Skip to main content

Ik kreeg in januari van KPN een mail dat mijn HD ontvanger (bij alles-in-1 abonnement) foutief in rekening werd gebracht (5 euro per maand) en dat dat vanaf heden niet meer zou gebeuren. Helaas staat hij nog steeds op mijn rekening van vandaag. Daar heb ik over gebeld. Maar mijn vraag gaat verder. Als dit foutief is gefactureerd, hoe lang is het dan foutief gefactureerd, en over hoeveel maanden (jaren?) heb ik dan recht op geld terug? Drie jaar foutief gefactureerd is toch 180 euro. Ik kan daar best wat leuks van doen 🙂. Ik hoor het graag 

Hallo @Duds ,

Ik ben het met jou eens. Als je nu 5 euro teveel betaalt, dan deed je dat een paar jaar geleden ook al.

Dit speelt bij meer klanten, je kunt het dus in de gaten houden hoe het bij hun wordt opgelost. 

In dat topic staan diverse andere oudere topics waarbij klanten al een tijd terug de korting van 5 euro per maand kregen. 

 

 


Oehh, Hey @Duds! Ik begrijp dat je van dat geld wat leuks kunt doen:smirk:. Ook ik weet er wel raad mee. Ik stuur je even een privébericht met ons mailadres. Zou je de mail naar mij kunnen doorsturen? Dan zoek ik het voor je uit. :v:


Welke Alles-in-1 abonnement heeft u? Instap, Standaard of Premium. En hoeveel ontvangers heeft u in huis?


@Lisa, 

Ik ben zojuist gebeld door de klantenservice van KPN. Zij geven aan dat de harddiskrecorder nog steeds op de factuur staat. Zij gaan dat corrigeren.

Op mijn vraag wat dat betekent voor de voorafgaande periode krijg ik het volgende antwoord: “U bent zelf verantwoordelijk voor de controle van uw factuur. Als die niet correct is kunt u binnen 6 weken bezwaar maken. U heeft dus geen recht op teruggave, Ik zal met het management overleggen over een coulance regeling (tot max 1 jaar)".

Hier ga ik het natuurlijk niet mee eens zijn. Als apparatuur wordt omgeruild (ik weet niet eens meer wanneer dat gebeurd zou zijn) en dat heeft consequenties voor de factuur, dan had dat gecommuniceerd moeten worden. Dat is zeker niet gebeurd want ik ben altijd heel kien op dit soort zaken. Ik zou zeker gecontroleerd hebben of er een korting toegepast zou zijn. Bovendien is het de fout van KPN als de verkeerde apparatuur in rekening wordt gebracht. 

Kortom, ik ben nooit in de gelegenheid geweest om bezwaar te maken, omdat  (1) ik niet op de hoogte was dat de huidige recorder 5 euro per maand goedkoper was dan de HD recorder  (2) jullie heel goed weten dat jullie geen HD recorder (meer) leveren, en dat die dus ook niet gefactureerd mag worden.

Ik wacht nog even een reactie af, maar ik merk wel dat ik enigszins boos begin te worden. Dat betekent in mijn geval dus ook dat ik nu 'tot het gaatje zal gaan’ om dit correct op te lossen. Dank voor je bemiddeling, want mijn boosheid is zeker niet op jou gericht 🙂. 


@Lisa, 

Ik ben zojuist gebeld door de klantenservice van KPN. Zij geven aan dat de harddiskrecorder nog steeds op de factuur staat. Zij gaan dat corrigeren.

Op mijn vraag wat dat betekent voor de voorafgaande periode krijg ik het volgende antwoord: “U bent zelf verantwoordelijk voor de controle van uw factuur. Als die niet correct is kunt u binnen 6 weken bezwaar maken. U heeft dus geen recht op teruggave, Ik zal met het management overleggen over een coulance regeling (tot max 1 jaar)".

Hier ga ik het natuurlijk niet mee eens zijn. Als apparatuur wordt omgeruild (ik weet niet eens meer wanneer dat gebeurd zou zijn) en dat heeft consequenties voor de factuur, dan had dat gecommuniceerd moeten worden. Dat is zeker niet gebeurd want ik ben altijd heel kien op dit soort zaken. Ik zou zeker gecontroleerd hebben of er een korting toegepast zou zijn. Bovendien is het de fout van KPN als de verkeerde apparatuur in rekening wordt gebracht. 

