Skip to main content

Hallo, het probleem wat bij ons voordoet is het volgende;

2e tv aansluiting via de draadloze aansluiting met DVS 1200 (meterkast, 1e verdieping slaapkamer)

Als er opnamen bij de ene HD ontvanger gewist zijn is bijna altijd bij de andere HD ontvanger deze niet gewist en soms opnames die als gedeeltelijke bekeken zijn deze vanaf het begin, weer opnieuw gestart worden.

Heeft dit te maken met de verbinding van het netwerk bedrading, (ook regelmatig is het contact onderling verbroken, rood lampje brandt bij beide.

Na ontkoppeling bij de modem (DVS) reset alles weer. (= stekker uit / in plaatsen)

Dit komt nu al lange tijd voor, eigenlijk al van de eerste montage / aansluiting.

De DVS 1200 zijn beiden al geüpdatet.

Heeft iemand hier een passend antwoord op!

Met vriendelijke groeten;

Johan van Beest.

Hardinxveld-Giessendam.

 

Hallo Johan,

Nee dat komt niet door je verbinding die over de electradraad loopt (Ik kan het woord draadloos in dit geval niet onder mijn vingers krijgen).

Ik heb dit ook via UTP kabel. Moderator Eric heeft kortgeleden nog aangegeven dat dit een probleem is in de synchronisatie tussen de SetTop boxen (ontvangers in KPN jargon), waar ze bij KPN nog niet uit zijn.  

Ik ben zelfs aan het overwegen om bij de STB’s een tijdschakelaar te zetten, zodat ze ‘s nachts automatisch aan en uitgaan. 

Tegen het laatste spreekt dat als je maar lang genoeg wacht die synchronisatie toch gebeurt maar het is wel irritant. 


Bedank voor je antwoord, Corl. Slimmerik. Zie nog wel wat ik ermee gaat doen.

Uitzetten nachts met een tijdschakelaar is een optie.


Hoi @Beestenbende, het heeft inderdaad niet met de manier van aansluiten te maken, maar zoals CorL al aangaf. Hier wordt aan gewerkt. Wat vaak wel helpt is om de ontvangers even een een reset te geven. Zo maken de ontvanger een nieuwe verbinding met het netwerk en dan zijn de opnames als het goed is op beide ontvangers weer hetzelfde. 


Hoi @Beestenbende, het heeft inderdaad niet met de manier van aansluiten te maken, maar zoals CorL al aangaf. Hier wordt aan gewerkt. Wat vaak wel helpt is om de ontvangers even een een reset te geven. Zo maken de ontvanger een nieuwe verbinding met het netwerk en dan zijn de opnames als het goed is op beide ontvangers weer hetzelfde. 


Dit is wat ik al heel lang doe, een reset gegeven, wilde daar wel eens vanaf. We wachten het maar af dan, of dit ter zijnentijd een oplossing komt .:thinking:

In ieder geval bedank voor deze informatie.

 

 

 


Dat kan ik begrijpen. Het steeds resetten is ook niet wenselijk. Er wordt in ieder geval gewerkt aan een oplossing, daar is het nog even wachten op.Â