Skip to main content

Goedemiddag,

 

Sinds afgelopen maandag heb ik geen HD kwaliteit meer bij onder andere Comedy central en ESPN. Overige zenders zoals NPO 1 t/m 3 en rtl4 wel.

 

Verschillende instellingen al toegepast in de ontvanger en TV.

 

Avast bedankt!

 

Gr. Remco 

Hoi @Remco_13 . Welkom op het forum.

Ik heb zojuist even op Comedy central gekeken en dat leek op een HD stream.  Kan het zijn, dat het probleem zichzelf heeft opgelost?


Beste Erwin,

 

Bedankt voor je reactie, echter comedy central en ESPN zijn nog helaas niet in HD. Zijn wat wazig als ik zo naar de logo's kijk dan voorheen. Overige zenders zoals eerder benoemd zijn wel in HD.


Als je in de gids (guide) kijkt, staat er dan wel HD?

 

Gisteravond was het beeld bij ons op ESPN kanaal 14 mooi en scherp (HD).

Zondag hadden wij ook een slecht beeld bij ESPN (maar in de gids stond wel HD).

En toen zag ik dat het beeld in de samenvatting op NPO1 ook wazig was. 

Het kan ook aan de stream van ESPN naar KPN liggen, denk ik. 


Beste Joop,

 

In de gids staat nergens  HD vermeld bij welk kanaal dan ook. Kan zijn dat ik nog de nieuwe update voor de software/gids moet krijgen?!

Voorheen met "oude" gids niet gehad en met prima HD beeld bij alle zenders. 

 

 


In de nieuwe epg wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen gewoon of HD bij de zendernaam. Het is alleen te zien aan een icoontje.

We hebben het hier over de doorgifte via de decoder, toch, Remco_13?
WELKE ontvanger heb je? Toch niet nog een Motorola?

Bij de Duitse zenders kun je heel makkelijk zien of je HD krijgt. Die hebben bij hun beeldlogo's HD erbij staan. Dan zijn alle HD zenders HD.

Check eens of de decoder op HD standaard staat (beeldinstellingen) en op minimaal 1080i.


Als je in de gids op de zender klikt, dan kan je boven zien of het HD is.

Als ik het goed heb.

Ga straks even kijken.

Ik weet dat je het ergens kan zien, boven bij de zender uitleg programma (dacht ik). 


Klopt, @joop2011 . Hierboven is bij de icoontjes duidelijk te zien dat hier i.i.g. de hd-versie van de zender is.

 


Goedemorgen,

 

Ook in de oude gids zie ik geen HD icoontje.

Ik heb een ontvanger HMB2260 v2.

Beeldscherminstellingen in het menu ook verschillende opties gedaan zoals 1080i. 

 


Hoe komt het dat jij nog het oude menu hebt.

Heb je in het verleden wellicht een Motorola TV ontvanger gehad?

Zo ja, bel dan eens klantenservice op 0800-0402 en vraag of die oude Motorola nog op de aansluiting geregistreerd staat. Als dat het geval is, laat deze dan verwijderen aangezien die Motorola de upgrade naar het nieuwe menu blokkeert.


Eens met wjb.

Dit gaat goedkomen zodra je overgezet bent (kunt worden) naar het nieuwe platform. Want het meer dan alleen een nieuw menu. Het oude platform begint zo te zien steeds meer te rammelen.

Je hebt inderdaad de SD versie van CC. Want dan zou er bij S, groene_pijltje en AL ook een zwart blokje met HD erin moeten staan.


@Remco_13 : Ik zie dat je gebeld hebt.  Wat heeft mijn collega voor termijn genoemd dat jij ge-update zou worden?

Verder zie ik een 1853 in je administratie staan. Klopt dat? Zo ja, is het denk ik zinvol om die om te gaan ruilen:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm


@Remco_13 : Ik zie dat je gebeld hebt.  Wat heeft mijn collega voor termijn genoemd dat jij ge-update zou worden?

Verder zie ik een 1853 in je administratie staan. Klopt dat? Zo ja, is het denk ik zinvol om die om te gaan ruilen:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

Beste Erwin, 

 

Klopt, ik had de oude Motorola al ingeleverd maar ook nog geen nieuwe update op de HMB2260 v2 gehad. Verzocht om de Motorola uit mijn lijst te halen omdat deze de update blokkeer. Tevens op afstand geprobeerd om de nieuwe software opnieuw te installeren maar helaas.

 

Update zou deze maand zijn zei je collega.

 


Maar heb je voor die 1853 ook een nieuwe tuner ontvangen? Zodat je weer twee ‘moderne’ tuners hebt?

Die 1853 blijft namelijk in de administratie staan, zolang er geen nieuwe gekoppeld wordt.  Om eerlijk te zijn is het trouwens nog de vraag of het gaat lukken als jij 2 nieuwe tuners hebt aangesloten. Ik weet niet zeker of je dan alsnog automatisch ge-update wordt of dat we die handmatige batches moeten afwachten.

 


Maar heb je voor die 1853 ook een nieuwe tuner ontvangen? Zodat je weer twee ‘moderne’ tuners hebt?

Die 1853 blijft namelijk in de administratie staan, zolang er geen nieuwe gekoppeld wordt.  Om eerlijk te zijn is het trouwens nog de vraag of het gaat lukken als jij 2 nieuwe tuners hebt aangesloten. Ik weet niet zeker of je dan alsnog automatisch ge-update wordt of dat we die handmatige batches moeten afwachten.

 

Ik heb maar één tuner nu en deze geruild met de Motorola. Ik heb geen meerdere tuners aangesloten want ik gebruik er maar één in huis.

 

Ik zag dat die oude (nog) niet is afgemeld op https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0016 waardoor ik volgens het systeem twee zijn geregistreerd.


Ah, dan snap ik het. Ik heb, met hulp van een collega, die 1853 nu verwijderd. 

In theorie zit nu niks de auto-update meer in de weg. Garanties heb ik niet maar je kunt tzt proberen om de software van de tuner eens opnieuw op te halen. Als dat allemaal niks uithaalt, zit er toch niks anders op dan op die andere update te wachten.


Ah, dan snap ik het. Ik heb, met hulp van een collega, die 1853 nu verwijderd. 

In theorie zit nu niks de auto-update meer in de weg. Garanties heb ik niet maar je kunt tzt proberen om de software van de tuner eens opnieuw op te halen. Als dat allemaal niks uithaalt, zit er toch niks anders op dan op die andere update te wachten.

Beste Erwin,

 

Sinds je Motorola hebt verwijderd zijn de desbetreffende kanalen weer in HD! Nog steeds wel de oude software (gids) maar dan wacht ik gewoon af tot de andere update.

 

Bedankt voor de service!