Kortom, ik ben nooit in de gelegenheid geweest om bezwaar te maken, omdat  (1) ik niet op de hoogte was dat de huidige recorder 5 euro per maand goedkoper was dan de HD recorder  (2) jullie heel goed weten dat jullie geen HD recorder (meer) leveren, en dat die dus ook niet gefactureerd mag worden.

Ik wacht nog even een reactie af, maar ik merk wel dat ik enigszins boos begin te worden. Dat betekent in mijn geval dus ook dat ik nu 'tot het gaatje zal gaan’ om dit correct op te lossen. Dank voor je bemiddeling, want mijn boosheid is zeker niet op jou gericht 🙂. 

@Lisa 

Zie mijn mail van 2 uur geleden. Intussen heeft de kpn klantenservice nog een keer gebeld. Ik zou nog een oude HD recorder hebben (ik was me ook al niet bewust dat ik een nieuwe had ontvangen) en heb dus geen recht op korting en dus was de kortingsmail fout gestuurd, en dus is al deze moeite voor niets???

Ik heb dus ook geen recht op de eerdere coulance van een jaar die mij was aangeboden, want alles is zoals het is. 

Het lijkt erop dat KPN er een rommeltje van maakt, en de zaken aanpast hoe het het beste uitkomt. Twee uur geleden had ik wel een nieuwe HD recorder, maar kon met terugwerkende kracht max 1 jaar coulance worden uitbetaald, nu ineens niet meer, ik krijg een kortingsmail die ik niet had mogen krijgen, facturen worden wel of niet aangepast. Wie snapt het nog? Ik niet meer i.i.g.


 

U gaat minder betalen

Binnenkort ziet u op uw factuur ‘HD tv-ontvanger - gratis’ staan. Hierdoor klopt dit weer met de apparatuur die u gebruikt. Ook betaalt u vanaf dat moment 5,- per maand minder, omdat we deze tv-ontvanger gratis maken.

Je hebt heel duidelijk zwart op wit dat je 5 euro per maand minder gaat betalen. 

Als KPN dit schrijft, behoort dat ook zo uitgevoerd te worden. 


Ik heb zojuist gereageerd op je privébericht. Zoals ik heb gezegd, ga ik er morgen mee aan de slag. :blush:


We hebben in privébericht contact gehad hierover. 
Je hebt van ons de onderstaande mail ontvangen: 

 

 

Hierin geven we niet aan dat je teveel hebt betaald en dat we het vanaf nu gaan aanpassen. Hierin staat: De naam van de ontvanger klopt niet met wat je nu hebt. Je hebt de hardware namelijk al vervangen. We gaan de naam vanaf nu de naam aanpassen op het factuur. 
Als ik het abonnement bekijk: Alles-in-een-standaard uit 2011.  Je kreeg één HD-ontvanger gratis of een Digitenne ontvanger. Éen van de twee. Je hebt nu één gratis Digitenne ontvanger en betaald voor één HD tv-ontvanger met harddiskrecorder. We gaan de naam van deze ontvanger aanpassen en als we de mail mogen geloven wordt die gratis. Al vermoed ik dat dit een fout is. Dit zou betekenen dat je vanaf twee gratis ontvangers hebt (Digitenne én HD). 

Gezien de klachtendesk hier ook al mee bezig is geweest en dit heeft verteld is er weinig voor mij om uit te zoeken. Het factuur heeft altijd geklopt. Wat op zich ook een fijne uitkomst is, lijkt me.  
Ik zal eens informeren bij diegene die deze mail heeft gestuurd of het klopt dat je nu 5 euro korting krijgt als het ware of dat dit een fout is en hoe die fout gemaakt had kunnen worden. :see_no_evil:

EDIT: bericht is de deur uit, ben benieuwd naar de reactie. Hopelijk snel meer duidelijkheid


We hebben in privébericht contact gehad hierover. 
Je hebt van ons de onderstaande mail ontvangen: 

 

