Skip to main content

Volgens mijn abonnement moet ik een HD ontvanger hebben, maar in het tv menu van kpn staat dat ik geen ontvanger heb met HD. Dit vind ik erg raar en kan het ook niet aanpassen in het menu, hij springt steeds terug naar SD. Terwijl wij wel een 4k tv hebben. Hoe kan ik dit oplossen?

 

Je zet SD op HD en dan bewaar?

Watis je abbonnent, glasvezel of koper? En welke snelheid? 


Wij hebben koper met de snelheid van 52/10 mbit/s, dit is gisteren verhoogd naar 100/10 mbit/s.


Heb je nu al een keer de "Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger" op HD ingesteld en op "Bewaar en sluit" gedrukt?


Wij hebben koper met de snelheid van 52/10 mbit/s, dit is gisteren verhoogd naar 100/10 mbit/s.

Wat zegt deze site over uw adres? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 


 

 

U gaat wel met de pijltjes op de afstandsbediening naar Bewaar en sluit en drukt op OK? 


Heb je al een speedtest gedaan?

Zie hier. Wel op een bekabelde computer, indien mogelijk.

En geef aan ons door wat je echte downloadsnelheid is. 


@Eveline11 is het inmiddels gelukt met de tips van de andere om de ontvanger weer op HD te zetten?


Heb je nu al een keer de "Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger" op HD ingesteld en op "Bewaar en sluit" gedrukt?

Als ik dit doe springt steeds terug naar SD helaas, dus al vaak geprobeerd.


Wij hebben koper met de snelheid van 52/10 mbit/s, dit is gisteren verhoogd naar 100/10 mbit/s.

Wat zegt deze site over uw adres? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

53 mbit/s 😉

 


 

 

U gaat wel met de pijltjes op de afstandsbediening naar Bewaar en sluit en drukt op OK? 

Heb ik al een paar keer gedaan, maar hij springt steeds terug naar SD. Ook als je hem bewaard.


@Eveline11 ik weet niet of je dit al hebt gedaan, maar zou je jouw iTV abonnementsnummer willen invullen in een van de privé velden van jouw profiel?

Als daarna een moderator kan checken wat het RC profiel is en wat de HD interest van de ontvanger is. Als het RC profiel het toelaat en deze staat niet op HD deze op HD zetten en kijken of dat helpt.


Heb je al een speedtest gedaan?

Zie hier. Wel op een bekabelde computer, indien mogelijk.

En geef aan ons door wat je echte downloadsnelheid is. 

 


Heb je al een speedtest gedaan?

Zie hier. Wel op een bekabelde computer, indien mogelijk.

En geef aan ons door wat je echte downloadsnelheid is. 

 

Donwload 46 mbit/s en upload 10,3 mbit/s


@Eveline11 ik weet niet of je dit al hebt gedaan, maar zou je jouw iTV abonnementsnummer willen invullen in een van de privé velden van jouw profiel?

Als daarna een moderator kan checken wat het RC profiel is en wat de HD interest van de ontvanger is. Als het RC profiel het toelaat en deze staat niet op HD deze op HD zetten en kijken of dat helpt.

Deze is als het goed is ingevuld in de privévelden.


Geef jouw TV ontvanger eens een factory reset en kijk of het daarna wel lukt.


Geef jouw TV ontvanger eens een factory reset en kijk of het daarna wel lukt.

Ik heb hem al een paar keer gereset, helaas heeft dat ook niet geholpen 😔


Geef jouw TV ontvanger eens een factory reset en kijk of het daarna wel lukt.

Ik heb hem al een paar keer gereset, helaas heeft dat ook niet geholpen 😔

Software ook opnieuw geladen en een andere netwerkkabel gebruikt?


Geef jouw TV ontvanger eens een factory reset en kijk of het daarna wel lukt.

Ik heb hem al een paar keer gereset, helaas heeft dat ook niet geholpen 😔

Software ook opnieuw geladen en een andere netwerkkabel gebruikt?

Er zit net een nieuwe netwerkkabel in, voorheen had ik verbindingssets. Software is ook al een keer opnieuw geladen.


Hoi @Eveline11, welkom hier. 

Zou je het nu nogmaals willen proberen?


Hoi @Eveline11, welkom hier. 

Zou je het nu nogmaals willen proberen?

Het is inmiddels opgelost. Het bleek om een storing te gaan in de tv-ontvanger.