

Waarom is dat?

En betekent dit dat ik dan geen gebruik meer maak van mijn HD zenders?

 

 

 

Beste @Cornelis17,

Met de nieuwe KPN TV+ Box heb je nog betere streams:

De HD-kwaliteit van live tv bij de eerste 10 kanalen is al enige tijd geleden verbeterd door de bitrate te verhogen naar 14 Mbit/s. 

Voor specifiek sportuitzendingen op de eerste 10 zenders en de ESPN- en Ziggo Sport kanalen geldt nu dat Terugkijken en opnames ook in de hogere kwaliteit te kijken zijn. 

We hopen natuurlijk dat in de toekomst ook -naast sport- alle andere soorten content in de hoge 14Mbit/s kwaliteit te zien zijn. Of dat nu live en uitgesteld is.

Om in de hoogste kwaliteit te kunnen kijken moet je wel de volgende instelling aan hebben staan. =

Instellingen → Informatie → Video mode:

Dus bij de KPN TV+ Box heb je niet meer apart de HD Glaszenders.


Dus @Cornelis17 

Gewoon vanaf 1 (dus 1 - 10)

 

De DIW7022 ()KPN tv+ box) moet wel op multicast staan en het vinkje “beste beeldkwaliteit” moet zijn aangevinkt.

 

Het beeld is zelf nog mooier dan destijds met HD glas. (12,5 Mb/s dus licht gecomprimeerd)

De kanalen op 1 - 10 zijn in de originele stream van 14,2 Mb/s (echt super mooi). 

 

De opnames van de “oude” kanalen 661 - 670 zijn inderdaad niet meer terug te kijken.

Als het goed is, heeft de klantenservice dat ook gezegd (althans wel tegen mij) en stond het ook in de bevestiging mail (althans bij mij wel in april). 


Dank voor je snelle reactie èn duidelijke uitleg!

Ben natuurlijk wel benieuwd als het over 2 weken geïnstalleerd is hoe de KPN tv+ box wordt ervaren en wat de verbetering is t.o.v. mijn huidige ontvanger HMB2260.