Hierin geven we niet aan dat je teveel hebt betaald en dat we het vanaf nu gaan aanpassen. Hierin staat: De naam van de ontvanger klopt niet met wat je nu hebt. Je hebt de hardware namelijk al vervangen. We gaan de naam vanaf nu de naam aanpassen op het factuur. 
Als ik het abonnement bekijk: Alles-in-een-standaard uit 2011.  Je kreeg één HD-ontvanger gratis of een Digitenne ontvanger. Éen van de twee. Je hebt nu één gratis Digitenne ontvanger en betaald voor één HD tv-ontvanger met harddiskrecorder. We gaan de naam van deze ontvanger aanpassen en als we de mail mogen geloven wordt die gratis. Al vermoed ik dat dit een fout is. Dit zou betekenen dat je vanaf twee gratis ontvangers hebt (Digitenne én HD). 

Ja, dat klopt ook, want bij een Alles-in-1 Standaard pakket zitten ook 2 ontvangers bij in. Dus 2 "gratis" ontvangers zou precies kloppen.

En Duds heeft de afgelopen jaren voor de ene ontvanger betaald. 


@Duds Excuses sinds 2011 klant (vaste aansluiting), maar op een gegeven moment overgegaan naar een Alles-in-een standaard. Propositie uit 2013 waar één gratis ontvanger bij zit. Dit abonnement is goedkoper dan de naamgenoot propositie van 2014 waar wél 2 ontvangers bij in begrepen zitten.

@Nick83 Klopt wat je zegt, maar is dus een latere propositie. De naam is gelijk. Het abonnement van Duds heeft één gratis ontvanger.


@Duds Excuses sinds 2011 klant (vaste aansluiting), maar op een gegeven moment overgegaan naar een Alles-in-een standaard. Propositie uit 2013 waar één gratis ontvanger bij zit. Dit abonnement is goedkoper dan de naamgenoot propositie van 2014 waar wél 2 ontvangers bij in begrepen zitten.

@Nick83 Klopt wat je zegt, maar is dus een latere propositie. De naam is gelijk. Het abonnement van Duds heeft één gratis ontvanger.

*zucht*

Hoe kan dat nou? Verschillende abonnementen met dezelfde naam? Dat kan zomaar? En hoe kan je zo als klant zijnde nog controleren wat je hoort te hebben? Want u als KPN brengt zich hier nu wel heel makkelijk vanaf.


Simpel toch @Nick83 , Je overeenkomst netjes bewaren waar dit allemaal op vermeld staat zodat je daar altijd op terug kunt vallen, ik print hem zelfs uit op ouderwets papier.😉


@Nick83 Vind je? Het heeft nog al wat moeite gekost om het uit te zoeken:sweat_smile: . 2013 is voor mijn tijd en ik moet toegeven dat het ook voor mij verwarrend was. Intern heeft het abonnement van Duds een (andere) technische naam a.d.v. het jaar waarin het abonnement is afgesloten (bijv. toevoeging Alles-in-een ‘zilver’ =2013 OF Alles-in-een ‘Grijs’ =2014). 

Ben het er wel mee eens dat het onhandig en verwarrend is. Achteraf kunnen we de naam van oude abonnementen natuurlijk niet aanpassen. Dat schept nog meer verwarring. Voor de toekomst wel. Ik ga er alleen vanuit dat het met Hussel niet snel zal gebeuren. Hussel is een samenstelpakket en geen gestandaardiseerd zoals Alles-in-een wel was.

Ik heb hier ook weer van geleerd. :blush:

> Het contract is leidend. 


Op de factuur zou die "Grijs" of "Zilver" er wel achter gezet kunnen worden. Of het jaartal. 


Mee eens!


Linksom, of rechtsom, ik heb van KPN een mail gekregen waarin staat dat ik minder ga betalen. Aangezien het nogal chaotisch is (zie alle posts hierboven) ga ik toch aanspraak op minder betalen doen. In de mail staat dat de ontvanger gratis wordt (Ik citeer @Lisa: “We gaan de naam van deze ontvanger aanpassen en als we de mail mogen geloven wordt die gratis. Dit zou betekenen dat je vanaf twee gratis ontvangers hebt (Digitenne én HD)". 

Ik heb een officiële klacht ingediend.


Aaah oké! Zet 'm op. :slight_smile: