Skip to main content

Hallo KPN. Ik kan geen HD instellen op mijn tuner na de laatste SW update.

Ik heb al uren reset procedures gedaan, uren in de wacht gestaan,en er is al 3x een nieuwe tunerbeloofd, maar ik heb nog niets. Willen jullie echt van me af?

Voor de zekerheid: Full reset, fabrieksinstellingen, SW updates binnenhalen, andere HDMI kabel, allemaal gedaan.

Een TV aangesloten en volgens de Tuner heb ik genoeg bandbreedte om 2 HD TVs aan te sluiten.


Beste @Sven zoekt KPN 

Welke snelheid haal jij binnen op jou adres? Als je een speedtest doet, zou je dit een bekabeld willen doen? Niet over de WiFi, want dat geeft soms onjuiste internetsnelheid. 


Hi Dennis,

Nou ben ik wel heel benieuwd waarom je dit vraagt. Mijn tuner/decoder geeft aan dat ik 2 HD TVs kan instellen dus ik nam aan dat 1 ook wel moet lukken. Ik heb zo 123 geen bedrade computer, maar via de VPN (werk) en Wifi haal ik er 58MB/s uit. Dat moet toch voldoende zijn?

Bij de concurrent garanderen ze me ook HD-TV.


Hi Dennis,

Nou ben ik wel heel benieuwd waarom je dit vraagt. Mijn tuner/decoder geeft aan dat ik 2 HD TVs kan instellen dus ik nam aan dat 1 ook wel moet lukken. Ik heb zo 123 geen bedrade computer, maar via de VPN (werk) en Wifi haal ik er 58MB/s uit. Dat moet toch voldoende zijn?

Bij de concurrent garanderen ze me ook HD-TV.

Die 58 Mbit/s dat moet zeker voldoende zijn, vreemd dat het dan niet werkt. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze kijken of jou profiel bij KPN wel juist is ingesteld. 


Hi Dennis,

Ik begrijp je niet.  Kan je mij nou helpen? Jij bent toch niet van KPN? Ik heb al meerdere keren met KPN aan de lijn gehangen en elke medewerker leek zijn eigen idee over de settings te hebben. “ik zal uw 2e tuner uit het profiel halen” Ik heb geen 2e tuner, etc etc. Maar ik kan er nu ineens wel 2 TVs op HD aansluiten volgens mijn tuner. Zodra ik HD selecteer en op ‘gegevens opslaan’ druk, staat het kastje weer op SD. Doodleuk te vermelden dar ik 2 tuners op HD kan instellen… 

Het begon dat mijn beeld op zwart sprong na de menu update, (u kent dat wel) en dat doet hij niet meer, maar als KPN geen HD kan leveren, wat doe ik daar dan nog? #Hoekomikvanmijnklantenaf.

Mijn forumprofiel is compleet. KPN kan reageren als ze willen. Graag zelfs, het is hier rustig… Ik heb ook nog een email liggen dat ze me binnen een werkdag terugbellen na het indienen van mijn klacht. Ik ben blij dat ik daar niet werk, met zuuuuulke lange werkdagen.

Er is me al 3 keer toegezegd een nieuwe tuner op te sturen, maar blijkbaar is dat moeilijk sinds ze geen PTT meer zijn. (“momentje”, en dan de verbinding verbreken na 25 minuten; of, “ik zal erste de oude uit het systeem halen, en daarna kan ik de nieuwe er weer inschieten, maar dat is ingewikkeld”. Klopt zeker!

Ik snap dat je vragen goed bedoeld zijn, maar als je ze al een aantal keer hebt gehoord… nou ja, je begrijpt me.


Hoi @Sven zoekt KPN, welkom op het KPN Forum. 

Je hebt gelijk, Dennis is geen medewerker van KPN, maar wel een ontzettend grote bron van kennis :blush:. Hier op het forum is het voornamelijk het doel dat klanten elkaar helpen en zo onze community met elkaar problemen op lost door kennis openbaar te delen. Zo heb niet alleen jij wat aan de oplossing maar kunnen ook eventuele meelezers de oplossing reproduceren. Ik snap dat je graag contact wil met een KPN medewerker, maar voor direct contact is het forum dan niet helemaal de meest geschikte plek. :wink: Als moderator lees ik natuurlijk wel mee en spring ik bij wanneer nodig. Zoals Dennis al heeft geconcludeerd kan de community hier wel weinig voor jou doen en moet er toch een KPN medewerker achter de schermen mee gaan kijken. 

De reden dat @Dennis Schreve om een speed test vraagt is omdat bij een te lage snelheid de ontvangers automatisch overgaan naar SD, dit is om de kwaliteit te waarborgen. Maar dat is op jou momenteel niet van toepassing, want met 58 m/bit zou jij makkelijk twee televisies in HD moeten kunnen bekijken. Ik ga voor jou in de systemen duiken, want dit moet natuurlijk opgelost worden. ik kom zo snel mogelijk bij je terug. 


Hi Hanna,

Dat zou heel fijn zijn als je even in de systemen wil duiken. Ik hoop dat er wat uitkomt.

Misschien heb ik wel verkeerde verwachtingen van het forum. Ik heb een aantal keer (old school) de helpdesk gebeld, maar dat was lang wachten en heeft nog tot niets geleid. Overal kom ik tegen dat het via het internetforum sneller kan, en zo kwam ik hier terecht.

Ik vraag alleen maar om HD te kunnen kijken. Hopelijk kan je mij iets meer vertellen.

 


Hi Hanna, heb je nog iets kunnen vinden?

Ik zou zo graag gewoon HD willen kijken. (toch geen rare vraag?)

Nu weet ik niet of er nou een nieuwe tuner onderweg is of niet, maar afgelopen week in ieder geval niets ontvangen. Wat is nou het probleem? Kan ik nog iets doen?

Alvast bedankt.


Hoi @Sven zoekt KPN,

Mijn excuses! Ik heb voor jouw gekeken en de HD stand zou weer moeten werken op de Arris ontvanger. Ik zie dat je nog een oude Motorola ontvanger hebt. Deze is behoorlijk verouderd en kan je kosteloos omruilen. Laat je even weten of dat lukt?


Hi Hanna,

Bedankt voor je hulp, maar het werkt niet. Zodra ik de tuner op HD zet (er zou er nu maar 1 op HD kunnen, dat was eerst 2) en ik druk op wijzigingen opslaan, staat alles weer op SD.

Ik heb trouwens maar 1 TV en 1 Tuner, een Arris. Dat zou al zijn aangepast, maar ook toen werkte de HD niet.

Wat nu?

 


Dank voor de aanvullende info, @Sven zoekt KPN, en sorry voor de latere reactie. Je hebt inderdaad één tv ontvanger in je abonnement. De Motorola is dan technisch nog blijven hangen na dat deze in een eerder stadium al eens is vervangen. Die heb ik nu losgekoppeld, dus daar hebben we geen last meer van. Zoals mijn collega al aangaf, qua bandbreedte moet HD kijken geen enkel probleem zijn. Ik heb wat aanpassing gedaan hier aan het profiel. Zou je willen kijken of het nu wel wil om de ontvanger op HD in te stellen? 


Hi Erik, dank je wel, het werkt. Wat een verschil.

Hoe is het mogelijk, ik zal eerlijk zijn, ik liep mopperend naar de TV toen ik je berichtje las. Die settings zijn al 3 keer aangepast tijdens oneindige sessies aan de telefoon. Motorola was de 1e keer al losgekoppeld. Al drie keer is geconcludeerd dat ik een nieuwe tuner nodig had, en gaf de verzending problemen.

Ik liep te mopperen van “Ik zal toch niet de enige zijn?” en ”hoe moeilijk is het voor KPN om HD-TV te leveren?”.

Nou, kennelijk heel moeilijk maar je hebt het toch voor elkaar gekregen. Je bent een held. 

Ik had al (hele scherpe) offertes van andere operators liggen, want ik was er echt klaar mee. Maar omdat het nu weer werkt, heb ik geen zin om mijn email te veranderen en mijn hele wifi opnieuw in te richten.  Is er nog iets te compenseren dat ik meer dan twee maanden geen HD-TV heb kunnen kijken?

Natuurlijk ben ik blij dat ik weer mooi beeld heb, maar zoals dit (voor jouw ingreep) is afgehandeld is echt schandalig.

Nogmaals Eric, dankjewel.


Hallo? Zijn jullie daar nog? Dat ik geen reactie krijg op bovenstaande bericht is niet netjes, maar om nou 10 euro in rekening te brengen voor een modem dat nooit geleverd is, is wel erg slecht. Willen jullie nou echt zo graag van mij af als klant?


Hallo @Sven zoekt KPN wat staat er precies op de factuur als omschrijving bij die €10?

 


Hi JanD,

Zie hieronder. Omdat er ook melding wordt gemaakt van een ‘gratis tv-ontvanger’ die ik dus nooit heb ontvangen, neem ik aan dat de 10 euro daarvoor bedoeld was. Grappig ook, vorige week vrijdag werd ik gebeld door Reviva, of ik mijn tuner wilde omruilen….Gaat wel lekker….

 

Eenmalig

       Bezorging aan huis

Gratis produkten

      HD tv-ontvanger - gratis


Hallo @Sven zoekt KPN als je zelf voor bezorging aan huis hebt gekozen i.p.v. omruilen bij een afgiftepunt kost dat inderdaad geld.

 


Ik heb nooit een ontvanger ontvangen, ondanks 3 bestellingen, en daarbij, toen ik de ontvanger thuisbezorgd wilde hebben is er niet bij gezegd dat ik daar extra voor moest betalen.

Maar moet ik nu betalen voor een service die niet is geleverd, en waar vooraf de kosten niet van bekend zijn gemaakt?


Hoi @Sven zoekt KPN

Als ik jou zo hoor zijn de kosten inderdaad onterecht. Ik ga de 10 euro voor jou crediteren.